Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی دبیر علمی همایش ملی آب، فرهنگ و پژوهش‌های ‏علوم انسانی گفت: تا کنون ۱۲۹ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که ۱۰۵ مقاله از آن ‏شایسته چاپ شده است که در مجموعه مقالات چاپ خواهد شد.

محمدرضا عزیزی، امروز سه شنبه ۱۱ شهریور در اولین همایش ملی آب، فرهنگ و پژوهش‌های ‏علوم انسانی اژهار کرد: این همایش از خردادماه سال گذشته کار خود را شروع کرد و قرار بر این شد در ۲۷ و۲۸ ‏فروردین ماه به صورت حضوری شاهد برگزاری آن باشیم، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا به ‏این زمان موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، وی ضن اشاره به ماهیت میان رشته‌ای این همایش ادامه داد: در این همایش ملی هدف ما این ‏است که آب را به عنوان یک کالای فرهنگی از منظر دیدگاه‌های مختلف علوم انسانی بررسی ‏کنیم؛ در واقع اعتقاد داریم که آب یک کالای فرهنگی است و نوع نگاه ایرانیان به آب با سایر ‏کشورها متفاوت است.‏

وی گفت: به نظر می‌رسد رابطه معکوسی بین آب و فرهنگ بوده است؛ در حقیقت وقتی ‏آب نیست از طرق دیگر آب ظهور پیدا می‌کند یعنی آب حرمت پیدا می‌کند و مقدس می‌شود، آب ‏اگر در جایی نبوده است فرهنگ فعال‌تر می‌شود و قیمت و قدر آن‌ را مردم بهتر می‌دانند.

دبیر علمی همایش تصریح کرد: آب یک سرمایه شگفت‌انگیز است که اکنون در مصرف بهینه ‏آب از آن استفاده‌ای نمی‌کنیم پس اگر نوع نگاه خود را با توجه به زمینه فرهنگی که داریم ‏جامه نو پوشانده و دوباره زنده کنیم به نظر می‌رسد در مصرف بهینه آب هم نقش عمده‌ای ‏خواهیم داشت و قصد ما هم این است که در این همایش بگوییم اگر از منظر رشته‌های مختلف ‏علوم انسانی وارد کار شویم حتما در قدم اول به نوعی جامعه رادرگیر خواهیم کرد و ابعاد این ‏مسئله روشن تر خواهد شد.‏

وی در خصوص محورهای همایش نیز بیان کرد: محورهای همایش رشته‌های مختلف علوم ‏انسانی هستند که محورهای فرعی آن عبارت جلوه‌ها و تجلی آب در فرهنگ و ادبیات ‏عامیانه و رسمی؛ مشکلات و نارضایتی‌های اجتماعی؛ ارتباط آب با مقوله دولت، نظریه‌های ‏سیاسی و توسعه پایدار و سایر مسائل مربوط به حوزه فرهنگ و زبان و ادبیات هستند.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۲۹ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که ۱۰۵ مقاله از آن ‏شایسته چاپ شده است که در مجموعه مقالات چاپ خواهد شد.

وی افزود: همچنین ۳۵ مقاله در دو روز ‏برگزاری همایش در شش پنل تخصصی ارائه خواهد شد.‏

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه بيرجند علوم انسانی همایش ملی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۳۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان

در این همایش مولفان حوزه و دانشگاه بیش از ۱۶۰ مقاله علمی ارائه کردند که سه مقاله برتر شدند و ده مقاله نیز عنوان شایسته تقدیر را کسب کردند.

آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در این همایش با بیان اینکه اسلام دینی زنده و پویا متناسب با شرایط متغیر زمان است گفت: اجتهاد حلال مشکلات است و ما راه دیگری نداریم.

دکتر علی محمدزنگانه استاندار نیز افزود: ایران پس از دفاع مقدس و به دنبال آن تهاجم فرهنگی دشمنان بیش از پیش نیازمند حضور موثر بانوان است و ما بیش از هر زمان دیگری به نقش بانوان نیازمندیم.

خانم موسوی استاد سطوح عالی حوزه‌های بانوان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در عصر جدید نقش زنان علاوه بر مسئولیت انسان پروری در بنیان خانواده در جامعه نیز پر رنگ‌تر از گذشته و درگیر با چالش‌های دنیای مدرن است گفت: ما در جبهه‌های دیگر بعد از انقلاب پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم، اما در جبهه‌های فرهنگی کار موثری نکردیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • بیست و هشتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • کیفیت رشته‌های پیراپزشکی ضامن سلامتی جامعه است
  • تأثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه