Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@04:23:18 GMT

15 شهريور؛ بازگشايي مدارس

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۱۹۲۹

15 شهريور؛ بازگشايي مدارس

خبرگزاری آریا- سخنگوی دولت گفت: مدارس 15 شهریور بازگشایی می‌شود، اما همانطور که وزیر آموزش و پرورش گفته‌اند اولویت با آموزش حضوری است، چون هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای علی ربیعی در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره آغاز سال تحصیلی افزود: کارکرد‌های مدرسه در افزایش مهارت‌های اجتماعی و شکل گیری شخصیت دانش آموزان نیازمند تعامل چهره به چهره است و با هیچ روش دیگری قابل جایگزینی نیست و تنها چیزی که این حضور را محدود می‌کند، مقررات بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: روز شنبه آغاز سال تحصیلی است و قرار است به صورت حضوری مدارس دایر شود مگر اینکه از سوی ستاد ملی کرونا اعلام شود وضعیت منطقه‌ای قرمز است. حتی در مناطق زرد با حضور کمتر دانش آموزان مدارس دایر است و دانش آموزان به مدرسه می‌روند.
سخنگوی دولت همچنین گفت: مناطق سفید کرونایی، عمدتاً کم جمعیت و شامل روستاها، مناطق عشایری و دوردست هستند و مدارس زیر 50 نفر را شامل می‌شود که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، آموزش آن‌ها حضوری است با توجه به اینکه در بسیاری از این مناطق ممکن است زیرساخت‌های فناوری وجود نداشته باشد.
وی تصریح کرد:آموزش در مناطق زرد کرونایی، ترکیبی از استفاده از فضای مجازی و آموزش حضوری دانش آموزان است.
اقای ربیعی افزود:برای مناطق زرد، ممکن است از روش‌های حضور دانش آموزان به شکل زوج و فرد استفاده شود و به شورا‌های مدرسه اختیار داده شده تا با مشارکت خانواده‌ها در این زمینه تصمیم گیری کنند و معلم‌ها هم می‌توانند برخی از فعالیت‌های آموزشی را حضوری و برخی را مجازی انجام دهند.
وی تاکید کرد: در مناطق قرمز، کلاس حضوری به آن معنا برای دانش آموزان نخواهیم داشت، اما اینکه دو تا سه دانش‌آموز همراه خانواده به مدرسه بیایند و معلمشان را بشناسند و تعامل آن‌ها شکل بگیرد و احساس دانش‌آموز بودن در آن‌ها شکل بگیرد، انجام خواهد شد.
سخنگوی دولت افزود:البته شرایط در طول سال تحصیلی متغیر است و بر اساس تغییرات مناطق از قرمز به زرد یا سفید و یا برعکس، تغییرات لازم در آموزش انجام می‌شود.
 
رئیس جمهور نقشه راه اقتصادی را با مردم در میان می‌گذارد
سخنگوی دولت گفت: رئیس جمهور نقشه راه اقتصادی یک سال باقی مانده برای ورود به قرن جدید را بزودی با مردم در میان خواهد گذاشت.
آقای علی ربیعی در نشست خبری امروز خود  با اشاره به احتمال شیوع بیماری کرونا در فصل سرما، گفت: نمی‌توانیم کشور را تعطیل کنیم، اما باید کار‌هایی که تاثیری بر معیشت خانوار دارند به حداقل برسانیم و موارد بهداشتی فردی استفاده از ماسک، کاهش تردد و شستشو را به حداکثر برسانیم.
آقای علی ربیعی در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران تصریح کرد: ایام محرم و شهادت حسین بن علی (ع) و یاران ایشان به مردم سوگوار ایران تسلیت عرض می‌کنم و آرزوی قبولی سوگواری عزاداران حسینی را از درگاه حق تعالی دارم.
سخنگوی دولت افزود: ایام محرم هرساله فرصت بی‌نظیری برای درس‌آموزی از غنای فرهنگ حسینی است. درس‌های ماه محرم، واقعه کربلا برای ابنای بشر شمردنی نیست، اما در این روز‌ها که مردم ما در زیر فشار تحریم، تبعیض و ستم شقی‌ترین دولتمردان آمریکایی هستند، باید یکبار دیگر خاضعانه به پای مکتب سالار شهیدان بنشینیم و درس‌های ماه محرم را نه تنها برای خود، بلکه برای همه ملت‌های عالم بازخوانی کنیم. وی در ادامه گفت: بگذاریم همه زورگویان بدانند ملتی که حسین و محرم و عاشورا دارد، نه به ستمگری کرنش می‌کند و نه عزت را با خفت به معامله می‌گیرد. ملت امام حسین (ع) و آزادگی و ایستادگی و ایثار و نیز ملت امام حسن (ع) با صبر و صلح هم هستیم.
آقای ربیعی گفت: البته غریب نیست که دشمنان ملت ما از شناخت این پیچیدگی‌ها مستاصل‌اند. ستمگران را به حکمت‌های نهفته در سنت‌های الهی و سیاست ائمه و معصومین راهی نیست.
سخنگوی دولت افزود: اطمینان داریم که سیاست تحریم و فشار بر مردم ما بزودی با شکستی به یادماندنی مواجه خواهد شد و از امروز می‌توان نشانه‌های این شکست و درماندگی را در چهره رهبران رژیم آمریکا دید. تصادفی نیست که پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ناکام‌ترین وزیر در تاریخ آن کشور شناخته شده و این نشان از شکست فشار حداکثری است. آمریکا باید بداند فشار حداکثری تجربه‌ای شکست خورده است و این مانور جدید هم هیچ چیز جدیدی برای ما نیست.
وی خاطر نشان کرد: رژیم آمریکا در تلاش است از ابزار شورای امنیت استفاده کند و تجارب نشان داده برای خروج از برجام از وجهات و حقوق بین الملی تهی بوده و فاقد مشروعیت در نزد افکار عمومی است. رژیم آمریکا به طور مستقل نیز هرچه توان برای ابزار تحریم داشته؛ به کار بسته است و چیز جدید برای استفاده از آن در چنته ندارد. در نقطه تلاقی اراده ملی از یک سو و انزوای جهانی آمریکا از سویی دیگر، فشار حداکثری در حال تبدیل شدن فشار به خود آمریکا است.
آقای ربیعی تصریح کرد: در طرف دیگر، ما در حال تولید و بهره‌برداری از فرصت‌های جدیدی در جامعه جهانی، توأم با ظرفیت‌سازی داخلی هستیم و با اتکا به این نقاط قوت بیش از هر زمان دیگری، به ناامیدی کامل دشمنان مردم نزدیک شده‌ایم. رییس جمهور نقشه راه اقتصادی یک سال باقی مانده به قرن جدید را با مردم در میان خواهند گذاشت که شامل برنامه‌ها و پروژه‌های مهم و اثرگذار در زندگی مردم است.
وی گفت: این پیام روشنی است مبنی بر اینکه دولت با همه تنگنا‌ها و فشار‌ها و محدودیتها، هیچگاه در رساندن کشورمان به جایگاهی که سزاوارش است، از پا نخواهد نشست و با درک سختی‌های تحمیل شده بر زندگی مردم، امیدوارانه به سوی آینده‌ای روشن‌تر برای مردم ایران حرکت خواهد کرد.
سخنگوی دولت تاکید کرد: برای دولت سال آخر به معنای پایان تلاش نیست و با نگاه به فرصت‌ها و قوت‌ها و با اتکا به ظرفیت‌های بزرگ ملی، این نقشه راه را با جدیت تعقیب خواهد کرد. سال آخر نه یک پایان بلکه پایانه عزیمت به قرن جدید است.
آقای ربیعی همچنین گفت: در خاتمه باید از همراهی مردم عزیز عزادار و همه کسانی که در آشتی دادن سیاست سلامت و مراسم سوگواری ایام محرم نقش آفرینی کردند، قدردانی کنم.
وی افزود: امسال ما شیوه‌ای از عزاداری را بنیان گذاشتیم که هم عزای حسینی زنده نگه داشته شد و هم سلامت عزاداران و تضادی بین اصل سلامت و عزاداری نداشتیم. امسال هیات‌های جمعیتی بزرگ، به طور کامل موازین بهداشتی را مراعات کردند و درخواست داریم که برخی از هیات و مراسم‌ها نیز تا پایان عزاداری‌ها بر حفظ موازین و رعایت نکات بهداشتی تاکید بورزند. امیداوریم تا پایان این ایام، سیاق رهبری به عنوان الگو راهنمای عمل عزاداران قرار گیرد.
سخنگوی دولت همچنین گفت: پیش بینی این است که در فصل پاییز با توجه به فصل سرما و پیش بینی سازمان بهداشت جهانی نیم کره شمالی که بر فصل سرما وارد می‌شویم شیوع بیماری افزایش یابد، ما نمی‌توانیم کشور را تعطیل کنیم، اما باید کار‌هایی که تاثیری بر معیشت خانوار دارند به حداقل برسانیم؛ و موارد بهداشتی فردی استفاده از ماسک، کاهش تردد و شستشو را به حداکثر برسانیم.
 
معرفی 49 هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن
سخنگوی دولت گفت: تاکنون 49 هزار و 250 متقاضی وام ودیعه مسکن مدارک خود را تکمیل کرده و به بانک‌های عامل معرفی شده اند و این روند ادامه دارد.
آقای ربیعی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه روند اعطای وام ودیعه مسکن به کندی صورت می‌گیرد چه تدبیری برای سرعت گرفتن اعطای این وام اتخاذ شده است؟ تصریح کرد:با توجه به راه اندازی سامانه پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، ثبت نام از متقاضیان و نیز تکمیل مدارک، احراز شرایط و معرفی به بانک‌های عامل مورد نظر متقاضیان در حال انجام است.
وی افزود: به نحوی که از یک‌میلیون و 819 هزار و 741 متقاضی اولیه، 406هزار و 128 متقاضی نسبت به ثبت نام در سامانه مذکور اقدام نموده و از این تعداد 218 هزار و 945 متقاضی حائز شرایط شده و تاکنون 49 هزار و 250 متقاضی نسبت به تکمیل مدارک اقدام و به بانک‌های عامل معرفی شده اند و این روند ادامه دارد.
اقای ربیعی گفت: همچنین به منظور تسهیل وام در مورد تسهیل وثایق مورد نیاز، مواردی نظیر استعلام چک برگشتی نیز با توجه به شرایط اقتصادی موجود منتفی شده است.
وی تصریح کرد: به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی کلیه مراحل ثبت نام متقاضیان تا مرحله معرفی به بانک به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و بانک‌های عامل نیز مراحل تسهیل پرونده را با رعایت پروتکل‌ها و جلوگیری از تجمیع متقاضیان انجام می‌دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، ربیعی گفت: با توجه به عدم تکمیل ثبت نام تعداد بسیاری از متقاضیان اولیه در سامانه، جلسات هماهنگی به صورت ویدئو کنفرانس بانک‌های عامل برگزار گردیده که منجر به تسریع در تشکیل پرونده و فرآیند پرداخت تسهیلات در بانک‌های عامل می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس بانک های عامل سخنگوی دولت دانش آموزان آقای ربیعی نقشه راه ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۱۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم

رضا مراد صحرایی امروز دوشنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه کشوری که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: نقطه تمرکز آموزش و پرورش، اجرای حقیقی سند تحول بنیادین است و پس از ۱۲ سال، نقشه این سند با پنج ویژگی یعنی مشخص و دقیق آماده تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی شده است.

وی ادامه داد: شواهد نشان می‌دهد با توجه به اقناع کمیسیون‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، فردا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت این گام مهم برداشته خواهد شد و از آن پس با چشم‌انداز وسیع پیش خواهیم رفت.

صحرایی افزود: پیام سند تحول در نقشه راهش این است که همه با هم آموزش و پرورش را حرکت دهیم.روح سند ائتلاف برای اعتلای تعلیم و تربیت است و برای اجرای سند تحول بنیادین بودجه لازم است اما شرط کافی نیست بلکه مساله شکل‌گیری آن ائتلاف است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دستورالعمل اجرای سند تحول در مدارس تهیه و اجرای آزمایشی آن آغاز شده است، ادامه داد: هفت برنامه ملی پیشران در این سند انتخاب و آماده اجرا است.

وی اضافه کرد: یک طرح از این هفت برنامه، چهارشنبه پنجم فروردین تصویب شد و این طرح نخستین آیین‌نامه اجرایی در چهارچوب اصل ۱۳۸ قانون اساسی برای اجرای سند تحول بود. نام آن مهارت آموزی یکپارچه و سراسری دانش‌آموزان کشور است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اولین اقدام مهم آن بود که موضوع سند به یک جهت اصلی در برنامه‌های پیشرفت کشور تبدیل شود. در قانون آموزش و پرورش به مثابه امر ملی تکلیف شده که دستگاه‌ها باید ظرف ۶ ماه تقسیم وظایف ملی برای تعلیم و تربیت تصویب و اجرا شود. در این برنامه ۳۸ حکم داریم که بی‌سابقه است.

دولت سیزدهم مصوبه کنکور را اجرا کرد

صحرایی افزود: دولت سیزدهم مصوبه کنکور را اجرا کرد و هدف این است که از حفظیات به یادگیری عمیق حرکت کنیم و مرجعیت برنامه درسی ملی به مدرسه و معلم بازگردد نه آنکه در یک موسسه کنکوری بیرونی که همه دغدغه هزینه است.

وی اضافه کرد: امسال ۵۰ درصد و سال آینده ۶۰ درصد امتحانات نهایی در پذیرش دانش آموزان در دانشگاه‌ها تاثیر دارد همچنین هفت استان سهم از دست رفته خود در سه هزار صندلی پذیرش دانشگاه‌ها را باز پس گرفتند و سیستان و بلوچستان از ۰.۱۶ درصد به ۰.۴۸ درصد ارتقا یافته است همچنین تعداد رتبه‌های زیر هزار در استان کرمان سه برابر شده است و اولین بار است که پیماش ملی در تعلیم و تربیت رخ می‌دهد.

امسال کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دولت سیزدهم تربیت معلم را اصیل می‌داند و جذب استعدادهای دانشگاه‌های برتر بهتر از جذب از طریق ماده ۲۸ است و امسال کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد تا بهترین دانش آموزان، معلمان کشور شوند.

صحرایی یادآور شد: دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی ظرفیت چشمگیری دارد و معلمان نه تنها از نظر کمیت بلکه از نظر کیفیت هم افزایش یافته است.

وی افزود: ۳۰۰ هزار معلم درحالی وارد آموزش و پرورش شدند که آموزش ندیده‌ بودند و جنسیت و رشته‌های مرتبط هم نداشتند اما امسال عهد کردیم به این صورت معلم جذب نکنیم.

ساخت و تجهیز ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هفت هزار مدرسه تکمیل، تجهیز و ساخته شده است و در این دولت، ایران کارگاه مدرسه سازی شد.

صحرایی اضافه کرد: پنج هزار میلیارد سال گذشته برای تجهیز هنرستان‌ها سال گذشته اختصاص دادیم و ۱۹هزار مربی پرورشی و ورزشی برای مدارس جذب می‌کنیم.

وی تصریح کرد: نقطه کانونی سند تحول بنیادین دانش آموزان هستند و منظومه‌ای با عنوان امید، ایمان،خودباوری، خردورزی، نشاط و هویت برای دانش‌آموزان ترسیم شده است که در چارچوب این منظومه مدارس کشور فعال شده‌اند.

صحرایی با اشاره به اجرای پویش مهر افزود: ۱۳ و نیم میلیون نفر روز اردو، بیش از هشت میلیون فعالیت فرهنگی دانش آموزان، مشارکت بیش از پنج میلیون دانش‌آموز در پویش مهر ریاست جمهوری انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش از تشکیل قرارگاه ملی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بطن مدرسه‌ها خبر داد و افزود: ۳۲ هزار مرکز مشاوره در مدارس فعالیت دارند و ۶ هزار و ۲۰۰ دانش آموز در مدارس برای آسیب‌های اجتماعی غربال شده‌اند.

۵ هزار میلیارد تومان برای شیر مدارس اختصاص یافت

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اجرای موفق طرح توزیع رایگان شیر در مدارس، گفت: ۵ هزار میلیارد تومان برای تامین شیر مدارس اختصاص یافت و ۱۶۰ میلیون پاکت شیر بین دانش آموزان توزیع شد.

وی درباره هدایت تحصیلی دانش آموزان توضیح داد: ۴۰ درصد دانش آموزان در هنرستان‌ها هستند یعنی پیام رفع بیکاری از مدرسه و کنشگری فعال برای ساخت آینده کشور داده شده است.همچنین المپیادی‌ها در یکسال ۲۸ مدال افتخار کسب کردند.

وزیر آموزش و پرورش درباره تغییر و توزیع کتاب‌های درسی، ادامه داد: چهارچوب ملی شایستگی‌های پایه و عمومی نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور آماده شده است و به زودی ابلاغ خواهد شد و آغاز بازنگری برای تولید کتاب‌های مفید و شوق‌انگیز برای کودکان است.

صحرایی افزود: بازآرایی دوره متوسطه و حرکت از برنامه درسی دانایی محور به برنامه درسی مهارت محور در دستور کار است.

بر اساس این گزارش، آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در آستانه سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و بزرگداشت مقام معلم با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور برگزار شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • بازگشایی جاده سه هزار تنکابن پس از ۵ ماه (فیلم)
  • یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد
  • مذاکره با برزیل برای برگزاری دیدار تدارکاتی
  • واکنش علی ربیعی به حملات دولت به مرکز پژوهش های مجلس /نتایج سنجش‌ها را نه کتمان و نه با آن بازی کنید!
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت