Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:54:06 GMT

سهم اشتغال روستایی در کشور ۲۹ درصد است

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۱۷۰۱

سهم اشتغال روستایی در کشور ۲۹ درصد است

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی منصوری ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه اقتصادی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه الگوی توسعه مشاغل خانگی کشور اظهار کرد: این طرح از سال گذشته در ۹ استان کشور به‌صورت آزمایشی اجرایی شده و امسال برای تمام کشور اجرا می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صدور مجوز و پرداخت وام برای متقاضیان را شکل اولیه طرح اشتغال پایدار خانگی در کشور دانست و بیان کرد: پس از بررسی‌های انجام‌شده پیش‌نیازهایی برای طرح تعریف شد که ازجمله آن می‌توان به آموزش، مشاوره، ارتقا کیفیت محصولات تولیدی و استانداردسازی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از نتیجه مثبت این طرح طی سال گذشته خبر داد و افزود: برندهای مختلفی در این راستا در کشور اجرایی شد که توانست تا پیش از شیوع کرونا در بازارهای خارجی وارد شود و مورد استقبال قرار گیرد.

منصوری همچنین درباره وضعیت کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا گفت: تسهیلات مربوط به این جامعه هدف باید سرعت داده شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تمامی وام‌های کمتر از ۱۶ میلیون تومان فقط با سفته و چک قابلیت پرداخت دارد و اگر افراد به مشکلی در اجرای این موضوع برخورده‌اند همچون تقاضای ضامن، می‌توانند با تلفن‌های مندرج در سایت کارا بخش کرونا تماس گرفته و شکایت خود را اعلام کنند تا مشکلات آنان حل شود.

وی درباره وضعیت اشتغال روستایی در کشور نیز گفت: طی ۳ سال گذشته و با اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی سهم شغل‌های روستایی ایجادشده در کشور از ۳ درصد به ۲۹ درصد افزایش‌یافته است.

منصوری مجموع مشاغل ایجادشده را ۲۱۰ هزار مورد در اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۵۴ هزار نفر بیمه تأمین اجتماعی هستند، بخشی تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر و بخش دیگری نیز خارج از پوشش بیمه‌ای قرار دارند که تلاش می‌کنیم این بخش نیز در زیر چتر پوشش بیمه قرار گیرند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در انتها تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال پایدار روستایی در کشور پرداخت‌شده است.

کد خبر 5013170

منبع: مهر

کلیدواژه: عیسی منصوری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اشتغال محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری ماه محرم شیراز بوشهر عاشورا آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۱۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد

حاتم شکری گفت: در این طرح مادران خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ماه ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان و کمک ۱۰۰ درصدی دولت بیمه می‌شوند و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار خواهند شد.

او گفت: از ابتدای طرح تاکنون ۱۰هزار نفر از مادران خانه‌دار داری سه فرزند و بیشتر روستایی و عشایری پیش ثبت نام نزد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر انجام داده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: همه مادران واجد شرایط طرح می‌توانند با مراجعه به ۵۲ موسسه کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان اقدام به پیش ثبت‌نام کنند.

در این طرح مادران ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر که تاریخ تولد فرزند سوم آنها فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد به شکل رایگان بیمه شده و از مزایای بیمه و بازنشستگی آن برخوردار می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • بهره‌مندی ۷۰۰هزار کردستانی از خدمات وزارت کار
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله