Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین همایش ملی آب، فرهنگ و پژوهش‎‌های علوم انسانی به صورت مجازی در دانشگاه بیرجند آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، نخستین همایش ملی آب، فرهنگ و پژوهش‎‌های علوم انسانی به‌ صورت مجازی ‏امروز (۱۱ شهریور) در دانشگاه بیرجند به مدت دو روز آغاز به کار کرد.

 

«احمد خامسان» رئیس دانشگاه بیرجند در این مراسم گفت: این همایش به دلیل ‏شرایط موجود برای اولین‌بار به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و امیدواریم موجب تقویت مباحث مرتبط با ‏آب و خشکسالی در کشور ما باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی با تاکید بر اینکه موضوع آب به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین ‏موضوعات قرن حاضر تبدیل شده است، افزود: بحران آب در حال حاضر و همچنین در دهه‌های آینده یکی از موضوعات ‏چالش برانگیز در سطح ملی و بین المللی خواهد بود.‏

 

خامسان با اشاره به اینکه از دیدگاه فنی به بحث آب توجه زیادی می شود، تصریح کرد: به همت ‏همکاران در دانشکده ادبیات و علوم انسانی و سایر دانشکده‌ها این همایش بین رشته ای در ‏دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود که در این همایش مسایل اجتماعی و فرهنگی که به موضوع آب ‏اختصاص دارد مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.‏

 

رئیس دانشگاه بیرجند ابراز امیدواری کرد که برگزاری این همایش و مقالات ارائه شده عاملی برای ‏فرهنگ‌سازی در موضوع آب و ایجاد گفتمانی با این موضوع بسیار مهم شوند تا به چالش موضع آب در ‏سطح کشور و منطقه کمک کند.‏

 

وی بیان کرد: حوزه‌های تحت پوشش این همایش ملی شامل ادبیات، علوم انسانی، فلسفه، فرهنگ، تاریخ، جامعه شناسی، زبان و ادبیات و ... هستند که در ذیل هرکدام محورهای دیگری تبیین شده است.

 

گفتنی است؛ این همایش با همکاری مراکز علمی معتبر، دانشگاه‌های مهم کشور اعم از دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه الزهرا، دانشگاه زابل، دانشگاه علوم قرآن و حدیث و دستگاه‌هایی اجرایی شامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، اتاق بازرگانی بیرجند و منطقه ویژه اقتصادی استان برگزار می‌شود.

 

سخنرانان این همایش دو روزه محمدحسین بابایی یزدی (جغرافیدان و استاد دانشگاه تربیت مدرس)، نعمت الله فاضلی (انسان شناس و استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)، فرشاد مومنی (اقتصاددان و استاد دانشگاه علامه طباطبایی) و مهدخت پورخالقی چترودی (شاهنامه شناس و استاد دانشگاه فردوسی مشهد) هستند.


 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس دانشگاه بیرجند خراسان جنوبي دانشگاه بیرجند علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کنکور ۱۴۰۳ با رقابت داوطلبان ریاضی و انسانی

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ صبح امروز با حضور داوطلبان گروه ریاضی و انسانی آغاز شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نوبت اول کنکور سراسری سال 1403 از امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت آغاز شد.

در آزمون صبح امروز 533 هزار و 322 داوطلب در گروه‌های علوم ریاضی و انسانی شرکت کردند.

128 هزار و 362 داوطلب در گروه علوم ریاضی و 384 هزار و 960 داوطلب در گروه‌های علوم انسانی شرکت کردند.

در نوبت اول کنکور 1403 در مجموع یک میلیون و 152 هزار و 518 داوطلب ثبت نام کرده‌اند که 63 درصد زن و 37 درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو ـ معلم نیز 660 هزار و 393 نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 66 درصد زن و 34 درصد مرد هستند.

عصر روز پنجشنبه 6 اردیبهشت داوطلبان گروه‌ هنر و زبان‌های خارجی و صبح روز جمعه 7 اردیبهشت 1403 داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی حضور دارند.

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آزمون فرهنگیان در نوبت دوم کنکور در تیر ماه برگزار نمی‌شود بنابراین تعداد داوطلبان حدود 100 هزار نفر کمتر است.

همچنین محمدعلی زلفی گل وزیر علوم گفت: تعداد داوطلبان کنکور در گروه علوم تجربی بیش از 500 هزار نفر است و پس از گروه تجربی، پروت انسانی و ریاضی بیشترین تعداد داوطلبان را دارند.

وی افزود: با برگزاری دو نوبت کنکور از حساسیت آن کاسته می‌شود با توجه به برگزاری متفاوت هر نوبت از آزمون‌ها، نمرات داوطلبان تراز می‌شود و سازمان سنجش تراز علمی را ایجاد می‌کند تا عدالت آموزشی رعایت شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • آغاز کنکور ۱۴۰۳ با رقابت داوطلبان ریاضی و انسانی
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در اصفهان
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • آغاز آزمون سراسری علوم ریاضی و علوم انسانی
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم