Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه سال ۹۹ تعداد ۴۹۸ فروند کشتی حامل فرآوردهای نفتی در اسکله‌های تحت نظارت بندر نفتی خلیج فارس واقع در بندرشهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علیرضا محمدی کرجی‌ران با اشاره به اعمال تحریم‌های بخصوص در حوزه حمل و نقل دریایی و صادرات مواد نفتی، اظهار داشت: با وجود چالش‌های تحمیلی خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده در همسنجی صورت گرفته نه تنها در حوزه نفتی کاهش رؤیت نشده بلکه آمارها رشد ۶ درصدی را در این بخش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مدت زمان یاد شده ۴۹۸ فروند کشتی در اسکله‌های حوزه نظارتی بندر نفتی خلیج فارس پهلو دهی و عملیات تخلیه و بارگیری آنها صورت گرفته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از این میزان کشتی، تعداد ۲۰۵ فروند با تناژ بالغ بر ۱۱ میلیون تن به تخلیه / بارگیری و کابوتاژ (کران بری) انواع فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین جهت صادرات مستقیم فرآورده پالایشگاه‌های بندر عباس و ستاره خلیج فارس و تعداد ۲۹۳ فروند با تناژ یک میلیون و ۵۷ هزار تن به صادرات انواع فرآورده‌های نفتی اختصاص یافته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی خاطر نشان کرد: طرح‌های توسعه برای فعالیت‌های نفتی در بندر شهید رجایی از طریق جذب سرمایه گذار در بندر نفتی خلیج فارس و همچنین احداث سه پست اسکله نفتی جدید به عنوان طرح‌های مهم توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی (طرح سال جهش تولید) در حال انجام است که با بهره برداری از این طرح‌ها در آینده‌ای نزدیک ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی از بندر شهید رجایی بیش از ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

شایان ذکر است؛ بندر نفتی خلیج فارس به عنوان زون نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با ۱۲ پست اسکله به عنوان مهمترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت می‌نماید.

کد خبر 441915

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کشتی بندر شهید رجایی پهلوگیری مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان سازمان بنادر و دریانوردی پالایشگاه ستاره خلیج فارس فرآوردهای نفتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بندر نفتی خلیج فارس بنادر و دریانوردی شهید رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان

 محمد بنی سعید مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان گفت: در سال۱۴۰۲، بیش از ۱۶ میلیون و ۳۸۱ هزار لیتر فرآورده به سه هزار ۴۴۰ فروند هواپیما در مراکز سوختگیری هواپیمایی منطقه آبادان سوخت‌رسانی شده است.

به گفته او این رقم بیانگر رشد ۲۱ درصدی تامین سوخت و افزایش ۳۵ درصدی تعداد فروند هواپیما‌های سوخت گیری شده نسبت سال ۱۴۰۱ است.

 شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان دارای دو مرکز سوختگیری هواپیمایی در آبادان و ماهشهر است که مسئولیت سوخت‌رسانی به شرکت‌های هواپیمایی، در فرودگاه‌های جنوب غرب استان را برعهده دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک