Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@20:46:05 GMT

تاکید امام جمعه موقت بیرجند بر اجرای امربه معروف و نهی از منکر

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۳۷۱۹

تاکید امام جمعه موقت بیرجند بر اجرای امربه معروف و نهی از منکر

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- امام جمعه موقت بیرجند با تأکید بر اینکه نباید در جامعه نسبت به منکرات بی تفاوت باشیم گفت: نباید نسبت به اجرای امربه معروف و نهی از منکر شانه خالی کنیم و اصطلاح اشتباه "به تو چه و به من چه" تفکری غلط است که باید با آن مقابله کرد. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام محمد مختاری در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف ما مسلمانان امربه معروف و نهی از منکر، احقاق حق و باطل است و آنچه که در طول تاریخ گواه است اهل بیت (ع) مظلوم و برحق بودند اما همیشه در غربت بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین درس‌های عاشورا امربه معروف و نهی از منکر است و این روزها جامعه بیشتر به اجرای این فریضه الهی نیاز دارد افزود: در جامعه 20 تا 30 درصد افراد بار اصلی جامعه را بردوش می‌کشند چرا که قشر خاکستری زیادی وجود دارند و باید از این جمعیت کاسته شود تا مشکلی پیش نیاید.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: ایمان به حق، شناخت، پذیرش حق و عمل به حق از اهمیت زیادی برخوردار است و دین خدا براساس توحید و حق شکل گرفته است.

امام جمعه مشهد: باید طعم شیرین امربه معروف را نهادها و جامعه احساس کننداظهارات نماینده ولی‌فقیه در گلستان درباره حجاب و امربه معروف؛ باید خردمندانه عمل کنیم

وی افزود: باید حوزه‌های علمیه تقویت شود و فرزندان خود را به حوزه‌های علمیه بفرستیم واز طلاب حمایت کنیم.

مختاری با اعلام اینکه حمایت معنوی از طلاب بسیار مهم است افزود: بالاترین خدمت، خدمت به دین است و مرکز تبلیغ در حوزه‌های علمیه است.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: باید در حوزه‌های علمیه امر به معروف و نهی از منکر تبلیغ شود و باید بتوانیم فضای مجازی را در دست بگیریم و با اشتراک گذاری مطالب خوب در فضای مجازی کمک مهمی در تبلیغ دین داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف طلبه، تبلیغ است و باید کارهای فرهنگی را بیشتر رونق دهیم عنوان کرد: پدر و مادرها باید از همان دوران کودکی فرزندان خود را به مساجد ببرند تا فرزندانشان با مسجد بیشتر آشنا شوند چرا که گاهی فرهنگ غرب با ظاهر جذاب اما غلطی که دارد خوراک نامناسبی را از دین به خورد فرزندان ما می‌دهد.

استاد حوزه عملیه با تأکید بر اینکه باید حق را یاری کنیم گفت: باید از حق راه حق و از امربه معروف حمایت کنیم. اگر نسبت به حق و حقیقت و دین بی توجهی کنیم  هزینه‌های زیاد بر دوش ما می‌گذارد و باید در صحنه باشیم و با قدرت در برابر باطل بایستیم.

مختاری اظهار داشت: یکی از دلایل کمرنگ شدن امربه معروف و مطالبه گری در جامعه، دل بستن به تعلقات دنیوی اسن چرا که به واسطه حفظ موقعیتها و یا از سر بی تفاوتی این امر صورت می‌گیرد. حفظ موقعیت، مقام پرستی، هواهای نفسانی از علل کمرنگ شدن امر به معروف و مطالبه‌گری است و اینها نمی‌گذارد رسالت خود را در جایگاه خود و به موقع انجام دهیم.

امام جمعه موقت بیرجند با گلایه از اینکه گاهی برای امربه معروف و نهی ازمنکر در جامعه و مسئولیت اجتماعی از اصطلاح اشتباه و غیر منطقی "به من چه و به تو چه" استفاده می‌کنیم گفت: سرنوشت اجتماعی ما انسانها مشترک است و اگر منکری در جامعه رواج یافت به همه افراد صدمه وارد می‌شود پس نباید بی تفاوت باشیم.

وی با بیان اینکه فریضه امربه معروف و نهی ازمنکر در جامعه به معنای دخالت در زندگی دیگران نیست و با آزادی شخصی منافات ندارد چرا که آزادی حقیقی دیگران را محدود نمی‌کند افزود: نمی‌توان با گوشه نشینی و بی تفاوتی از بار مسئولیت شانه خالی کرد پس همه افراد جامعه باید نسبت به سرنوشت جمعی و سرنوشت اجتماعی خود حساس باشند و این امر یک تکلیف و وظیفه است.

انتهای پیام/254/ش

R41348/P/S6,56/CT1 بیشتر بخوانید... خوزستان| دبیر امربه معروف نیروهای مسلح: دشمن قصد تغییر اعتقادات مردم را دارد مجمع رهروان امربه معروف در شهرستان‌های استان بوشهر تشکیل شد اردبیل| طرح طلایه‌داران امربه معروف و نهی از منکر در اردبیل اجرا می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... خوزستان| دبیر امربه معروف نیروهای مسلح: دشمن قصد تغییر اعتقادات مردم را دارد مجمع رهروان امربه معروف در شهرستان‌های استان بوشهر تشکیل شد اردبیل| طرح طلایه‌داران امربه معروف و نهی از منکر در اردبیل اجرا می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با تسنیم: ‌موشک‌هایمان‌ با قابلیت‌های منحصربه‌فرد‌ توان دفاعی ‌ایران را تأمین کرده‌ا‌ند‌ + فیلم ۲ ناگفته‌هایی از ‌اهتمام ویژه‌‌ "شهید سلیمانی" به حضور در گلزار شهدا‌/ حاج قاسم کدام شهید را مستجاب الدعوه می‌دانست؟ ۳ راه‌اندازی پیشرفته‌ترین بیمارستان هسته‌ای ایران در استان بوشهر / شیب کاهشی بیماری کرونا در منطقه + فیلم ۴ رئیس مجلس: موافقت لایروبی اروند‌رود از ‌عراق ‌اخذ شد/ مزایای مناطق آزاد بازمی‌گردد ۵ تحلیل ‌رئیس کمیسیون عمران مجلس از آشفته‌بازار مسکن/ دولت توجهی به پیش‌بینی بحران مسکن نداشت/ ۳ عامل گرانی مسکن ۶ گزارش ویدئویی| درددل مردم آبادان با رئیس مجلس/ اینجا ‌هیچ امکاناتی نداریم/ گلایه مردم از بلاتکلیفی ۲۰ساله بازارچه مرزی ۷ قالیباف: امیدو‌اریم با فهم بدون واسطه مشکلات ‌‌‌بتوانیم برای حل مشکلات مردم خوزستان اقدام‌ کنیم ۸ قائم مقام باشگاه شهر خودرو: تدارک باشکوهی در صورت خداحافظی رحمتی خواهیم دید/ استارت سرمربی برای حضور در دوره‌های مربیگری مهمترین اخبار استانها درد دل سازنده سکوهای نفتی با رئیس مجلس / قول قالیباف برای کمک به جوانان خرمشهری + فیلم گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از آیین ۵۰۰ ساله‌ بنی‌اسد ‌در پیشوا / آئینی که آغاز قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم پیشوا بود رصد ۲۴ ساعته آسمان ایران از سوی پدافند هوایی با ‌تجهیزات ‌پیشرفته دفاعی / اجازه ‌تجاوز را به دشمن ‌‌نمی‌دهیم رئیس مجلس: موافقت لایروبی اروند‌رود از ‌عراق ‌اخذ شد/ مزایای مناطق آزاد بازمی‌گردد مهمترین اخبار تسنیم رهبر انقلاب: خیانت امارات دیری نخواهد پایید/ نباید دانش‌آموز مدرسه دولتی شانس کمتری برای قبولی در کنکور داشته باشد پهلوگیری ۴۹۸ کشتی حامل فرآورده‌های نفتی در بندر خلیج فارس/ رشد ۶ درصدی صادرات نفتی در اوج تحریم‌ها لبنان| آغاز رایزنی‌های ادیب برای تشکیل کابینه از فردا/ اسامی برخی از وزیران اعلام شد ماکرون: حزب‌الله نماینده ملت لبنان است نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امربه معروف و نهی از منکر امام جمعه موقت بیرجند معروف و نهی از منکر حوزه های علمیه ترین اخبار رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۳۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار، لازم است عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند و قاین آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در جلسه دیدار خیرالله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه راه‌آهن زاهدان - بیرجند - مشهد توسط رئیس جمهور کلنگ‌زنی شده و این پروژه در توسعه منطقه شرق کشور، نقش بسزایی دارد، لذا تسریع در روند اجرای آن مطالبه ما است.

وی افزود: افزایش تعداد ماشین‌آلات فعال در کارگاه‌ها و تقویت پیمانکاران، روند اجرای کار را شتاب می‌بخشد.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر لزوم تکمیل نقشه‌های اجرایی کلیه قطعات راه آهن، گفت: با توجه به انجام مطالعات کل مسیر و آماده بودن طرح، تهیه نقشه‌های اجرایی باید هر چه سریع‌تر تکمیل و ارائه شود.

وی مدیریت زمان را در اجرای این پروژه مهم خواند و گفت: لازم است هم‌راستا با اجرای قطعات راه آهن در داخل استان خراسان جنوبی، عملیات اجرایی دو ایستگاه مسافربری بیرجند و قاین نیز آغاز شود.

قناعت متذکر شد: این دو پروژه هم باید با استفاده از نیروی فنی متخصص و تزریق به موقع اعتبار با سرعت اجرا شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی کم قطعه ۱۷ راه آهن، تصریح کرد: لازم است این قطعه به پیمانکار جدیدی سپرده شود تا این کندی کار به سرعت جبران شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: انتظار می‌رود اسناد مناقصه عملیات روسازی و ریل‌گذاری کلیه قطعات هم به زودی تهیه شده و پیمانکاران این بخش نیز تعیین و مستقر شوند.

وی به روند اجرای کار در کل مسیر و به ویژه حدفاصل زاهدان تا نهبندان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مطالعات کل مسیر انجام شده، لازم است آن بخش مسیر که به پیمان نرفته به مناقصه گذاشته شود تا روند کار در استان سیستان و بلوچستان هم شتاب بگیرد.

قناعت با دعوت از معاون وزیر برای سفر به خراسان جنوبی و پایش شرایط کار به صورت میدانی، خاطر نشان کرد: مشکلات پیمانکاران در زمینه تأمین آب و سوخت به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به روند اجرای کار در پروژه‌های دوبانده‌سازی در استان گریزی زد و اظهار داشت: با توجه به برنامه زمان‌بندی این پروژه، انتظار است با ورود جدی وزارت راه و شهرسازی، باند دوم بیرجند- قاین تا هفته دولت امسال تکمیل شده و زیر بار ترافیک برود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برای دوبانده‌سازی محور بیرجند-زاهدان هم تأمین منابع مالی در راستای تسریع در روند اجرای کار مطالبه استان است.

وی با اشاره به حضور سیدحسین میرشفیع نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در امور افغانستان و طرح‌های ویژه در جلسه از وضعیت اجرای پروژه راه فراه به ماهیرود گفت.

قناعت با بیان اینکه این پروژه به طول ۱۱۷ کیلومتر با ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه در توسعه صادرات کشور و رونق بازارچه مرزی ماهیرود نقش بسزایی دارد.

وی تأمین منابع مالی، رفع مشکلات گمرکی و… را از مسائل مهم و مؤثر در روند اجرای کار خواند و همراهی شرکت توسعه و زیرساخت با اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی پروژه را خواستار شد.

در ادامه با بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مطرح شده، نظر مساعد شرکت زیرساخت درخصوص رفع دغدغه‌های استان جلب شد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه که با حضور مدیران مربوطه در وزارت راه و شهرسازی، مشاورین و پیمانکاران پروژه، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان همراه بود، در ابتدا گزارش جامعی درخصوص میزان پیشرفت فیزیکی و وضعیت موجود طرح اجرا شد و اقدامات خراسان جنوبی در زمینه رفع مشکلات و تسهیل شرایط پیمانکاران نیز تشریح شد.

کد خبر 751200

دیگر خبرها

  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • لحظه تصادف امام‌جمعه شهر بلوک جیرفت
  • لحظه تصادف مرگبار و فوت یک امام جمعه
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • برگزاری مراسم گرامیداشت دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه بیرجند
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • امام صادق (ع) جامعه بشری را هدایت کرد