Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@09:03:55 GMT

بهبود بازار جهانی تلفن هوشمند در ۲۰۲۲میلادی

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۰۸۶۲

بهبود بازار جهانی تلفن هوشمند در ۲۰۲۲میلادی

طبق گزارشی جدید بازار جهانی تلفن های هوشمند در ۲۰۲۲ میلادی بهبود می یابد و در ۲۰۲۳ میلادی بیش از ۵۰ درصد گوشیهای این بازار را دستگاه های ۵G تشکیل می دهند.

شرکتIDC یا(International Data Corporation) به تازگی گزارش خود از بازار جهانی موبایل را منتشر کرده است.

طبق این گزارش بازار موبایل در سال ۲۰۲۲ میلادی بهبود می یابد و در ۲۰۲۳ میلادی موبایل های ۵G بیش از ۵۰ درصد سهم این بازار را به خود اختصاص می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلفن های هوشمند به یکی از ملزومات زندگی روزمره در سراسر جهان تبدیل شده اند. البته طی سال های اخیر حجم بازار موبایل کاهش یافته است. قبلا پیش بینی می شد وضعیت این بازار تا پایان ۲۰۲۰ میلادی بهبود یابد. اما با شیوع کووید۱۹ در سراسر جهان این پیش بینی محقق نشد و فرایند کاهش حجم بازار سرعت گرفت.

در حال حاضر IDC پیش بینی می کند در ۲۰۲۰ حجم بازار جهانی موبایل نسبت به سال قبل ۹.۵ درصد کاهش یابد و فقط ۱.۲ میلیارد دستگاه بارگیری شود. این درحالی است که عملکرد بازار در سه ماهه دوم سال جاری اندکی بهبود یافته اما همچنان ۱۷ درصد کمتر از همین بازه در سال گذشته میلادی بود.

همچنین کارشناسان این شرکت تخمین می زنند فروش موبایل های ۵G در سال های آینده به رشد بازار کمک کند. در حال حاضر به دلیل وجود همه گیری ویروس کرونا، شرکت های تولید کننده موبایل برنامه های تولیدی خود را کاهش داده اند. در حقیقت آنها بیشتر هزینه های دستگاه های۴G را کاهش دادند زیرا پیش بینی می کنند در بازارهای توسعه یافته موبایل، موبایل های ۵G به سرعت فراگیر می شوند و تا پایان ۲۰۲۰ از حجم بازار موبایل های  نسل چهارم کاسته می شود.

علاوه بر آن با توجه به بحران اقتصادی، متوسط قیمت فروش موبایل های نسل پنجم در ۲۰۲۰ و سال های بعد کاهش می یابد. حتی در سه ماهه گذشته ۴۳ درصد موبایل های ۵G فروخته شده در چین قیمتی کمتر از ۴۰۰ دلار داشتند.

IDC تخمین می زند متوسط قیمت موبایل های نسل پنجم در ۲۰۲۳ میلادی به ۴۹۵ دلار می رسد که به نوبه خود سبب می شود حجم دستگاه های ۵G از بازار موبایل بیش از ۵۰ درصد شود.

طبق گزارش این شرکت بازار جهانی موبایل در ۲۰۲۱ با رشد سالانه ۹ درصد روبرو می شود. /مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: موبایل های ۵G بازار موبایل بازار جهانی حجم بازار پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد

کاهش قیمت سکه طی یک هفته گذشته نزدیک به ۳ میلیون تومان بود. روند قیمتی بازار نشان می‌دهد که زیان سکه‌بازان در ۷ روز گذشته ۵.۵ درصد بود و هر قطعه سکه امامی به قیمت ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان رسید.

سکه امامی البته در روز سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت‌ماه وارد کانال ۴۱ میلیون تومان شد، اما دوباره به کانال بالاتر بازگشت.

قیمت نیم‌سکه هم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت در هفته گذشته داشت.

در حال حاضر هر قطعه سکه امامی ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۳۹ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان، نیم سکه ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

اما در این میان، زیان خریداران طلا در هفته گذشته در حدود ۸ درصد بود؛ به طوری که هر گرم طلای ۱۸عیار ۳۰۶ هزار تومان کاهش قیمت داشت. در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار ۳ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان قیمت دارد. هر مثقال طلا هم ۱۵ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان بود.

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در همین رابطهه درباره وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا می‌گوید: در هفته‌ای که گذشت، اونس جهانی طلا میانگین ۴۴ کاهش اونس جهانی طلا را داشتیم؛ البته میزان کاهش تا ٨٠ دلار هم رسید، اما نوسانات طی دو روز اخیر، این میزان کاهش را کمتر کرد.

وی متذکر می‌شود: به‌تبع روند نزولی قیمت‌ها در بازار‌های جهانی و همچنین با توجه به آرامش در بازار ارز داخلی و نوسان حداقلی نرخ ارز در داخل و همچنین نبود هیجان در اخبار سیاسی و اقتصادی جهان، بازار سکه و طلای داخلی نیز به‌دور از هرگونه التهاب، روند کاهشی قابل توجهی را تجربه کرده است.

این مقام صنفی در پایان بر رکود حاکم بر بازار و نبود تقاضا تاکید و نسبت به ادامه این روند که از سال گذشته بر بازار حکمفرما شده و از ابتدای سال جاری نیز تشدید شده است، ابراز نگرانی می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت سکه ، قیمت طلا سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک