Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تدام نهضت عاشورا با دعا و مناجات امام سجاد(ع)، گفت: امام سجاد(ع) تمام سخنان خود را در قالب دعا بیان می کردند به همین دلیل دشمنان با او کاری نداشتند و این دعاها بیان جان اسلام در ابعاد مختلف بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار  قم فردا ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: در تداوم و حفظ نهضت عاشورا خطبه ها و دعاها و مناجات امام سجاد(ع) نقش بسیار موثری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: هرکدام از اهلبیت(ع) در تداوم اسلام نقش داشته اند که باید به وظیفه خود عمل می کردند و در این بین نقش حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در خطبه و دعا مشخص شده است.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به شرایط بعد از عاشورا، گفت: بعد از شهادت امام حسین(ع) و یاران، خفقان عجیبی حاکم بود و دشمنان به دنبال این بودند تا واقعه عاشورا در همان کربلا بماند.
وی اضافه کرد:یزیدیان در آن زمان به دنبال این بود که جریان کربلا را کسی نقل نکند تا موجب انتشار آن نشود اما اگر امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) آن خطبه ها را نمی خواندند جریان کربلا در همان کربلا دفن می شد.
آیت الله توکل در ادامه با اشاره به به دعاها و مناجات امام سجاد(ع) بیان داشت: امام سجاد(ع) با توجه به آن خفقان حاکم، نمی توانستند بعضی از سخنان را به صراحت در بالای منبر بیان کنند به همین دلیل تمام سخنان خود را در قالب دعا بیان کرد.
وی اضافه کرد: امام سجاد(ع) تمام سخنان خود را در قالب دعا بیان می کردند به همین دلیل دشمنان با او کاری نداشتند و این دعاها بیان جان اسلام در ابعاد مختلف بود.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مناجات امام سجاد ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۱۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش روز جمعه در مراسم افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد.

وی افزود: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تأمین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریع‌تر تقدیم متقاضیان شود.

بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کارهای اصلی دولت تأمین مسکن برای مردم است، اعلام کرد: آمارهای مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در راستای یک سفر کاری با استقبال استاندار آذربایجان شرقی و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط وارد تبریز شد.

وی ابتدا از قطعه ششم آزادراه تبریز ارومیه بازدید و سپس در مراسم افتتاح طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند شرکت کرد.

کد خبر 6088963

دیگر خبرها

  • پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • ماموستا ملااحمد فخری منشأ خدمات بسیاری برای دین بود
  • رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود
  • فیلم| سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حادثه طبس
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه