Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@17:25:23 GMT

آیا از دارادوم استقبال شد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۰۰۰۲

آیا از دارادوم استقبال شد؟

روز چهارشنبه قبل، عرضه بزرگ دومین سهام دولتی در قالب صندوق ETF مشهور به دارا دوم آغاز شد. با این حال به نظر می‌رسد هنوز برخی از مردم برای خرید دارا دوم تردید دارند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، دومین سهام دولتی که به دارا دوم مشهور است، با نام «پالایشکی یکم» به ثبت رسید. روز چهارشنبه عرضه پالایشی یکم آغاز شد و البته تا دو هفته ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم برای افراد دارای کد معاملاتی از طریق کارگزاری و سامانه‌های آنلاین انجام می‌شود. علاوه بر این پذیره٬نویسی برای افراد فاقد کد بورسی به وسیله درگاه‌های غیرحضوری بانکی امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید:

خرید دارادوم در روز پایانی چه مزایایی دارد؟

حالا با گذشت هفت روز از آغاز عرضه پالایشی یکم، بسیاری از مردم همچنان برای خرید این عرضه دولتی تردید دارند. در ادامه بخشی از نظرات مخاطبان درباره خرید دارا دوم آورده شده است:

دارا دوم بخرید

برخی‌ از افراد که معتقدند خرید دارا دوم سودآور است، توصیه‌هایی برای خرید آن دارند:

«روزهای آخر بخرید، عجله نکنید.»

«من روز آخر می‌خرم»

«بخرید شک نکنید. من ۱۲تا کد بورسی دارم ۶۰ میلیون میخرم ولی بزارید آخرش بخرید. کم کم ۱۰۰درصد سوده.»

«تا 19 شهریور وقت داری می تونی روزهای آخری بخری که پولت بلوکه نشه.»

«دارادوم ۵ میلیون هرکدملی میتونه بخره، بخرین خوبه. بالاخره سود بهتون میده. من خودم دارایکم خریدم خوب بود راضیم.»

«بدون شک خرید دارا دوم برای مردم سود حداقل چهار برابری را خواهد داشت.»

دارا دوم نخرید

این در حالی است که برخی‌ها نگاه مثبتی به خرید دارا دوم نداشته و به آن انتقاداتی وارد کرده‌اند. این دسته از کاربران با بیان اینکه دولت با عرضه این سهام، صرفا به دنبال کسری بودجه خود است، پیشنهاد می‌کنند پالایشی یکم نخرید.

«خرید پالایشی ( دارا دوم ) اشتباهی بزرگ هستش، شما الان دارا یکم رو بررسی کنید ببنید چه حال خرابی داره.»

«دولت هیچ تعهدی در مقابل بورس نداره و به محض تموم شدن فروش دارا دوم باز بورس ریزش میکنه.»

«یه پالایشگاه و کلیه متعلقات و زمینش گذاشتن ۲۵ هزار !! ملیارد!! اول اینکه نفت تو بازار جهانی افت کرده به چند دلیل که اصلی ترینش انرژی های نو هست، دوم اینکه نفت ایران بازارش رو از دست داده و باید باج بدیم که بخرند ، این از کم ارزش شدن محصول؛ زمین مجموعه اگه با طلا فرشش کنند هزار ملیارد نمیشه، چهارتا دستگاه قدیمی و تو خرج هم که از طلا ساخته باشند باز هزار میلیارد قیمت نداره، چجور قیمت گذاشتن؟ دارند اموال ملت رو با هزار برابر قیمت واقعی به مردم واگذار می‌کنند.»

«هدف دولت از فروش این سهام فقط جبران کسری بودجه است.»

«اگر دنبال سود کردن هستی برو جایی غیر از بورس. بورس ایران بازارچه مکاره ای است که با دخالت دولت هر لحظه امکان سقوط دارد.بیشتر به قمار بازی شبیه است تا بازار سرمایه.»

«من عرض می کنم حتی اگر پول اضافه و باد آورده هم دارید تو بورس ایران که سر و تهش معلوم نیست سرمایه گذاری نکنید.»

«بورسی که ظرف سه هفته یک میلیون بالا می رود و ظرف دو هفته ۵۰۰ هزار تا سقوط می‌کند بورس نیست، بلا است.»

«چوب حراج! سهام رو ده برابر کرده می‌خواد قالب کنه به مردم.»

با این وجود هنوز 9 روز دیگرتا پایان پذیره‌نویسی مانده و باید دید استقبال مردم در روزهای آتی چگونه است؟ آیا تردید آن دسته از کارشناسان که پیش‌بینی می‌کردند از دارا دوم به اندازه دارا یکم استقبال نمی‌شود  اتفاق می افتد؟ یا نظر برخی دیگر که معتقدند از دارا دوم  استقبالی بیشتری می‌شود؟

منبع: تجارت‌نیوز

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین بورس شاخص بورس بورس تهران بازار بورس فرابورس سازمان بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بورس کالا بازار سرمایه گذاری بازار سرمایه سهام صندوق سرمایه صندوق پالایشی یکم دارا دوم خرید دارا دوم پالایشی یکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۰۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: رسانه‌ها باید فضای تبلیغاتی خود را در این بخش به کار گیرند و ارزش کار را بیان کنند دین اسلام به کارگر اهمیت می‌دهد و مصرف گرایی را نهی می‌کند.

 وی ادامه داد: همگان باید به تولید و اشتغال ترغیب کنند چراکه با نگاهی گذرا می‌توان دریافت که رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) اهل کار بودند.
خطیب جمعه کرج گفت: بخشی از امنیت شغلی کارگران که رهبر معظم انقلاب فرمودند برعهده دستگاه‌های اجرایی است و بخشی هم مردم دخیل هستند که باید مردم گفتمان سازی برای خرید کالای ایرانی به عنوان حاصل کار کارگرایرانی داشته باشند.
وی تاکید کرد: خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه گفتمان غالب باشد.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن هفته بزرگداشت معلم گفت: ویژگی‌های معلم تراز انقلاب اسلامی را باید در شهید مطهری که خصوصیات ویژه‌ای داشت جستجو کرد.
وی افزود: مهمترین راهبرد انقلاب تربیت نسل عالم با فرهنگ و آموزه‌های اهل بیت (ع) است؛ فعالان جبهه انقلاب باید مراقب باشند که نظام آموزشی گرفتار اسناد ۲۰۳۰ یا سکولار نشود؛ معلمی جلوه‌ای از هنر الهی است و روز معلم روز تکریم عشق و ایثار است که قامت این قشر در تربیت نسل آینده خم شده است.
وی گفت: معلمی در ایران اسلامی باید همراه با دمیدن روح امید، بصیرت و دشمن شناسی، استکبارستیزی و زیر ظلم نرفتن باشد؛ معلمان باید به نسل آینده غافل نبودن از امور دیگران را آموزش دهند و روحیه تفکر، تعهد و دغدغه مندی را در نسل‌های مختلف تقویت سازند.
نماینده ولی فقیه دراستان گفت: جبهه مقاومت امروز با هوشمندی و دقت هرچه بیشتر راه نفس کشیدن را بر اسراییل بسته و نفس هایش را به شماره انداخته است.
امام جمعه کرج گفت:  عده‌ای قلم به مزد که اعتقاد به هیچ مرامی ندارند وعده صادق را کتمان می‌کنند یا در تلاش هستند امید به آینده را ازبین ببرند ولی آنچه باید گفت این است که موضوع اصلی اثبات قدرت ایران و نیروی‌های مسلح است نه تعداد موشک‌های به هدف اصابت کرده که اگر این نکته برای مردم جا بیفتد بقیه مسائل حاشیه‌ای ارزشی ندارد.
وی افزود: وقتی در انگلیس و سایر کشور‌ها تظاهرات چندین هزار نفری برعلیه صهیونیست می‌بینیم یعنی غزه پیروز است و به رغم بسیج تمام رسانه‌ها علیه فلسطین و پس از این همه جنایات غزه همچنان پیروز است، چون اسلام پیروز است.
نماینده ولی فقیه در ادامه به برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس اشاره کرد و افزود: این دور نیز باید جدی گرفته شود چراکه یک رای هم در انتخابات تاثیرگذار است.

دیگر خبرها

  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس
  • مردم پاکستان شجاعت ملت ایران را ستایش می‌کنند
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • استقبال مازندرانی ها از طرح « نور» مطلوب است/ دستگیری تعداد اندک
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟