Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@07:22:47 GMT

هشدار چین به آمریکا درباره صادرات دارو

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۲۴۴۳

هشدار چین به آمریکا درباره صادرات دارو

به گزارش تابناک به نقل از نورنیوز، «لی دایو کویی» مشاور اقتصادى دولت چین به آمریکا هشدار داد که اگر آمریکا چین را در زمینه محصولات نیمه هادی و قطعات رایانه ای تحریم کند، پکن هم با توقف صادرات دارو به واشنگتن، مقابله به مثل خواهد کرد.

این واکنش پس از آن رخ داد که آمریکا تهدید کرد جلوى دستیابی شرکت‌های چینی به خصوص «هوآوی» را به فلزات نیمه هادی مى گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن در نظر دارد از دستیابی شرکت‌هاى چینى به فناوری‌ها و برخی از قطعات از جمله چیپ‌های رایانه‌ای و نیمه هادی‌ها جلوگیری کند.

مشاور اقتصادی دولت چین هم متقابلا تهدید کرد: چنانچه دسترسی‌های شرکت‌های چینی به این تجهیزات و قطعات توسط آمریکا محدود شود، پکن هم از صادرات دارو و فرآورده‌های دارویی به عنوان یک اسلحه برای مقابله با فشارهای آمریکا و تحریم‌های آن کشور بهره خواهد گرفت.

آمریکا برای تامین دارو و برخی از فرآورده‌های دارویی وابستگی زیادی به چین دارد و این موضوعی است که «جو بایدن» نامزد انتخابات ریاست جمهوری و دولت ترامپ رییس جمهور آمریکا هر دو بارها خواستار حل و فصل این مساله شده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دارا دوم روستای ابوالفضل مصطفی ادیب مهدی تاج مهدی ترابی نوید افکاری چین آمریکا واردات دارو دارا دوم روستای ابوالفضل مصطفی ادیب مهدی تاج مهدی ترابی نوید افکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، برابر هشدارهای سازمان هواشناسی از تاریخ سه‌شنبه 1403/02/11 تا پایان روز پنج‌شنبه 1403/02/13 سامانه بارشی کشور را درگیر رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید که در برخی نقاط گردوخاک خواهد کرد.

این سامانه ار روز سه‌شنبه 1403/02/11 نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال غرب کردستان را در بر خواهد گرفت.

در ادامه نیز روز چهارشنبه 1403/02/12 استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استانهای فارس، کردستان و لرستان تحت پوشش این سامانه قرار خواهند گرفت.

و در روز پنج‌شنبه 1403/02/13 استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان متاثر از این سامانه خواند بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو /بودجه شرکت های دولتی و طرح های اعتبارات عمرانی تصویب شد
  • هشدار قالیباف درباره تامین ارز دارو
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۴ استان
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان