Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با صدور بخشنامه تنقیحی دریافت حق‌بیمه از قراردادهای پیمانکاری، امکان تعیین و اعلام ضرایب حق بیمه مربوط به قراردادهای پیمان در ابتدای انعقاد این قراردادها به کارفرما و پیمانکار فراهم می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مصطفی سالاری در دویستمین جلسه شورای تنقیح بخشنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی که با حضور نمایندگان تشکل‌های کارفرمایی و به منظور بررسی بخشنامه تنقیحی دریافت حق بیمه از قراردادهای پیمانکاری برگزار شد، اظهار کرد: فرآیند تنقیح بخشنامه‌ها با مشارکت تشکل‌ها و صاحبنظران در فرآیندی شفاف درحال انجام است و طی ماه‌های آینده تکمیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشکر از اقدامات انجام شده و تلاش گسترده‌ای که برای تنقیح بخشنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته است، گفت: انتظار داریم که در زمان تدوین بخشنامه‌ها ذی نفعان نیز حضور و مشارکت داشته باشند و نقطه نظرات آنان تا حد ممکن مورد توجه قرار گیرد تا در نهایت تنقیح بخشنامه‌ها منجر به افزایش رضایتمندی و کاهش قابل توجه مراجعات کارفرمایان به هیأت‌های تشخیص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی شود.

سالاری با اظهار رضایت از صدور بخشنامه تنقیحی بازرسی از دفاتر قانونی، ادامه داد: با تکمیل و صدور بخشنامه تنقیحی قراردادهای پیمانکاری؛ دو بخشنامه اصلی و بسیار مهمی که مبنای دریافت حق بیمه از کارفرمایان است، صادر و بخشنامه‌های متعدد قبلی که مورد اعتراض کارفرمایان بود؛ ملغی می‌شود.

وی بر لزوم طراحی بخشنامه‌ای که برمبنای آن امکان حذف مراجعات حضوری و انجام فرآیندهای اداری به صورت غیرحضوری فراهم شود تأکید کرد و افزود: انتظار می‌رود که پس از صدور بخشنامه تنقیحی سازوکار اجرایی این بخشنامه به گونه‌ای طراحی شود که نیازی به مراجعات حضوری کارفرمایان بابت پرداخت حق بیمه نباشد و گام مهمی نیز در راستای توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به کارفرمایان برداشته شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی شفافیت و عدم تفسیرپذیری را از ویژگی‌های اصلی بخشنامه‌های تنقیحی این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: صدور این بخشنامه‌ها گامی در راستای تأمین نظرات شرکای اجتماعی است و سعی می‌شود تا در حد امکان به نقطه نظرات و دیدگاه‌های نمایندگان تشکل‌ها در زمان تنظیم بخشنامه‌های تنقیحی توجه شود.

در این جلسه نمایندگان کانون عالی کارفرمایان و اتاقهای ایران، تهران، اصناف و تعاون و همچنین مدیران واحدهای حقوقی و بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود درباره پیشنویس بخشنامه تنقیحی دریافت حق بیمه از قراردادهای پیمانکاری پرداختند.

اجرای همسان‌سازی حقوقها برای 90 درصد بازنشستگان!خرید اعتباری برای بازنشستگان تأمین اجتماعی آغاز شدآخرین وضعیت "متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان" تشریح شد

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان تامین اجتماعی بیشتر بخوانید... اجرای همسان‌سازی حقوقها برای ۹۰ درصد بازنشستگان! خرید اعتباری برای بازنشستگان تأمین اجتماعی آغاز شد آخرین وضعیت "متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان" تشریح شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اجرای همسان‌سازی حقوقها برای ۹۰ درصد بازنشستگان! خرید اعتباری برای بازنشستگان تأمین اجتماعی آغاز شد آخرین وضعیت "متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان" تشریح شد واژه های کاربردی مرتبط سازمان تامین اجتماعی پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ آغاز سال تحصیلی از روز شنبه ۱۵ شهریور با حضور دانش‌آموزان در مدارس/ هزینه اینترنت "شاد" یک‌سوم قیمت ۲ طرح پیشنهاد "افزایش ۲۰درصدی مجدد حقوق بازنشستگان" ۳ کدام استان رکورددار بیشترین فاصله ازدواج تا نخستین فرزندآوری است؟! + نمودار ۴ رهبر انقلاب: خیانت امارات دیر نخواهد پایید/ نباید دانش‌آموز مدرسه دولتی شانس کمتری برای قبولی در کنکور داشته باشد ۵ ماجرای نصب "بیلبوردهای موهن" در آستانه محرم و لزوم عذرخواهی صریح شهرداری تهران ۶ وزیر آموزش و پرورش : اولویت با آموزش حضوری دانش‌آموزان است ۷ دانش‌آموزان در وضعیت زرد دو روز در هفته به مدرسه می‌روند ۸ مدرسه در تمام روزهای تحصیل باز است/ تقسیم‌بندی دانش‌آموزان برای کلاس‌های حضوری مهمترین اخبار اجتماعی نظارت مجلس بر اجرای قوانین محیط زیست تشدید می‌شود آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۰۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته تعزیرات به دنبال بازگشت ۱۰ میلیارد یورو ناشی از واردات ۵۰۰ شرکت بی‌نام و نشان منشأ و انواع "سردرد" از نگاه طب سنتی مهمترین اخبار تسنیم رهبر انقلاب: خیانت امارات دیر نخواهد پایید/ نباید دانش‌آموز مدرسه دولتی شانس کمتری برای قبولی در کنکور داشته باشد لبنان| آغاز رایزنی‌های ادیب برای تشکیل کابینه از فردا/ اسامی برخی از وزیران اعلام شد نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد گزارش ویدئویی| درددل مردم آبادان با رئیس مجلس/ اینجا ‌هیچ امکاناتی نداریم/ گلایه مردم از بلاتکلیفی ۲۰ساله بازارچه مرزی گروه‌های فلسطینی: تبعات خطرناک توافق سازش امارات/ مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توطئه‌ها است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی قراردادهای پیمانکاری سازمان تأمین اجتماعی دریافت حق بیمه تنقیح بخشنامه ها حقوق بازنشستگان دانش آموزان سازی حقوق آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۲۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد ۵ ساله شدن سقف قراردادهای موقت به دولت رفت

به گزارش قدس آنلاین، احمد غریوی درباره تاکید مقام معظم رهبری بر ثبات امنیت شغلی کارگران و اقدام وزارت کار در این باره اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بحث امنیت شغلی بود که در دیدار با جامعه کارگری مطرح فرمودند لذا پیرو فرمایشات ایشان و تاکیدات رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار رفاه اجتماعی کارگروهی متشکل از نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، اساتید دانشگاهی، قضات دیوان عدالت، مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تشکیل دادیم و در این کارگروه به موضوع امنیت شغلی ورود کردیم.

وی ادامه داد: در این کارگروه موادی از قانون کار که مربوط به بحث امنیت شغلی و ساماندهی قراردادهای کار بود مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت پیش نویس ۵ ماده مورد بازنگری واقع و در قالب لایحه‌ای تقدیم دولت شد.

غریوی اصلاح ماده ۷ قانون کار را از جمله مواد پیشنهادی به دولت نام برد و گفت: با تصویب هیأت وزیران مقرر شده بود افرادی که در فعالیت‌های غیر مستمر مشغول به کار باشند تا سقف ۴ سال می توانند به صورت قرارداد مدت موقت ادامه کار بدهند و بعد از ۴ سال قرارداد آنها باید دائمی شود و تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار هم در خصوص فعالیت‌های مستمر بود که تاکنون هیچگونه محدوده یا سقفی برای آنها پیش بینی نشده بود لذا ما خواستیم هر ۲ تبصره ۱ و ۲ ماده ۷ قانون کار را با هم تلفیق کنیم و نهایتا پیشنهاد سقف ۵ سال را برای کارگرانی که هم در کارها و فعالیت‌های مستمر و هم غیر مستمر مشغول کارند ارائه کردیم که قرارداد موقت آنها بعد از ۵ سال باید به دائم تبدیل شود و کارفرما قرارداد دائم با نیروی کار ببندد.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: این لایحه روز شنبه در وزارت کار نهایی و تقدیم دولت شد. امیدواریم در هیات وزیران تایید و تصویب شود تا به مجلس ارسال کنیم و خوشبین هستیم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به موضوع امنیت شغلی، نمایندگان مجلس هم این همراهی را با دولت و وزات کار صورت دهند تا کارگران در بحث آینده شغلی دیگر دغدغه ای نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیشنهاد ۵ ساله شدن سقف قراردادهای موقت به دولت رفت
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲