Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-08@17:55:27 GMT

اظهار نظر تازه مکرون درباره آینده لبنان

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۲۹۰۲

صراط: امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در گفتگو با نشریه پولتیکو تاکید کرد، چنین تدابیر تنبیهی احتمالی می‌تواند از توقف ارائه وام تا تحریم طبقه حاکم را در بر بگیرد.

به گزارش ایسنا، ماکرون اکنون در سفر رسمی به لبنان به سر می‌برد و انتظار می‌رود رهبران لبنان را برای اجرای اصلاحات اقتصادی که برای برون‌رفت این کشور از بحران و آزاد کردن کمک خارجی لازم دانسته می‌شود، ترغیب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهوری فرانسه در جریان دومین سفرش به لبنان که ظرف کمتر از یک ماه و پس از گذشت چندین ساعت از تعیین مصطفی ادیب به عنوان مامور تشکیل دولت جدید صورت گرفت، خواستار تشکیل دولت در بیروت با مأموریتی مشخص در اسرع وقت شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مکرون لبنان تحریم مصطفی ادیب صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۲۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره اعزام احتمالی نیرو از ناتو به اوکراین گفت که این اظهارات خصمانه حتی متحدان پاریس را هم متعجب کرده و به خشم آورده است.

زاخارووا در واکنش به فراخواندن سفیر فرانسه به وزارت خارجه روسیه گفت: نه فرانسه و نه نزدیک‌ترین متحدانش نمی‌توانند درک کنند که ماکرون و حلقه نزدیکانش دائما راجع‌به چه چیزی حرف می‌زنند؛ البته اگر منظور از حلقه نزدیکان دیپلمات‌های باشند که البته مدت زیادی از تشکیل آنها هم نمی‌گذرد!

وی تاکید کرد: آنطور که ما در جریان هستیم، متحدان فرانسه در انگلیس و آلمان بیشتر اوقات سعی می‌کنند درباره منظور و مقصود حلقه حاکمیتی فرانسه، شفاف‌سازی شود و هیچوقت هم پاسخی مستقیم دریافت نمی‌کنند.

دیپلمات ارشد روسیه تصریح کرد: با این حال، این اظهارات نه تنها جنجال‌برانگیز است. منظورم این است که اظهارات ماکرون و مقامات ارشد دفاعی و دیپلمات‌های ارشد(فرانسه) اغلب بسیار خصمانه است و به همین دلیل سفیر فرانسه فراخوانده شد.

وزارت خارجه فرانسه دیروز پس از فراخواندن سفیر پاریس در مسکو، به وی اعلام کرد که رویکرد فرانسه مخرب است. همچنین براساس تاکید دستگاه دیپلماسی روسیه، تلاش‌های فرانسه در راستای ایجاد «ابهام راهبردی» برای روسیه با اظهارات و بیانیه‌هایی درباره اعزام احتمالی نیرو به اوکراین، راه به جایی نخواهد برد.

کد خبر 6099337

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی دختران و زنان را محور خانواده و دارای نقش موثر اجتماعی می‌داند
  • مسکو: نیروهای فرانسوی را هدف قرار می‌دهیم
  • چرا مکرون برای روس‌ها رجز می‌خواند؟!
  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟
  • مداخله دوباره مکرون در انتقال امباپه به مادرید
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • ماکرون: فرانسه در وضعیت جنگی با روسیه قرار ندارد
  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه