Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@23:03:03 GMT

۱۸۶ واحد آموزشی در استان قم احداث و مقاوم سازی شده است

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۳۱۹۴

۱۸۶ واحد آموزشی در استان قم احداث و مقاوم سازی شده است

گروه استان‌ها- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی در استان را موردتوجه قرار داد و گفت: از سال ۹۲ تا امروز بیش از ۱۸۶ فضای آموزشی در استان قم مقاوم‌سازی و احداث‌شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام امروز در حاشیه سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش‌وپرورش کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از روز پانزدهم شهریورماه اظهار داشت:در این روز به استقبال 273 هزار دانش‌آموز در استان قم خواهیم رفت، در این زمینه تمامی تمهیدات لازم با توجه به شرایط بیماری کرونا در کشور اندیشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با بیان اینکه درصد بسیار کمی از دانش آموزان قمی در هفته گذشته ثبت‌نام نکرده بودند که در حال حاضر این تعداد به حداقل رسیده است، تأکید کرد: تقاضا داریم تا پایان هفته افرادی که ثبت‌نام نکرده‌اند به مدارس جهت ثبت‌نام مراجعه کنند.

وی مهم‌ترین مسئله برای آموزش‌وپرورش در سطح کشور و استان قم را سلامت دانش آموزان دانست و ابراز کرد: تلاش خواهیم کرد این تضمین را برای سلامت دانش آموزان حتی در وضعیت زرد داشته باشیم.

شیخ‌الاسلام خاطرنشان کرد: اگر دانش‌آموزی در فرایند سال تحصیلی به‌عنوان دانش‌آموز خود را در سامانه سناد معرفی نکند و وقفه تحصیلی برایش اتفاق بیفتد؛ این شخص بازمانده از تحصیل بوده و قطعاً در فرایند سال‌های تحصیلی با مشکل مواجه خواهد شد بنابراین از همه دانش آموزان می‌خواهیم که در فرایند تحصیلی قرار بگیرند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم با بیان افزایش بیش از 8 هزارنفری تعداد دانش آموزان سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته گفت: در سال گذشته 265 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل بودند  و برآورد ما برای سال تحصیلی جدید 273 هزار دانش‌آموز در سطح مدارس استان است.

وی کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی در استان را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: از سال 92 تا امروز بیش از 186 فضای آموزشی در استان قم مقاوم‌سازی و احداث‌شده است، در سال 92، استان قم رتبه 32 را داشته اما امروز این رتبه به 26 کشوری ارتقا پیداکرده است.

شیخ‌الاسلام با تأکید بر لزوم جبران کمبود فضای آموزشی مطرح کرد: از همه مسئولان استان تقاضا می‌کنم هر چه سریع‌تر زمین‌های با کاربری آموزشی را در اختیار آموزش‌وپرورش قرار دهند تا بتوانیم از فرصت‌های مختلف برای جبران فضای آموزشی در استان استفاده کنیم.

کرمان| کلنگ احداث مدرسه 6 کلاسه عشایری بافت به زمین خورد46 قطعه زمین در پردیسان قم برای احداث مدرسه اختصاص یافتتهران| نماینده مردم تهران در مجلس: احداث مدرسه مهم‌ترین اولویت در روستا‌ها است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم گفت: در استان قم بیش از 53 درصد دانش آموزان در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند، همچنین نزدیک به 36 درصد از دانش آموزان دبیرستانی جذب هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش شده‌اند که رشد 6 درصدی از سال 92 تاکنون را نشان می‌دهند.

وی پیرامون نحوه برقراری ارتباط دانش آموزان دوره ابتدایی با آموزگاران با توجه به شرایط کرونا در کشور اظهار کرد: آموزگاران دوره اول ابتدایی، دانش‌آموز و اولیا را به‌صورت موردی نهایت پنج دانش‌آموز و پنج اولیا در مدارس به منظور برقراری ارتباط کلامی و عاطفی بین معلم و دانش آموزان دعوت کردند تا اگر قرار باشد قسمتی از کتب در فضای مجازی تدریس شود این ارتباط قبلاً برقرارشده باشد.

شیخ‌الاسلام بیان کرد: در سال گذشته آموزش‌وپرورش استان قم برای مناطق و دانش‌آموزانی که نتوانسته بودند در شرایط مختلف از فضاهای مجازی و حتی صداوسیما استفاده خوبی داشته باشند جزواتی برای روان‌سازی دروس تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار داد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته این توفیق را داشتیم که معدل کتبی دانش آموزان در کلیه رشته‌های پایه دوازدهم نسبت به سال گذشته نزدیک به  86 دهم درصد  افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/451/ ع

R7854/P/S6,62/CT11 بیشتر بخوانید... مدیرکل نوسازی مدارس مازندران: ۳۰ درصد کلاس‌های درس مازندران غیرایمن است ‌کمبود مدرسه در زنجان؛ اداره‌کل نوسازی مدارس ‌برای ساخت مدارس "عجله" کند ۳۵۷ پروژه نوسازی مدارس در همدان انجام می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مدیرکل نوسازی مدارس مازندران: ۳۰ درصد کلاس‌های درس مازندران غیرایمن است ‌کمبود مدرسه در زنجان؛ اداره‌کل نوسازی مدارس ‌برای ساخت مدارس "عجله" کند ۳۵۷ پروژه نوسازی مدارس در همدان انجام می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با تسنیم: ‌موشک‌هایمان‌ با قابلیت‌های منحصربه‌فرد‌ توان دفاعی ‌ایران را تأمین کرده‌ا‌ند‌ + فیلم ۲ ناگفته‌هایی از ‌اهتمام ویژه‌‌ "شهید سلیمانی" به حضور در گلزار شهدا‌/ حاج قاسم کدام شهید را مستجاب الدعوه می‌دانست؟ ۳ راه‌اندازی پیشرفته‌ترین بیمارستان هسته‌ای ایران در استان بوشهر / شیب کاهشی بیماری کرونا در منطقه + فیلم ۴ رئیس مجلس: موافقت لایروبی اروند‌رود از ‌عراق ‌اخذ شد/ مزایای مناطق آزاد بازمی‌گردد ۵ تحلیل ‌رئیس کمیسیون عمران مجلس از آشفته‌بازار مسکن/ دولت توجهی به پیش‌بینی بحران مسکن نداشت/ ۳ عامل گرانی مسکن ۶ گزارش ویدئویی| درددل مردم آبادان با رئیس مجلس/ اینجا ‌هیچ امکاناتی نداریم/ گلایه مردم از بلاتکلیفی ۲۰ساله بازارچه مرزی ۷ قالیباف: امیدو‌اریم با فهم بدون واسطه مشکلات ‌‌‌بتوانیم برای حل مشکلات مردم خوزستان اقدام‌ کنیم ۸ قائم مقام باشگاه شهر خودرو: تدارک باشکوهی در صورت خداحافظی رحمتی خواهیم دید/ استارت سرمربی برای حضور در دوره‌های مربیگری مهمترین اخبار استانها درد دل بانوی جهادگر خرمشهری با رئیس مجلس / خون دادیم، جوان دادیم، اسیر دادیم، چرا به ما خیانت می‌کنند؟ + فیلم رصد ۲۴ ساعته آسمان ایران از سوی پدافند هوایی با ‌تجهیزات ‌پیشرفته دفاعی / اجازه ‌تجاوز را به دشمن ‌‌نمی‌دهیم رئیس مجلس: موافقت لایروبی اروند‌رود از ‌عراق ‌اخذ شد/ مزایای مناطق آزاد بازمی‌گردد فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با تسنیم: ‌موشک‌هایمان‌ با قابلیت‌های منحصربه‌فرد‌ توان دفاعی ‌ایران را تأمین کرده‌ا‌ند‌ + فیلم مهمترین اخبار تسنیم رهبر انقلاب: خیانت امارات دیری نخواهد پایید/ نباید دانش‌آموز مدرسه دولتی شانس کمتری برای قبولی در کنکور داشته باشد لبنان| آغاز رایزنی‌های ادیب برای تشکیل کابینه از فردا/ اسامی برخی از وزیران اعلام شد نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد گزارش ویدئویی| درددل مردم آبادان با رئیس مجلس/ اینجا ‌هیچ امکاناتی نداریم/ گلایه مردم از بلاتکلیفی ۲۰ساله بازارچه مرزی گروه‌های فلسطینی: تبعات خطرناک توافق سازش امارات/ مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توطئه‌ها است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل آموزش وپرورش استان قم فضای آموزشی در استان نوسازی مدارس دانش آموزان شیخ الاسلام استان قم سال تحصیلی ترین اخبار دانش آموز سال گذشته رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی

به گزارش خبرنگار مهر، فرقی نمی‌کند کودک و نوجوان شما دختر باشد یا پسر؛ یکی از جذاب‌ترین مهارت‌ها برای دانش آموزان نوجوان و جوانان بازیگری است.

به تازگی یک دوره آموزش بازیگری ۳۶ ساعته برای دانش آموزان مناطق ۹ و ۲ و ۵ و ۱۷ و ۱۸ و ۱۶ به همت آموزش و پرورش شهر تهران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران و شهرداری در حال برگزاری است که قرار است برگزیدگان این دوره به سریال‌های سدا و سیما و فیلم‌های سینمایی معرفی شوند.

این برنامه با حمایت اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان شهر تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حال برگزاری است.

این برنامه پس از رایزنی و آغاز همکاری اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران و معاونت فرهنگی و هنری منطقه ۹ شهرداری تهران آغاز شد. علاوه بر این خانه مهرآباد مکان آموزشی لازم را برای این دوره از کلاس‌های بازیگری در اختیار دانش آموزان گذاشت و کانون فرهنگی تربیتی فجر هم محیط آموزشی خود را برای آموزش بازیگری خواهران آماده کرد.

در حقیقت ویژگی بارز این دوره از کلاس‌های بازیگری، اختصاص دو کلاس کاملاً مجزا برای دختران و پسران بوده است تا همه دانش آموزان بتوانند به راحتی در کلاس‌های دوره شرکت کرده و علاوه بر آموزش بازیگری تمرینات بدن و بیان را انجام دهند.

این دوره از آموزش بازیگری در حال برگزاری است و قرار است دور جدیدی از آن در آینده‌ای نزدیک از طریق مدارس شهر تهران در سطحی وسیع‌تر برگزار گردد.

بر اساس اظهارات مربیان آموزشی این دوره که از مجموعه رسانه‌ای جنگل در این دوره حاضر هستند؛ قرار است با همکاری و معاونت مسئولان آموزش و پرورش شهر تهران و سازمان صدا و سیما، هنرجویان این دوره آموزشی در سریال‌های تلویزیونی که قرار است برای صداوسیما تولید شود متناسب با سن و شخصیت‌های مورد نیاز به کار گرفته شوند.

کد خبر 6096976 علی قدمی

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • نخبه‌پروری در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر