Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بورل که صفحه توئیتر خود نوشت: ما توانسته ایم شیوه ای را که باعث سازمان دهی وحدت در داخل و خارج این اتحادیه می شود، بهبود بخشیم. این همه گیری نقش کاتالیزور را داشته است و روشی را که اروپا می تواند با مسائل  آینده مواجه شود، تقویت کرده است.

بورل پیشتر در مقاله‌ای که در روزنامه "ال پاییس" منتشر شد، چهار محور، اشتراک منابع برای تولید واکسن، محدود ساختن آسیب‌های اقتصادی، برنامه‌ریزی گشایش هماهنگ شده مرزها و همکاری در مبارزه با کمپین‌های اطلاعات غلط را به عنوان راهبرد جهانی‌ برای مبارزه با کرونا پیشنهاد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این مقاله نوشت: جهان بدون هیچگونه هماهنگی وارد این بحران شده است. واضح است که این بیماری همه‌گیر جهان ما را شکلی‌ دیگر خواهد داد. کرونا را باید دشمن مشترک جهان دانست. اگرچه این یک جنگ نیست، با این وجود لازم است که منابع ما به شیوه «دوران جنگ» بسیج شوند.

وی با تاکید بر ضرورت چندجانبه گرایی گفته بود: «هر کسی‌ برای خود»   فقط مبارزه را طولانی تر می‌ کند و هزینه‌های انسانی‌ و اقتصادی را به میزان قابل توجهی‌ افزایش می‌ دهد. حتی وقتی‌ دشمن واکنش های ملی‌ گرایی را بیدار کند، تنها راه شکست آن، هماهنگی مرزی چه در اروپا و چه در خارج از آن است. یک رویکرد بین المللی مشترک در مورد بیماری همه گیر و کمک به آسیب پذیرترین جمعیت ها بخصوص در کشورهای در حال توسعه و مناطق درگیر جنگ ضروری است. اتحادیه اروپا باید بخشی از تلاش باشد و بخشی از تلاش خواهد بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت و گو با یک نشریه آلمانی نیز گفت: بزرگ‌ترین درس بحران کرونا این است که ما بیش از پیش به رویکرد چندجانبه گرایی نیازمندیم و هیچ دولتی حتی آمریکا به اندازه‌ای توانمند نیست که تنهایی به مصاف این چالش برود.

وی توضیح داد: چندجانبه گرایی پیش از شیوع ویروس کرونا در وضعیت بحرانی قرار داشت. برخی افراد مانند رئیس جمهوری آمریکا با چندجانبه گرایی مخالف هستند و همه می‌دانند که دیدگاه او در این باره چیست.

وی با اشاره به فرمان ترامپ که مهاجرت به این کشور را به حالت تعلیق در آورده بود، تصریح کرد: همه‌گیری کرونا فشار قابل توجهی را بر کسانی وارد کرده که تصور می‌کنند، می توانند با بستن مرزها خودشان را نجات دهند. اما چنین رفتارهایی تمام جامعه بشریت را در معرض خطر قرار می‌دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه (۶ تیر ۱۳۹۹) در سخنانی به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد پذیرش منشور سازمان ملل متحد، چندجانبه‌گرایی، تعامل و همبستگی را تنها راه برون رفت از مشکلات جهان توصیف کرده بود.

کمیسیون اروپا به تازگی اعلام کرد ۴۰۰ میلیون یورو معادل ۴۷۶ میلیون دلار را برای کمک به تحقیقات سازمان بهداشت جهانی برای خرید دوزهای کافی از واکسن احتمالی کرونا پیشنهاد داده است.  

کووید-۱۹  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تاکنون کرونا در جهان بیش از ۲۵ میلیون نفر را مبتلا کرده که از این تعداد ۸۵۲ هزار و ۴۸۸ نفر جان باخته اند. در سطح اروپا انگلیس و ایتالیا در فهرست جدول کرونا قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اتحادیه اروپا جوسپ بورل پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اتحادیه اروپا جوسپ بورل ویروس کرونا اتحادیه اروپا جوسپ بورل چندجانبه گرایی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۰۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

وی امروز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تاکید کرد: ما باید به یک دنیای جدید عادت کنیم. ما باید نسبت به امنیت خودمان بیشتر مسئول باشیم. اروپایی‌ها باید متحدتر باشند زیرا آنها خیلی کوچک هستند که از یک جهان با قدرت‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

بورل همچنین امروز در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر به طور فشرده در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وی در حساب ایکس خود نوشت که با شکری در مورد لزوم پایان جنگ غزه، تضمین دسترسی کامل کمک بشردوستانه و اقدام‌های جدی به سمت اجرای راه حل دو دولتی توافق کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • پتانسیل چندجانبه گرایی شانگهای در برابر اسراییل
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست