Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

در دستگاه سونوگرافی از امواج صوتی با فرکانس بالا برای ایجاد تصاویری از اندام های داخلی استفاده می شود. این تصویربرداری ها می توانند ناهنجاری ها را شناسایی کرده و به پزشکان در تشخیص شرایط پزشکی به وجود آمده کمک کنند. یکی از این تصویر برداری ها، سونوگرافی رحم است. از طریق سونوگرافی رحم و تخمدان ها، بسیاری از مشکلات و بیماری های این حوزه شناسایی شده و به شروع روند درمان کمک زیادی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سونوگرافی رحم چیست؟

سونوگرافی رحم، نوعی سونوگرافی است که توسط پزشکان برای بررسی اندام تولید مثل زنان مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع از سونوگرافی، رحم، لوله های فالوپ، تخمدان ها و سایر اندام های مرتبط به رحم بررسی خواهند شد. لازم به ذکر است که این نوع سونوگرافی از طریق شکم و یا به صورت واژینال صورت می گیرد.

نحوه انجام سونوگرافی رحم واژینال (ترانس واژینال) چیست؟

هنگامی که پزشک شما، سونوگرافی رحم واژینال را تجویز کند، می بایست با مراجعه به بهترین مرکز رادیولوژی تهران، برای انجام این کار آماده شوید.

در این روش سونوگرافی، فرد را روی تخت مخصوص به پشت می خوابانند و از او خواسته می شود تا زانوهایش را خم کند. البته لازم به ذکر است که اغلب این تخت ها دارای جایگاه های مخصوصی برای قرار دادن درست پا هستند.

پزشک مربوطه، به پروب سونوگرافی، کاندوم مخصوص سونوگرافی را می پوشاند و سپس آن را به ژل لیز کننده، آغشته می نماید. سپس با وارد کردن آن، واژن و رحم را مورد بررسی قرار می دهد. در این نوع از سونوگرافی، ممکن است مقداری احساس فشردگی داشته باشید که طبیعی است.

از سونوگرافی رحم، چه هنگامی استفاده می شود؟

همان طور که گفته شد، این سونوگرافی برای تشخیص بیماری های رحم تجویز می گردد. به طور دقیق، این سونوگرافی می تواند وجود سرطان در رحم و سیستم تناسلی، اختلالات ساختاری در این ناحیه، دلایل خونریزی های غیر طبیعی، وجود انواع تومورهای خوش خیم و بدخیم از جمله کیست و فیبروم را تشخیص دهد. همچنین لازم به ذکر است که از این روش برای بررسی موقعیت قرار گیری آی یو دی، بررسی مشکلات مرتبط به باروری، حاملگی خارج از رحم، بررسی تخمک گذاری در رحم و ... استفاده می شود.

عوارض سونوگرافی رحم به روش واژینال

باید بگوییم که تا به امروز هیچ خطر و عوارضی از این سونوگرافی گزارش نشده است. تنها لازم است که پیش از انجام این کار، در صورت حساسیت به پلاستیک،لاتکس و مواردی از این قبیل، پزشک خود را در جریان قرار دهید. از سوی دیگر خوب است بدانید که حین انجام سونوگرافی ممکن است کمی احساس ناراحتی و فشردگی داشته باشید.

مدت زمان این سونوگرافی کوتاه بوده و اغلب پس از 24 ساعت می توانید نتیجه این آزمایش را دریافت کرده و آن را برای تفسیر نزد پزشک خود ببرید.

گفتنی است که گاهی ممکن است پزشک از طریق این سونوگرافی نتواند به تصاویر واضحی که او را به نتیجه ای می رساند، دست یابد؛ به همین دلیل شاید سایر سونوگرافی ها نیز در این حالت تجویز گردد. بسته به علائم بالینی و ابتدایی بیمار، پزشک معالج انواع روش های تشخیصی را توصیه خواهد کرد که یکی از آن ها سونوگرافی است. در نظر داشته باشید که با انجام به موقع معاینات و آزمایش های لازم، تشخیص زودرس انجام شده و مراحل درمان بیماری (به ویژه تومورهای بدخیم)، به موقع آغاز خواهد شد.

گاهی نیز برخی از بیماران نمی توانند مراحل انجام سونوگرافی واژینال را تاب آورند و در این حالت پزشک مجبور خواهد شد که سونوگرافی شکمی را امتحان کند. در سونوگرافی شکم، مقداری ژل روی شکم شما ریخته و پخش می شود و سپس به کمک پروب سونوگرافی خارجی و کوچک، رحم و دستگاه تناسلی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کلام آخر

اغلب مراکز سونوگرافی، سونوگرافی رحم را انجام می دهند. اما اگر می خواهید بدون درد و همچنین با خیالی آسوده از رعایت پروتکل های بهداشتی، برای پیگیری مشکل خود انجام دهید، به شما پیشنهاد می کنیم به بهترین سونوگرافی تهران مراجعه نمایید. مرکز سونوگرافی دکتر وهاب آقایی با محیطی بسیار تمیز و کادری مجرب و بروزترین دستگاه ها، به بهترین شکل ممکن جواب های دقیقی را برای بررسی مشکلات زنانه ارائه می دهد تا شما بتوانید با خیالی آسوده، مراحل این سونوگرافی را طی نمایید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سونوگرافی رحم سونوگرافی رحم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۱۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عزل پدرام پاک آیین، مجید احمدی را به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه منصوب کرد.

به گزارش «تابناک»، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت دولت سیزدهم برای سومین بار در ۳۲ ماه اخیر، دست به تغییر مدیر مرکز روابط عمومی و وزارت خانه زد تا از این حیث اتفاقی متفاوت را رقم زده باشد.

متن حکم صادر شده برای سرپرست تازه وزارت بهداشت، به این شرح است:

جناب آقای دکتر مجید احمدی

با سلام

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید. در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی و اجرائی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی" منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمائید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فسادستیز و عدالت محور و با استفاده از نیرو‌های متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

دکتر بهرام عین اللهی

دیگر خبرها

  • پزشک بیرانوند مصاحبه‌اش را تکذیب کرد؛ زمان بازی با تست عملکردی در زمین مشخص می شود!
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • فاصله نجومی قهرمانی‌های ایران با رقبا؛ آقایی فوتسال در آسیا
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)