Web Analytics Made Easy - Statcounter

معین الدین سعیدی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی  در خصوص وضعیت تامین آب شرب جنوب استان سیستان و بلوچستان، گفت: در جنوب استان سیستان و بلوچستان از ابتدای محرم تاکنون پنج نفر از کودکان به دلیل نبود آب لوله‌کشی برای تامین آب شرب از رودخانه، غرق شده و جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شاخص دسترسی به آب شرب بهداشتی در جنوب استان سیستان و بلوچستان حدود 19 درصد است و 81 درصد مردم از داشتن آب شرب بهداشتی محروم هستند، عنوان کرد: مردم جنوب استان سیستان و بلوچستان مجبور هستند از رودخانه‌ها و برکه‌های آبی موجود، نیاز آب شرب خود را تامین کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در رودخانه‌ها گاندو وجود دارد و در چندین مورد متاسفانه حمله آنها منجر به فوت کودکان شده است، تصریح کرد: متولی تامین آب شرب مردم بر اساس قانون توزیع عادلانه آب و قانون اساسی وزارت نیرو است، این وزارتخانه چه زمانی قصد دارد فریاد تشنگی مردم استان سیستان و بلوچستان را بشنود.

وی با اشاره به اینکه در استان سیستان و بلوچستان سد آبی احداث شده اما شبکه پایین دست آن تعریف نشده است و این موضوع منجر به جان‌باختن فرزندان این منطقه برای تامین آب شرب می‌شود، ادامه داد: سه سد بزرگ استان سیستان و بلوچستان شامل کهیر، پیشین و زیردان در جنوب استان قرار دارد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه علی رغم خدمات بی‌نظیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در استان سیستان و بلوچستان اما وضعیت تامین آب شرب روز به روز بدتر می‌شود، عنوان کرد: بر اساس ماده 36 قانون برنامه ششم توسعه وزارت نیرو موظف بوده تا 70درصد از آب شرب نوار ساحلی را از طریق توسعه آب شیرین کن تامین کند اما هیچکدام از این تکالیف توسط وزارت نیرو انجام نشده است./

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جنوب استان سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی تامین آب شرب وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۴۹۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران

سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان امروز با هدف تسهیل تجارت و ترانزیت به استان سیستان و بلوچستان در ایران سفر کرد.

به گزارش ایسنا، نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان، امروز -چهارشنبه- در رأس یک هیات بزرگ اقتصادی و تجاری وارد استان سیستان و بلوچستان ایران شد.

شرکت در نشست «امکان‌سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور» و رایزنی درباره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی بین ایران و افغانستان با محوریت سیستان از اهداف این سفر است.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران
  • (ویدیو) وزیر کشور: طرح «نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته؛ این طرح بر اساس تکالیف قانونی است
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان