Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:20:26 GMT

تهران به بیش از یک هزار دستگاه واگن مترو نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۱۵۹۵

تهران به بیش از یک هزار دستگاه واگن مترو نیاز دارد

به گزارش ایرنا، حسین رجب صلاحی روز سه شنبه در حاشیه بازدید خود از پروژه قطار ملی با اشاره به اعلام آمادگی سازمان شهرداری‌های وزارت کشور برای همکاری با شرکت مترو جهت انبوه سازی قطار ملی مترو، گفت: در قرارداد ۶۳۰ دستگاه با شرکت چینی، تاکید کرده‌ایم که باید تا ۵۵ درصد قطعات قطارها از طریق شرکت‌های داخلی تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، این امر بیانگر رویکرد ما نسبت به همکاری با شرکت مترو برای افزایش درصد داخلی سازی واگن ملی است.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ادامه داد: با محقق شدن قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن در تلاش هستیم قرارداد تولید ۴۲۰ دستگاه واگن را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: پس از مشخص شدن درصد نهایی داخلی‌سازی قطار ملی مترو، با هدف حمایت از انبوه سازی این طرح، قرارداد ۴۲۰ دستگاه واگن باقی مانده را با شرکت واگن سازی منعقد می‌کنیم.

رجب صلاحی تاکید کرد: در شرایط تحریم، شرکت‌های اروپایی هیچ نوع همکاری با ایران برای تامین واگن مترو نداشتند و البته شرکت‌های چینی نیز همکاری اندکی مبذول داشتند.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور خاطرنشان کرد: با تکمیل طرح واگن ملی مترو، باید بتوانیم در ادامه به انبوه سازی قطار ملی برسیم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

وی با اشاره به اینکه منبع تامین مالی تولید ۴۲۰ دستگاه واگن فاینانس کشور چین است، گفت: در ابتدا باید قرار داد ۶۳۰ دستگاه واگن با شرکت های چینی به نیمه راه برسد، سپس فرایند اداری فاینانس ۴۲۰ دستگاه را آغاز کنیم.

ناوگان مترو تهران هم اکنون در ۷ خط و ۱۲۷ ایستگاه فعال است.

برچسب‌ها معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران وزارت کشور شهر تهران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران وزارت کشور شهر تهران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران وزارت کشور شهر تهران شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه دستگاه واگن ۴۲۰ دستگاه قطار ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران اعلام کرد: ضمن عذر خواهی از شهروندان و مسافران به اطلاع می‌رساند؛ با توجه به اختلال پیش آمده در خط ۵، سرویس دهی در این مسیر به کندی انجام می‌شود.

به منظور رفاه حال شهروندان با شرکت واحد اتوبوسرانی برای جابه‌جایی شهروندان هماهنگی‌های لازم انجام شده است. از شکیبایی و همراهی مسافران سپاسگزاریم.

کد خبر 6091893

دیگر خبرها

  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • ۲۱۰۰ اتوبوس در خطوط تهران فعالیت می‌کنند + فیلم
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است