Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@17:56:56 GMT

دود نبود پایانه مسافربری در چشمان باشتی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۱۲۴۰

دود نبود پایانه مسافربری در چشمان باشتی‌ها

شهروندان باشتی خواستار تسریع در ساخت و راه اندازی پایانه مسافر بری این شهر شدند و اظهار کردند: مسئولان به فکر رفاه مردم باشند و در خصوص نبود پایانه چاره اندیشی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس شهرستان باشت یکی از شهرستانهای گرمسیری در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد است و در عین حال پلی میان شمال و جنوب استان  می باشد،اما متاسفانه بعد از گذشت چند سال از شهرستان شدن  باشت  این شهرستان همچنان فاقد یک پایانه مسافر بری برای ساماندهی، مسافران به سایر نقاط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اصلی ترین دغدغه ها و خواسته های به حق مردم باشت احداث و راه اندازی پایانه مسافربری در خور شان بوده است ولی تا کنون این وعده که از زبان بسیاری از مسئولین شنیده شده است هنوز جامه عمل نپوشیده و مردم همچنان چشم انتظار یک پایانه مسافربری مناسب در این شهرستان هم مرز با مرکز استان و شهرستان نفت خیز گچساران است.

محمد از شهروندان شهر باشت در گفتگو با خبرنگار ما تاکید کرد: مسافران برون شهری وقتی که می خواهند به دیگر شهرستانها یا روستاهای اطراف باشت سفر کنند، در هر نقطه ای از شهر که وقت کنند منتظر تاکسی خواهند ماند و این امر به طور حتم مشکل آفرین است.

وی ابراز داشت: ساخت پایانه‌های مسافربری در شهرها راهکاری برای جلوگیری از ترافیک، آلودگی صوتی و ناهنجاری‌های اجتماعی است و در واقع چنین پایانه‌هایی را می‌توان یکی از شاخصه‌های توسعه شهرها برشمرد.

یکی دیگر از شهر وندان باشتی در این گفتگو اظهار داشت :اگر پایانه مسافربری فعال باشد می تواند علاوه بر زمینه جذب گردشگر، توسعه اقتصادی و فرهنگی شهر را فراهم کند و باعث بالا بردن سطح و جایگاه شهرستان در بین شهرهای همجوار شود.

علی رضا به خبرنگار ما گفت :در این شهر ماشینهای شخصی بدون هیچ گونه نظارتی اقدام به جابجایی مسافران می کنند که در این بین امنیت جانی و مالی برای مسافران وجود ندارد و در سال دهها کشته و زخمی حاصل این بی برنامگی است، همچنین نداشتن پایانه مسافربری در این شهر باعث شده که ماشینهای شخصی در حاشیه بلوار ورودی شهر اقدام به سوار کردن مسافران نمایند،که این  موضوع  برای  شهروندان باشتی  و مسافرانی که به این شهرستان تردد می کنند قابل تحمل نیست.

وی گفت: تأمین زیرساخت‌های خدماتی در عرصه‌های گوناگون برای توسعه مطلوب و مناسب هر شهر و جامعه اهمیت بسیاری دارد و انتظار داریم مسئولان در این خصوص چاره اندیشی کنند چرا که مردم در زمستان و تابستان رنجور از نبود پایانه هستند.

او با ابراز گلایه از نبود پایانه مسافر بری در شهر باشت ابراز داشت : نبود پایانه مسافری برای استقرار مسافران در فصل های سرد و گرم سال قبل از حرکت، فعالیت خودروهای غیرمجاز ، دریافت کرایه های بالای خارج از تعرفه از مسافران مشکلات عدیده ای است که وجود دارد.

نبود پایانه مسافربری در باشت باعث شده ماشین های مسافربری در کنار خیابان بایستند و همیشه تجمعی از ماشین ها و مسافران در بلوار خروجی شهر باعث شده علاوه بر خطرات تصادف و غیره، تردد نیز برای دیگر خودروهای سواری مشکل  شود.

یکی دیگر از نکات قابل توجه در این موضوع این است مسافران بومی این شهرستان در برخی موارد با ماشین های شخصی اقدام به مسافرت می‌کنند که خود نکته قابل توجهی است که نیاز مردم به پایانه مسافربری ایمن را افزایش می‌دهد.

یکی از گلایه‌های همیشگی مسافران در شهرستان باشت، عدم وجود پایانه مسافربری در این شهرستان است به طوری که این امر موجب می‌شود که مسافران در شهر و به ویژه مبادی ورودی و خروجی شهر سرگردان  بماند.

با توجه به نیاز مبرم شهرستان به یک پایانه مسافربری امیدواریم مسئولان شهر و شهرستان تلاش بیشتری در این رابطه داشته باشند.

هر چند شهردار این شهر از خرید وسایل موردنیاز برای احداث ترمینال مسافربری در شهر باشت خبر داده بود، اما هنوز این قضیه مثل سابق ادامه دارد و شهروندان چشم انتظار احداث پایانه مسافر بری در شهرستان باشت هستند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: پایانه مسافربری پایانه مسافر بری بری در شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مسئول هیئت کوهنوردی باشت گفت: در این صعود که دو روز به طول کشید ، ۴۰۰ کوهنورد از سراسر استان حضور داشتند.
قلی پور افزود: این کوهنوردی به مناسبت گرامیداشت اجلاسیه شهدای باشت و همچنین دومین کنگره ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت.

دیگر خبرها

  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • جلسه شورای اداری باشت با دستور کار اجلاسیه شهدای این شهرستان
  • حمایت جامعه علمی قم از از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • برخورد پژو با پایه برق در باشت دو کشته بر جای گذاشت
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • حماسه پورحمیدی با چشمان گریان (عکس)
  • مرگ دردناک یک مرد تبریزی زیر چرخ‌های قطار مسافربری
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری