Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:26:41 GMT

بانوی هنرمندی که نور می‌کشد + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۱۱۱۰

بانوی هنرمندی که نور می‌کشد + تصاویر

ایران درودی، بانوی هنرمندی که این روزها در قرنطینه خانگی به سر می‌برد، امروز (۱۱ شهریورماه) ۸۴ ساله می‌شود. او که هنوز هم همچون سال‌های جوانی بانشاط و پرانگیزه است، در روزهایی که جامعه کرونایی بر لبه تیغ ناامیدی و تلاش برای فردایی بهتر به سر می برد، باز هم نور می‌بیند و قلم‌مو به دست می‌گیرد و نقش عشق روی بوم‌های سفید می‌کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، ایران درودی، چهره‌ نام‌آشنایی در عرصه هنر و نقاشی است‌. بانویی که بیش از پیش به خالق این جهان هستی ایمان دارد و مهمترین آرزویش برای خودش و مردم ایران، نزدیک‌تر شدن به خالق هستی است. 

درودی، نقاش صاحب‌سبک، نویسنده و کارگردانی که بیش از ۶۰ سال است در عرصه‌ هنر معاصر ایران فعالیت دارد،  ۱۱ شهریور ۱۳۱۵ در مشهد به دنیا آمد. هنرمند نقاشی که از رنگ مشکی استفاده نمی‌کند و به کشیدن نور در آثارش شهرت دارد. 

پدرش خراسانی بود و مادرش قفقازی. در کودکی به همراه خانواده به اروپا سفر کرد و بعد از آغاز جنگ جهانی دوم به ایران بازگشتند و مدتی 
در مشهد زندگی و بعد به تهران مهاجرت کردند. 

درودی باز هم در سال‌های جوانی و البته این بار به انتخاب خودش و برای ادامه تحصیل در رشته نقاشی به پاریس رفت. او به شکل حرفه‌ای زندگی هنری خود را از همین دوران آغاز کرد و در واقع آن روزها سرآغاز داستانی بودند که هنوز هم با همان حال و هوا و با همان عشق به هنر و زندگی ادامه داد.  

ایران درودی در همه این سالها موفق به برگزاری نمایشگاه‌های متعددی در سراسر جهان شده است و البته فعالیت حرفه‌ای او در عرصه هنر فقط به برگزاری این نمایشگاه‌ها ختم نمی‌شود؛ بلکه ساخت برنامه‌های تلویزیونی در حوزه هنرهای تجسمی و تلاش برای آموزش هنر و تاریخ هنر نیز از دیگر تلاش‌های او در عرصه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود. 

در ادامه می‌توانید برخی از آثار این هنرمند را تماشا کنید: 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران درودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت بانوی فوتبالیست خوزستان به اردوی تیم ملی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران، ۲۶ بازیکن را به اردوی تیم‌ملی دعوت کرد که رقیه جلال نسب از خوزستان در این اردو حضور خواهد داشت.

اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال بانوان از ۲۰ تا ۲۴ اردیبهشت ماه در مرکز ملی فوتبال برگزار می‌شود.

جلال نسب در فصل گذشته در لیگ برتر فوتبال زنان در تیم شهرداری سیرجان توپ زد که به همراه این تیم به عنوان سومی دست پیدا کرد.

دیگر خبرها

  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • (ویدئو) زیباترین دختر ایران در استادیوم آزادی؛ ندا نویدی‌نسب بانوی پرسپولیسی کیست؟
  • عکس‌| لذت زندگی، با پسر بوکسور معروف!
  • ویسی به سیم آخر زد؛ اصلا 10 میلیارد جریمه کنید، در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و این می‌شود عدالت؟!
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • فرآیند پرورش و پردازش گوشت مرغ در مدرن ترین مرغداری و کارخانه آمریکا (فیلم)
  • برگزاری آیین بانوی اهداکننده حیات در استان یزد
  • زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»
  • دعوت بانوی فوتبالیست خوزستان به اردوی تیم ملی
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود