Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@14:16:31 GMT

انتشار دیجیتال شماره 210 و 211 «فیلم‌نگار»

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۰۴۳۸

انتشار دیجیتال شماره 210 و 211 «فیلم‌نگار»

شماره 210 و 211 (مرداد و شهریور99) ماهنامه فیلمنامه‌نویسی فیلم‌نگار در سایت این ماهنامه تخصصی قرار گرفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در بخش «کشمکش» این شماره از فیلم‌نگار، به بررسی شیوه روایت‌گری در مستند «خط باریک قرمز»، نگاهی به فیلمنامه «یلدا» از منظر موضوع، روایت‌گری و انگیزه‌ها در فیلمنامه «پسرکشی»، زمان و مسئله انفعال در فیلمنامه «پسرکشی»  پرداخته شده و در بخش «از زبان فیلمنامه‌نویس»، گفت‌وگو با فرزاد خوشدست نویسنده و کارگردان «خط باریک قرمز» منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در بخش پرونده یک موضوع این شماره به فیلمنامه‌نویسی در سریال‌های جریان‌ساز عصر طلایی نوین تلویزیون پرداخته شده و مروری بر مهم‌ترین سریال‌های تأثیرگذار بر عصر طلایی نوین تلویزیون، بررسی سریال «شنود» با توجه به عناصر روایی، مهم‌ترین دلایل ممتاز بودن جایگاه «بریکینگ بد» در میان آثار طلایی تلویزیون، تشریح الگوهای قهرمان هزارچهره و سفر قهرمان بر پایه اندیشه‌های جوزف کمبل و کریستوفر ووگلر در سریال «بازی تاج و تخت»، سیر روایت «بازی تاج و تخت» از فصل نخست تا پایان، چگونه مجموعه «خانواده سوپرانو» تلویزیون را متحول کرد، دلایل ماندگاری سریال «خانواده سوپرانو»، مروری بر مولفه‌های ممتاز فیلم‌نامه «امپراطوری بوردواک»، جراحت خاطره  «کارآگاه واقعی»، تحول در آثار جنایی و گوتیک، نگاهی به وجوه تمایز سریال «شش فوت زیر زمین»، آموزه‌های سریال «شش فوت زیر زمین»، آموزه‌های سریال «شش فوت زیر زمین» برای فیلمنامه‌نویسان، دستاوردهای روایی سریال «چرنوبیل»، گفت‌وگوی جمعی پیرامون فیلمنامه‌نویسی در سریال‌های شاخص عصر طلایی نوین تلویزیون صورت گرفته است.

همچنین در بخش تلویزیون شماره جدید «فیلم‌نگار»، در بخش کشمکش، با نگاه به شیوه بازخوانی از اسطوره در فیلمنامه «اوندین»، نگاهی به انواع پیرنگ در فیلمنامه «حقیقت»، گفتگو با کریستین پیترولد درباره «اوندین»، گفت‌وگو با «هیروکازو کورئیدا» درمورد فیلم «حقیقت»، در بخش تجربه های پراکنده؛ به تنش دراماتیک؛ مخاطب را میخکوب ‌کن (1 و 2)، در بخش مکاشفات، سخنرانی «پدرو آلمودوار» در سمینار فیلمنامه نویسی بفتا همراه خواهید شد.

بخش «فیلمنامه کامل» این شماره از فیلم‌نگار به فیلم «نمایش ترومن» اختصاص دارد و علاوه بر انتشار متن کامل فیلمنامه، یادداشت مترجم، سکانس برگزیده و بررسی عناصر موثر «نمایش ترومن» در تأثیرگذاری در این پرونده قرار گرفته است.

علاقه‌مندان به فیلمنامه‌نویسی و خوانندگان این ماهنامه تخصصی می‌توانند با مراجعه به سایت www.filmnegar.ir ضمن خرید نسخه پی‌دی‌اف (به شکل نسخه دیجیتال)، از مطالب بخش‌های سینمای ایران و سینمای جهان منتشر شده در این سایت استفاده کنند.

بر اساس این خبر، همچنین برای مخاطبان مجله این امکان فراهم شده تا فیلمنامه‌ها و پرونده‌های مندرج در فیلم‌نگار را هم به صورت جداگانه از طریق این سایت خریداری نمایند.

گفتنی است بهمن سال ۹٨ شماره ۲۰۰ و ۲۰۱، آخرین مجلد مکتوب این ماهنامه تخصصی فیلمنامه‌نویسی منتشر شد و از شماره ۲۰۲ و ۲۰۳ (نیمه اسفند ۹٨) به بعد، شرایط خرید نسخه دیجیتال در سایت فیلم‌نگار فراهم شده است.

«فیلم‌نگار» به صاحب امتیازی سازمان سینمایی و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی منتشر می‌شود و نصرت‌الله تابش مدیر مسئول و سردبیر و میثم محمدی دبیر تحریریه فیلم‌نگار هستند.

 در سایت این مجله تخصصی، اخبار مربوط به فیلمنامه (در سطح ایران و جهان)، معرفی فیلم‌های روز ایران و جهان، نقدهایی پیرامون فیلمنامه فیلم‌های ایرانی و برخی فیلم‌های خارجی، مقالاتی پیرامون فیلمنامه‌نویسی، ترجمه برخی مقالات سینمایی معتبر پیرامون فیلمنامه و فیلمنامه‌نویسی و ... قابل دسترسی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فیلم نگار فرزاد خوشدست فیلمنامه یلدا خط باریک قرمز فیلمنامه نویسی فیلم نگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون

آفتاب‌‌نیوز :

دو خبر بار دیگر «پایتخت» را به صدرِ اخبار آورد. ابتدا خبری بود که مثلِ همیشه از درونِ گمانه‌زنی‌ها بیرون آمد؛ «پایتخت۷» وارد مرحله پیش‌تولید شده و بازیگران از مردادماه مقابل دوربین خواهند رفت. اول آنکه سارا و نیکا به عنوان دختران نقی معمولی در این سریال حضور نخواهند داشت و ثانیاً سریال برای نوروز ۱۴۰۴ آماده خواهد شد. این نکات هم در رایزنی‌های رسانه‌ای آمده است.

اگرچه پیشتر گروه عوامل پایتخت برای پیدا کردن دو دختر دوقلو برای بازی در این سریال، فراخوان اعلام کرده بودند. شاید گمانه حضور نداشتن دختران نقی معمولی (سارا و نیکا) با این فراخوان جدّی‌تر شده باشد. البته خبر شروعِ پیش‌تولید سریال و تولید در مردادماه را نه مدیران تلویزیون و نه عوامل «پایتخت» تأیید نکرده‌اند. اما در عین حال پیگیری، مذاکره و رسیدن به یک طرح و فیلمنامه درست نکته‌ای بوده که مدیران سیما و سیمافیلم به آن اشاره داشته‌اند.

خبر دیگری که برای «پایتخت» در شبکه‌های اجتماعی، حواشی‌ای ایجاد کرد؛ حذف این سریال از کنداکتور شبکه آی‌فیلم است. خبری مبنی بر شروع پخش «پژمان» رسانه‌ای شد که بعد از «پایتخت۵» این سریال روی آنتن خواهد رفت. پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد تلویزیون به دنبال پخش فصل ششم «پایتخت» نیست؛ همان فصلی که آغازِ حواشیِ گروه پایتخت با تلویزیون بود و چند قسمت پایانی هم به سختی و با پیگیری‌های مداوم ساخته و روی آنتن رفت. اما به هر ترتیب تلویزیون تصمیمی برای پخش این فصل ندارد و بعد از پایان فصل پنجم، سریال «پژمان» را از شبکه آی‌فیلم پخش خواهد کرد.

فصل ششم سریال پایتخت به جز پخش اولیه خود در نوروز ۱۳۹۹ هیچگاه به شکل کامل بازپخش نداشت و تنها تکرار آن همان خلاصه شش قسمتی بود که شبکه یک در شب نوروز سال ۱۴۰۰ روانه آنتن کرد. باید دید سرانجام ساخت فصل جدید «پایتخت» به دور از این گمانه‌زنی‌های گهگاه به کجا خواهد رسید؟ آیا بنابر پیگیری‌های متعدد اهالی رسانه و پاسخ همیشگی مدیران تلویزیون به پیگیری برای ساخت سریال در ۱۴۰۳، این سریال امسال به تولید خواهد رسید؟ به نوروز ۱۴۰۴ می‌رسد و یا در زمانی دیگر تولید و پخش خواهد شد؟

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سریال حشاشین در تلویزیون‌های اینترنتی ایران ممنوع شد؟
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» کریستوفر نولان در شماره جدید فیلم نگار
  • پایتخت دوباره خبرساز شد؛ حواشی جدید سریال پرتماشاگر تلویزیون
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • بدقولی کنداکتوری تلویزیون این بار با برنامه «هفت»
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • (ویدئو) چهره باورنکردنی همسر نقی سریال پایتخت ۲۱ سال پیش در تلویزیون
  • چرا دیگر از دیدن سریال‌های «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی‌خندیم