Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیکی با بیان اینکه تکریم خانواده شهدا در امتداد ترویج فرهنگ شهادت قرار دارد، گفت: ما برای رسیدن به یک جامعه ای که فرهنگ شهادت در بین جوانان و نوجوانان آن نهادینه شده باشد؛ باید پدران و مادران و خانواده آنها را مورد تکریم قرار دهیم.

«مهدی بیکی» در حاشیه طرح «سه شنبه های تکریم» خانواده شهید محمدمهدی و حیدر ساور سفلی در روستای النگ شهرستان کردکوی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: فرهنگ شهادت توانسته است مسیر نهضت ها، مکتب ها و جنبش های عدالتخواهانه را با قوت جلو ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با بیان اینکه یکی از علل شکست بعضی از از اعتراض ها و انقلاب های عدالتخواهانه علیه حکومت های وقتشان، ترس از مرگ و ترس از حبس، شکنجه و رنج است، افزود: اما منطقی را که قرآن برای پیروزی و پیشبرد انقلاب عدالتخواهان ترسیم کرده است، منطق «احدی الحسنیین» است یعنی یا شهادت یا پیروزی، این شعار می تواند به تمام معنا در روح و جان مبارزان نفوذ کند و آنها را نسبت به مبارزه و عدم تسلیم شدن ترغیب کند.

 

وی اظهارداشت: هر مکتبی که به نهضت عاشورا تاسی کند و از آبشخور این حادثه عظیم بنوشد یقینا به پیروزی دست پیدا می کند.

 

بیکی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران نیز پیروزی و پایداری خودش را مرهون نهضت عاشورا است، گفت: البته باید هوشیار بود که امروز دشمن خوب فهمیده است که منطق شهادت و مکتب عاشورا چقدر نقش مهم و کلیدی در به ثمر رساندن صدای آزادیخواهانه دارد، بر همین اساس یا مدام در صدد ایراد شبهات هستند و یا به نوعی برخی از مراسمات سنتی را زیر سوال می برند.

 

وی با بیان اینکه تکریم خانواده شهدا در امتداد ترویج فرهنگ شهادت قرار دارد، افزود: ما برای رسیدن به یک جامعه ای که فرهنگ شهادت در بین جوانان و نوجوانان آن نهادینه شده باشد؛ باید پدران و مادران و خانواده آنها را در جایگاه اجتماعی مهم و در صدر جامعه قرار دهیم و آنها را تکریم کنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان خاطرنشان کرد: انزوای خانواده شهدا یعنی کمرنگ شدن فرهنگ شهادت طلبی، یعنی طمع تهاجمات دشمن را به آب و خاک این کشور زیاد کردن است.

 

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: سه شنبه های تکریم خانواده شهدا خانواده شهدا فرهنگ شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۰۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در مسجد جامع گوراب زرمیخ با بیان اینکه بالاترین ارزش‌ها نزد خداوند شهادت است گفت: یادواره شهدا فرصت مناسبی برای تبیین افکار و آرمان های شهدا به نسل جوان است.

بهروز جلائی با اشاره به اینکه راه شهدا راه انبیاء، اولیا و مردان الهی است افزود: وصیت نامه شهدا پر از معنویت و درس زندگی برای همه ما است و پیام شهدا به ما حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و پیروی از ولایت و رهبری است.
سردار شهید سیدمعروف ایرانی فرمانده گروهان حق از گردان سلمان لشگر ۱۶ قدس گیلان در سال ۶۷ در منطقه ماووت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
در پایان مراسم لوح سپاس و تندیس یادواره شهدا به خانواده شهید سیدمعروف ایرانی اهدا شد.

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا
  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان
  • یک هزار معلم در مدارس استان سمنان تجلیل و تکریم می‌شوند
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • اجرای نزدیک به ۳هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی
  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • باید بتوانیم هنرمندانه آرمان شهدا را در جامعه ترویج دهیم
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان