Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@02:51:48 GMT

دانشجویان نو ورود پایش سلامت روان می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۱۳۸۸

دانشجویان نو ورود پایش سلامت روان می‌شوند

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، رحمان خدابنده‌لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت، اظهار کرد: طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود و تمام کلاس‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی به غیراز کلاس‌های بالینی و دارای کار عملی مجازی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به شرایط متفاوت دانشجویان علوم پزشکی، همه خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی باز هستند و با پذیرش حداکثر ۲ نفر در اتاق‌ها، سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت یادآوری کرد: بیشتر سلف سرویس‌های دانشگاه‌ها بسته است و غذا تنها در ظروف یکبار مصرف در خوابگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی توزیع می‌شود. اما برخی از دانشگاه‌ها که سلف سرویس‌های بسیار بزرگ دارند و می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی غذا ارائه کنند، اجازه این کار را دارند البته آن‌هم باید در ظروف یکبار مصرف باشد.

او ادامه داد: حضور دانشجویان بالینی در دانشگاه‌های علوم پزشکی از دانشجویان غیربالینی جدا شده است و تنها دانشجویان غیربالینی دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری هستند که کار آزمایشگاهی دارند و نمونه‌های که برای تحقیقات خود دارند زمان دارد و لازم است در دانشگاه حضور یابند. این دانشجویان اگر خوابگاهی باشند در ظرفیت پایین پذیرش می‌شوند.

خدابنده‌لو تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید ایاب و ذهاب نخواهیم داشت و به صورت نیمه تعطیل خواهد بود. در صورتی که در برخی موارد نیاز باشد به صورت محدود انجام می‌گیرد.

او افزود: با هماهنگی معاونت آموزشی به دانشگاه‌ها اعلام شده است که شرایط میهمان شدن در دانشگاه شهر محل سکونت دانشجو را تسهیل کنند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت تاکید کرد: تمامی دانشجویان نو ورود ملزم هستند که در سایت سلامت وزارت بهداشت برای سال تحصیلی جدید فرم خودارزیابی کرونا را تکمیل کنند. برنامه ریزی شده بخشی در مهرماه و بخش عمده دانشجویان در بهمن ما وارد دانشگاه شوند.

او با بیان اینکه دانشجویان نو ورود پایش سلامت روان می‌شوند، گفت: تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی با توجه به تجربه بازگشایی در خرداد جای قرنطینه و جداگانه برای دانشجویان مشکوک به کرونا درنظر گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید

نحوه حضور دانشجویان ورودی جدید در ترم تحصیلی آینده

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سال تحصیلی جدید امور دانشجویان دانشجویان علوم پزشکی وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی سال تحصیلی جدید وزارت بهداشت دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، همایش علمی دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در محور‌های حکمرانی خانواده محور، حکمرانی سلامت خانواده محور، دانشگاه دوستدار خانواده برگزار شد.

در این همایش هفت نفر از پژوهشگران حوزه خانواده در موضوعاتی چون «اهمیت خانواده در بهره وری سازمانی»، «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، «الگو‌ها و مدل‌های سطح حکمرانی سلامت خانواده»، «استاندارد‌های سلامت خانواده و رشد و تعالی خانواده»، «سلامت معنوی و خود مراقبتی در خانواده» و «تسهیلات، امنیت شغلی و زندگی و ازدواج در خانواده» صحبت کردند.

دیگر خبرها

  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی