Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@15:19:10 GMT

بازسازی قبور شهدای وادی رحمت تبریز

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۱۰۵۵

بازسازی قبور شهدای وادی رحمت تبریز

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز یادآور شد: تا زمانی که طرح نهایی کف سازی گلزار شهدا، توسط کارگروه ویژه مصوب شده و از سوی بنیاد شهید ابلاغ شود، فاز دو گلزار شهدا با وضعیت کنونی ساماندهی خواهد شد.

به گزارش ایسنا،  فرخ جلالی از آغاز تعویض سنگ‌های آسیب دیده قبور مطهر شهدا در آستانه افتتاح پروژه مسقف سازی فاز دو گلزار شهدای وادی رحمت خبر داد و افزود: در طول مدت اجرای پروژه مسقف سازی فاز دو گلزار شهدای وادی رحمت، برخی از سنگ‌های قبور مطهر شهدا آسیب دیده‌اند که تا زمان افتتاح این مجموعه در ایام هفته دفاع مقدس، توسط عوامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز مرمت و تعویض می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که تاکنون ۳۰ مورد از قبور مطهر آسیب دیده در فاز دو شهیدان شناسایی شده و از امروز تعویض سنگ‌های آن‌ها آغاز شده است، گفت: تمام سنگ‌های بازسازی و تعویض شده همان شکل و شمایل پیشین را داشته و هیچگونه تغییری در آن‌ها داده نشده است. در این مدت، نسبت به جمع آوری نخاله، حذف علف‌های هرز، نظافت، پاکسازی، ساماندهی فضای سبز، تعویض شیشه معجرهای آسیب دیده و بازنویسی نوشته‌های پاک شده بر روی قبور اقدام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز یادآور شد: تا زمانی که طرح نهایی کف سازی گلزار شهدا، توسط کارگروه ویژه مصوب شده و از سوی بنیاد شهید ابلاغ شود، فاز دو گلزار شهدا با وضعیت کنونی ساماندهی خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک بنیاد شهید و خانواده معظم شهدا برای ساماندهی فاز دو گلزار شهدای وادی رحمت، خاطرنشان کرد: در راستای عمل به فرمان مقام معظم رهبری و رفع دغدغه‌های معظم له، اقدامات آتی برای فاز دو گلزار شهدا با محوریت این کارگروه ویژه بوده و هرگونه تغییرات یا اجرای طرح در گلزارهای شهدا فقط با ابلاغ بنیاد شهید محقق خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس تبريز قبور شهدا بازسازي شهدای وادی رحمت بنیاد شهید آسیب دیده خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۱۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون

حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه خانوک در یادواره شهید دانشجو سید احمد حسینی که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای داربیدخون برگزار شد، گفت: باران رحمت الهی که این چند روز نازل شده است، کوه ها دشت ها و روح دل هایمان را طراوت بخشیده است.

وی افزود: به لطف الهی و به همین خون پاک شهیدان، امروزه شاهد نابودی اسرائیل و فروپاشی غرب هستیم.

 حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: شهید سلیمانی‌ها به این مسیر پرتو می‌دهند و چنین مکتبی، شکست نمی‌خورد و این مکتب در همه جا پیروز است.

وی با اشاره به شهدای دفاع مقدس بیان داشت: در هر جایگاهی که باشیم، هیچ زمانی نباید رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای گرانقدر را فراموش کنیم؛ زیرا آرامش و آسایش امروز ما مرهون فداکاری و جانفشانی‌های آن عزیزان است و احترام به شهدا و امام شهدا وظیفه آحاد مختلف مردم است. 

در پایان مراسم گروه سرود دختران حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند و از طرف مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از خانواده شهید حسینی تجلیل شد. 

شهید دانشجو، سید احمد حسینی در سال ۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد