Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله مقتدایی مدیر شورای عالی حوزه علمیه قم،عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم،جایگزین آیت الله کریمی مدیریت سابق  بیت تاریخی امام خمینی (ره) در قم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی در این مراسم که در محل بیت تاریخی امام خمینی (ره) در قم برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم گفت: یکی از ثمرات و برکات وجود مبارک امام حسین (ع) این انقلاب اسلامی است که امام فرمودند "ما هرچه داریم از محرم و صفر است".

او افزود: خدا راشاکریم که نعمت بزرگ انقلاب اسلامی را به برکت پیروی از اهل بیت (ع) و به ویژه سیدالشهدا (ع) به ما دادند؛ همه مناسبت‌های انقلاب اسلامی توام با مناسبت‌های مذهبی بوده است و نسل جدید باید این را بداند که ۱۵ خرداد سال ۴۲ دوازدهم ماه محرم بوده است و سحرگاه دوازدهم ماه محرم امام راحل (ره) را از این بیت دستگیر کردند و واقعه مهم ۱۳۴۲ آغاز شد که در آخر هم به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی گفت: نقاط اوج انقلاب اسلامی مربوط به امام حسین (ع) بوده است و این جمله امام راحل (ره) عین حقیقت است که "ما هر چه داریم از محرم و صفر است".

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم ادامه داد: هدف از این جلسه در درجه اول تجدید یاد آن بزرگانی است که بر محور این بیت شریف واقعا بوده اند و در این خانه خدمت کرده اند و در طول تاریخ این خانه‌های گلی و محقر منشاء خدمت‌ها و حرکت‌های بزرگ الهی بوده است. 

او گفت:  امروز نیز در دوران غیبت امام عصر (عج) علما پرچمدار انبیاء هستند و نقطه اوج و گل سر سبد علمای دین امام راحل بوده اند که از این خانه کوچک حرکت انقلابی خود را آغاز کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم عنوان کرد: حفظ این انقلاب اگر از اصل آن سخت‌تر نباشد آسان‌تر هم نیست و مهم‌ترین نقش را در این زمینه یاران صدیق و باوفا و با استقامت امام راحل دارند که در آن خط و در آن مسیر واقعی اسلام و انقلاب امتحانات زیادی داده اند و ثابت قدم بوده اند و آیت الله مقتدایی یکی از این یاران صدیق است که امروز شاهد تشریف فرمایی ایشان برای مدیریت این بیت شریف هستیم.

 

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام خمینی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان گفت: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

حجت الاسلام علی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: اگر فهم سیاسی بالاتر و تحلیل بهتری وجود داشته باشد، انقلابی و ضد انقلابی بهتر از یکدیگر تمایز داده می‌شوند و هم چنان که در ابتدای انقلاب انواع گروه‌ها و جریان‌های چپ و راست وجود داشت و اگر افراد تحلیل خوبی داشتند، جزئی‌تر وارد مسائل شده و فرق انقلابی و ضد انقلابی را بهتر درک می‌کردند.

وی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و نقش بارز ایشان در تفکر اسلامی تصریح کرد: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان خاطرنشان کرد: شهید مطهری به برخورد انفعالی اکتفا نمی‌کرد بلکه اول دیدگاه جهان بینی اسلامی را بیان و سپس تألیف می‌کرد.

نوری یکی از خصوصیات شهید مطهری را جدال احسن در مسائل مهم و افکار انحرافی مانند ماتریالیسم عنوان و تاکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شهید مطهری در نقد اندیشه‌های مخالف، پرهیز از مطلق گرایی است و این بدین معنا است که نه عینک خوش بینی میزند تا به اعمال دیگران نظر کنند و نه عینک بدبینی به چشم داشتند که دیگران را مقصر بدانند.

وی اضافه کرد: استاد شهید مرتضی مطهری، معلم بزرگی برای دیروز، امروز و فردای کشور است و ایشان متفکری دین شناس بود که در برابر التقاط، نفاق و تهاجم فرهنگی غرب و شرق ایستاد و اسلام ناب و اسلام فقاهتی را ترویج داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان تصریح کرد: ایشان همچنین از دیگر ویژگی‌های این متفکر اسلامی را انصاف علمی عنوان کرد و ادامه داد: شهید مطهری در پاسخگویی به شبهات و نقد اندیشه‌ها، روحیه استکباری و بزرگ اندیشی نداشت و بر همین اساس ایام گرامیداشت مقام این استاد شهید تحت عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه نام گرفته است.

کد خبر 750079

دیگر خبرها

  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • امام خمینی(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه قم رقم زد
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • کتیبه متفاوت با الهام از تخته‌ کلاس درس در حسینیه امام خمینی(ره) | عکس
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم