Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایزدی ضمن برگزاری مراسم رهروان زینبی در ۳۰ بقعه متبرکه خراسان رضوی گفت: حدود 50 مبلغ برای سراسر شهرستان‌های خراسان رضوی و بقاع متبرکه در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی اعزام شده‌اند که مراسمات محرم و صفر نیز در تمامی نقاط با حضور روحانی و سخنران برگزار شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: اقداماتی که مجموعه اوقاف و امور خیریه استان در طرح بصیرت عاشورایی امسال شامل محرم و صفر در نظر دارد در حوزه‌های فرهنگی و خدماتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حوزه فرهنگی، فضاسازی بقاع متبرکه و محلات در حد امکان برای ترویج فرهنگی فضای عاشورایی صورت می‌گیرد و 43 کانال در فضای مجازی از ابتدای شیوع کرونا فعالیت های بقاع متبرکه را در قالب های مختلف اطلاعرسانی می کنند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مراسمات و ویژه برنامه هایی همچون لبیک یا حسین(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضاهای روباز با فاصله‌گذاری اجتماعی و به صورت مختصر از ابتدای محرم برگزار شده و سایر ویژه برنامه ها نیز تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اطعام و صرف هزینه از محل موقوفات منطبق و نذورات مردمی و مساعدت خیرین استان است و قطعا اطعام نیز با بسته بندی بهداشتی بین نیازمندان توزیع می شود.

ایزدی با اشاره به حضور سخنرانان، مداحان و قاریان مطرح در مراسمات محرم و صفر ادامه داد: باتوجه به شیوع کرونا کاروان های عزاداری سیدالشهدا(ع) در خیابان های استان فعالیت دارند و در سطح محلات به عزاداری پرداخته می‌شده است.

وی افزود: با تحویل پرچم و بیرق عزای سیدالشهدا(ع) به منازل و انجام سیاه‌پوشان طرح «هر خانه یک حسینیه» در استان اجرایی شد و با اعزام مبلغان در مجتمع‌های مسکونی و اجتماع محدود خانوادگی فرهنگ عاشورایی و عزاداری محرم زنده نگه داشته شده است و برنامه های بیان احادیث و روضه خوانی را انجام می‌دهند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: در حوزه خدماتی و حمایتی از ابتدای شیوع کرونا تا قبل از ماه محرم امسال طی شش نوبت 60 هزار بسته مواد غذایی تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم نیز از ابتدای محرم در نوبت اول 10 هزار بسته معیشتی تهیه و در حال توزیع است و ادامه پیدا خواهد کرد افزود: باتوجه به وضعیت سخت اقتصادی معیشتی، افراد نیازمند محلات شناسایی شده و بسته های معیشتی در ادامه نوبت های بعدی توزیع می شود.

ایزدی خاطرنشان کرد: حدود 50 مبلغ برای تمامی شهرستان های خراسان رضوی و بقاع متبرکه در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی اعزام شده‌اند که مراسمات محرم و صفر نیز در تمامی نقاط با حضور روحانی و سخنران برگزار شود.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی حدود 60 بقاع متبرکه در راستای ترویج معارف اسلامی در محرم و صفر فعالیت و مشارکت دارند که برخی بقاع نیز فعالیت های گسترده ای داشتند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: برای حاشیه شهر مشهد برنامه های فرهنگی در دهمه دوم محرم پیش بینی شده که بخش عمده آن فضاسازی شهری این نقاط است و با تعامل با مساجد برنامه های فرهنگی اجرا می شود.

وی افزود: ویژه برنامه رهروان زینبی در دوازدهم محرم امسال برگزار خواهد شد و بقاع متبرکه ای که ظرفیت اجرای مراسم را دارند مشارکت خواهند داشت

ایزدی ضمن اعلام اینکه امسال در 30 بقعه متبرکه خراسان رضوی مراسم رهروان زینبی برگزار می شود اظهار کرد: باتوجه به اینکه پرچمدار قیام عاشورا پس از شهادت امام حسین(ع) امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بودند و نقش بسیار مؤثری را در ترویج فرهنگ عاشورایی ایفا کردند، هدف از برگزاری چنین همایش هایی زنده نگه داشتن یاد و خاطره عاشورا و ترویج چنین فرهنگ ارزشمندی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرهنگ عاشورایی رهروان زینبی بقاع متبرکه ویژه برنامه ترویج فرهنگ محرم و صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن پرکار در گفتگویی با بیان اینکه متقاضیان حج تمتع امسال این استان طبق نوبت اعلام شده از امروز (پنجم) تا شانزدهم اردیبهشت ماه برای انجام واکسیناسیون اجباری فرصت مراجعه دارند، اظهارکرد: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

وی اظهار کرد: تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیانی که در ۲ سال گذشته این واکسن را تزریق نکرده‌اند، اجباری است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۰ هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروانها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، ادامه داد: با توجه به مدت مشخص جهت تزریق واکسن برای حجاج تمتع، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرخراسانی را هم در مشهد با توجه به زیارتی بودن این شهر داریم.

وی ادامه داد: شمار متقاضیان حج تمتع امسال استان خراسان رضوی ۹ هزار و ۵۶۷ نفر هستند که در قالب ۶۷ کاروان به این سفر زیارتی اعزام می‌شوند، ۳۹ کاروان از این شمار متعلق به مشهدی‌ها است.

پرکار گفت: تامین عوامل یکی از آشپزخانه‌های مرکزی در مکه نیز با خراسان رضوی و به تعداد ۱۰۰ نفر است که معاینات پزشکی این تعداد از روز گذشته در مشهد آغاز شده است.

شایان ذکر است، نخستین کاروان اعزام متقاضیان حج تمتع امسال خراسان رضوی از روز ۲۹ اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود و تا ۱۲ خرداد ادامه دارد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899103

دیگر خبرها

  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند