Web Analytics Made Easy - Statcounter

 روزنامه «فیگارو» فرانسه به نقل از یک منبع فرانسوی در بیروت به بیان محتوای دیدار میان مکرون و نماینده حزب‌الله، در سفر پیشین مکرون به لبنان پرداخت.

به نوشته این روزنامه در سفر پیشین مکرون به لبنان در ششم آگوست، او با «محمد رعد» رئیس فراکسیون «الوفاء» وابسته به مقاومت نیز دیدار کرده و به وی گفته که خواهان همکاری با گروههای مقاومت برای «تغییر لبنان» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال مکرون با دخالت در امور داخلی لبنان به نماینده گروههای مقاومت گفته بود که حزب‌الله باید از سوریه و یمن خارج شود و تمرکز خود را بر روی لبنان بگذارد.

فیگارو همچنین مدعی شد که در هفته‌های اخیر پیام‌هایی میان پاریس و حزب‌الله به دور از رسانه‌ها رد و بدل شده و یک منبع فرانسوی به این روزنامه گفته است که مکرون در این پیام‌ها به حزب‌الله گفته است: «در خصوص مسأله سلاح و دو سه موضوع دیگر که برای شما مهم است، قصد نداریم شما را تحت فشار بگذاریم. اما در مقابل حکومت را فعال کرده و خود نیز ایفای نقش کنید. ما نمی‌توانیم به این وضع ادامه دهیم که در این صورت مردم و حکومت غرق خواهند شد.»

آن‌طور که فیگارو نوشته است که امروز (سه شنبه) نیز مکرون با «محمد رعد» در کاخ «صنوبر» بیروت دیدار خواهد کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه شب گذشته وارد فرودگاه بیروت شد گفت که هدف ابتدایی وی این است که در جریان کمک‌های انسان‌دوستانه به لبنان پس از انفجار بیروت قرار بگیرد.

او همچنین در مصاحبه با روزنامه پولیتیکو رهبران لبنانی را به نوعی تهدید کرد و گفت که سه ماه برای ایجاد تغییرات اساسی به آن‌ها مهلت می‌دهد و اگر تغییرات مدنظر وی رخ ندهد، اقدامات تنبیهی شامل لغو برنامه نجات مالی بین‌المللی (برای لبنان) و نیز تحریم طبقه حاکم این کشور را در پیش خواهد گرفت.

روز چهارم آگوست (۱۴ مرداد)، انفجاری مهیب منطقه بندرگاه بیروت را ویران کرد. بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت که موجب استعفای دولت «حسان دیاب» و بروز بحران سیاسی در لبنان شد و دیروز (دوشنبه) «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان به سمت نخست‌وزیری رسید.

311311

کد خبر 1427815

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: لبنان فرانسه حزب الله امانوئل مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی

روزنامه فرانسوی لوموند به نقل از یک منبع در دولت فرانسه نوشت که پاریس بدون قطع کامل روابط نظامی، صادرات تدافعی خود به رژیم صهیونیستی را به حداقل رسانده است.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه افزود که فرانسه در پایان ماه اکتبر صادرات قطعات مورد استفاده در ساخت گلوله‌های توپخانه را به حالت تعلیق درآورد.

این روزنامه همچنین اشاره کرد که اراده روشنی در فرانسه برای عدم کمک به عملیات جاری در غزه وجود دارد.

لوموند توضیح داد که از زمان شروع جنگ علیه غزه، صدا‌ها برای محکوم کردن صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی که عملیات آن در نوار غزه از همه طرف مورد انتقاد قرار می‌گیرد، افزایش یافته است.

این روزنامه فرانسوی خاطرنشان کرد که در ۵ آوریل، شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه‌ای را صادر کرد که در آن خواستار «ممنوعیت» همه سلاح‌های ارائه شده به رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش لوموند، فرانسه از رای گیری ممتنع کرد، اما این متن وزن جدیدی بر همکاری نظامی بین دو طرف قرار داد، که در حال حاضر در مسیر باریکی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد