Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@08:18:51 GMT

۱۳۲۵ فقره پروانه کسب واحدهای صنفی در استان سمنان صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۲۳۳۴

۱۳۲۵ فقره پروانه کسب واحدهای صنفی در استان سمنان صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا مداح ظهر سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل سازمان صمت استان سمنان بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۳۲۵ فقره پروانه کسب برای واحدهای صنفی این استان صادرشده است، اظهار داشت: این آمار علی‌رغم شیوع کرونا نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه از پروانه‌های صادرشده ۴۴۴ فقره خدماتی، ۶۹۸ فقره توزیعی و ۱۸۳ فقره تولیدی است، بیان کرد: در این مدت دو هزار و ۴۵ فقره پروانه کسب عادی برای واحدهای صنفی استان سمنان صادر و تمدیدشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه همچنین ۶۷ فقره پروانه کسب ایثارگری برای واحدهای صنفی در سطح استان صادر و تمدیدشده است، اعلام کرد: ۴۰ مجوز مشاغل خانگی نیز ازجمله اقدامات مهمی بود که در این مدت انجام شد.

مداح با اشاره به رسته‌های مهم مشاغل خانگی که در این مدت مجوز دریافت کردند، خاطرنشان کرد: مجوز فعالیت برای مشاغل قالیبافی، گلیم‌بافی، خیاطی و دوخت لباس، حسابداری، تایپیست، پرده‌دوزی، عروسک‌سازی، طراحی قالی، بافنده تابلو فرش و غیره صادر و تمدیدشده است.

کد خبر 5013195

منبع: مهر

کلیدواژه: کسب و کار محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری ماه محرم شیراز بوشهر عاشورا آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین فقره پروانه کسب واحدهای صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۲۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه

 محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران گفت: تسهیلات  بانکی  ۵ نوع تسهیلات است اول در بافت فرسوده از تمامی تسهیلات نهضت ملی بدون شرایط چهارگانه قابل پرداخت است.

وی افزود: در برنامه هفتم  بندی  آمده است که بر اساس آن تمامی حمایت‌ها، تسهیلات و تخفیف‌های نهضت ملی مسکن به بافت فرسوده تعلق می‌گیرد  و تا سقف ۵ واحد از تسهیلات نهضت ملی مسکن می‌توانند استفاده کنند.

وی افزود: مبلغ ۱۸۵ میلیون تومان  وام صفر درصد است که کم است و باید افزایش پیدا کند و همچنین تسهیلات اسکان موقت است که ۱۲۰ میلیون تومان در تهران و در ۹۰ میلیون تومان هم در سایر شهرها پرداخت می شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی  اظهار کرد: همچنین تسهیلات مقاوم سازی و مرمت بافت‌های تاریخی وجود دارد که همان تسهیلات نهضت ملی مسکن است که ۸۰ درصد وام ساخت را در برمی‌گیرد.

وی افزود: همچنین یک وام ودیعه در بافت‌های تاریخی را هم داریم که ساکنان این بافت‌ها می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند‌.

وی در خصوص سوال دیگر  باشگاه خبرنگاران در خصوص صددر مدت زمان پروانه های ساختمانی گفت: طبق برنامه هفتم حداکثر مدت صدور ظرف سه ماه پرداخت شود و اگر صادر نشود در حال برنامه ریزی هستیم که از طریق درگاه ملی مجوز‌ها صادر شود‌.

او گفت: مدت زمان صدور پروانه‌های ساختمانی در تهران ۶ ماه است و میانگین کشوری ۸ است  در برخی از شهرها از ۲هفته ای صادر می‌شود و حتی در اصفهان به صورت الکترونیکی پروانه های ساختمانی صادر می‌شود.

وی افزود: یک میلیون و ۵۰ هزار  واحد مسکونی را از سال ۸۴ تا کنون  نوسازی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • همه واحدهای صنفی باید کد یکتا خود را دریافت کنند
  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه