Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@01:46:41 GMT

چرا تبعیض نژادی به کابوس بی پایانی در جامعه آمریکا تبدیل شده است؟

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۳۸۷۷

چرا تبعیض نژادی به کابوس بی پایانی در جامعه آمریکا تبدیل شده است؟

‍‍‍‍‍‍

به دلیل معضل تبعیض نژادی، روابط بین نژادی در ایالات متحده همچنان رو به وخامت دارد و جنایات ناشی از تنفر نژادها نیز رو به افزایش است و شکافهای اجتماعی نیز گسترش یافته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، در چند روز گذشته، اعتراضات ضد نژادپرستی در ایالات متحده ادامه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از ظهر 29 اوت (8 شهریور) به وقت محلی، هزاران نفر در خیابانهای شهر کنوشای ایالت ویسکانسین با برگزاری راهپیمایی مسالمت آمیز، خواستار اجرای عدالت در مورد جیکوب بلیک آمریکایی آفریقایی تبار شوند که هدف تیراندازی پلیس قرار گرفت و زخمی شد.

در 28 اوت (7 شهریور) نیز در تجمع دیگری در واشنگتن به مناسبت بزرگداشت پنجاه و هفتمین سالگرد سخنرانی معروف مارتین لوتر کینگ که به سخنرانی «رویایی دارم» معروف شد، مارتین لوتر کینگ پسر خطاب به دهها هزار معترض خشمگین از نژادپرستی اذعان کرد که ایالات متحده به جای رسیدن به رؤیای پدرش، در کابوسی وحشتناک فرو رفته است.

همه گیری کرونا باعث رو شدن و افزایش نابرابری نژادی در ایالات متحده شده است. سی ان ان اخیراً مقاله ای با عنوان «نابرابری نژادی در ایالات متحده به اندازه کرونا کشنده است» منتشر کرد و نوشت: بیماری کرونا به طور غیرمتوازنی آمریکاییهای آفریقایی تبار را هدف قرار داده و بی شک تفاوت نرخ مرگ و میر میان نژادها را افزایش می دهد. این مقاله عوامل افزایش تفاوت در وضعیت سلامتی میان نژادها را جایگاه اقتصادی و اجتماعی، میزان فرصت دسترسی افراد به خدمات درمانی و بیمه درمانی و ظرفیت و کیفیت بیمارستانها برشمرد.

به دلیل معضل تبعیض نژادی، روابط بین نژادی در ایالات متحده همچنان رو به وخامت دارد و جنایات ناشی از تنفر نژادها نیز رو به افزایش است و شکافهای اجتماعی نیز گسترش یافته است. طبق نظرسنجی اخیر مرکز تحقیقات پیو آمریکا که در میان شهروندان 14 کشور توسعه یافته مد نظر انجام شده، تقریباً 80 درصد مردم آمریکا معتقدند که کشور آنها اکنون نسبت به قبل از شیوع کرونا دچار شکاف بزرگتری شده و بی تفاوتی یا بدرفتاری سیاستمداران آمریکایی یکی از عوامل مهم آن است.

در صحنه سیاسی دو حزبی ایالات متحده، درگیری و فرافکنی مسؤولیت میان «فیل و الاغ»، (به ترتیب نمادهای دو حزب جمهوریخواه و دموکرات) یک وضعیت معمول است و دو حزب به نفع خود از افکار عمومی استفاده می کنند و به ندرت به مشکلات نژادی واکنشهای واقعی می دهند.

گزارش اخیر نیویورک تایمز یادآور شده است که از یک سو، تظاهرات کنندگان ضد نژادپرستی خواستار اصلاح فوری نظام پلیس آمریکا هستند و از طرف دیگر، حزب جمهوری خواه در کنگره خود که اخیراً برگزار شد، ماجرای جیکوب بلیک را خیلی کم رنگ کرد و به جای آن، بر اوضاع خارج از کنترل ناشی از اعتراضات تأکید کرد. این تضاد آشکار باعث شده است که مردم آمریکا نسبت به تمایل دولت برای حل مسئله تبعیض نژادی ناامیدتر شوند.

برابری همه افراد در برابر قانون یک اصل اساسی منشور بین المللی حقوق بشر است. سیاستمداران آمریکایی خود را مدافع حقوق بشر مینامند اما هیچ قصد و قدرتی برای حل بحران جدی تبعیض نژادی در کشور خود ندارند. این نه تنها نقص ساختاری نظام آنها را آشکار کرده بلکه ماهیت ریاکارانه حقوق بشر آمریکایی و آمریکای مدعی حقوق بشر را برجسته می کند.

ترامپ: اگر گارد ملی را به کنوشا اعزام نکرده بودم این شهر از دست رفته بودهشدار فرماندار ویسکانسین به ترامپ؛ حضور تو در کنوشا کمکی به ما نمی‌کندتیراندازی در خیابان‌های «کنوشا» در ایالت ویسکانسین با 3 کشته و یک زخمی+فیلمپلیس ایالت اورگون برای مقابله با اعتراضات پورتلند فراخوانده شدظریف به اظهارات مقام امنیتی آمریکا در سرکوب تظاهرات پورتلند واکنش نشان دادادعای افسر متهم به قتل جورج فلوید: مصرف مواد مخدر علت مرگ بود نه فشار زانوسومین مامور پلیس متهم به قتل جورج فلوید از زندان آزاد شدبرادر جورج فلوید خواستار تحقیق سازمان ملل درباره نژادپرستی و خشونت آمریکا شدابعاد جدید از قتل مرد سیاهپوست/ وقتی پلیس آمریکا توجهی به التماس‌های «جورج فلوید» نمی‌کند

انتهای پیام/.

R36447/P/S8,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ امارات|سه کشته در انفجارهای «ابوظبی» و «دبی» / پیام به هیئت آمریکایی صهیونیستی! ۲ واکنش ترکیه به میزبانی روسیه از گروه پ.ک.ک/ی.پ.گ ۳ رژیم صهیونیستی ــ حزب‌الله| وقتی یک تهدید سید حسن نصرالله به کابوس صهیونیست‌ها تبدیل می‌شود ۴ درپی بی‌ حرمتی به ایام سوگواری؛ عراقی‌های خشمگین دفتر شبکه تلویزیونی دجله را به آتش کشیدند+عکس ۵ تاریخ واکسیناسیون گسترده شهروندان روسیه علیه کرونا مشخص شد ۶ لبنان| کارشکنی عربستان در روند تشکیل دولت «مصطفی ادیب» ۷ حمله موشکی رژیم صهیونیستی به جنوب دمشق/ ۹ نیروی ارتش سوریه شهید ویا مجروح شدند ۸ دیدار سعد الحریری و ماکرون در بیروت مهمترین اخبار بین الملل مصاحبه| صباح زنگنه: "تنش آفرینی و برهم زدن توافق" سیاست بنیادین عربستان در لبنان است وال استریت ژورنال: پیروزی ترامپ در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا غیرمحتمل است ماکرون: حزب‌الله نماینده ملت لبنان است نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد مهمترین اخبار تسنیم رهبر انقلاب: خیانت امارات دیری نخواهد پایید/ نباید دانش‌آموز مدرسه دولتی شانس کمتری برای قبولی در کنکور داشته باشد پهلوگیری ۴۹۸ کشتی حامل فرآورده‌های نفتی در بندر خلیج فارس/ رشد ۶ درصدی صادرات نفتی در اوج تحریم‌ها لبنان| آغاز رایزنی‌های ادیب برای تشکیل کابینه از فردا/ اسامی برخی از وزیران اعلام شد ماکرون: حزب‌الله نماینده ملت لبنان است نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آمریکا نژادی در ایالات متحده تبعیض نژادی جورج فلوید بین الملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل

آفتاب‌‌نیوز :

 به گفته افراد مطلع، ایالات متحده و متحدانش نگران هستند که دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت مقامات اسرائیلی را درست در زمانی که این رژیم به توافق آتش‌بس با حماس نزدیک‌تر شده است صادر کند و به ادعای آن‌ها به طور بالقوه توافق را به خطر بیندازد.

به گزارش بلومبرگ، به گفته دو فرد آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، اگر دیوان کیفری بین‌المللی به صدور احکام خود ادامه دهد، اسرائیل از آتش‌بس عقب‌نشینی خواهد کرد. گروه هفت تلاش دیپلماتیکی را برای رساندن این پیام به دادگاه مستقر در لاهه آغاز کرده‌اند.

 به گفته این منابع دیوان کیفری بین‌المللی در حال بررسی حکم‌های بازداشت مقامات ارشد اسرائیلی و همچنین رهبری حماس به دلیل جنگ در غزه است. نیویورک تایمز پیشتر گزارش داده بود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ممکن است در میان کسانی باشد که هدف دادگاه عالی هستند.

به گفته مقامات آمریکایی، ایالات متحده با این تحقیقات مخالف است و ادعا می‌کند که دیوان کیفری بین المللی در این شرایط صلاحیت قضایی ندارد. دو نفر از این افراد گفتند که شکاف بین اسرائیل و حماس برای آزادی اسرا در هفته‌های اخیر کاهش یافته و اکنون توافق نزدیک است. 

سخنگوی دیوان بین‌المللی کیفری از اظهار نظر خودداری کرد و سخنگویان کاخ سفید بلافاصله در این باره اظهار نظر نکردند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده از رهبران حماس خواسته تا به سرعت در مورد شرایط اسرائیل برای آتش‌بس موقت تصمیم بگیرند. بلینکن روز دوشنبه در یک رویداد ویژه در مجمع جهانی اقتصاد در ریاض مدعی شد که اسرائیل در پیشنهاد‌هایی که در جریان مذاکرات با میانجیگری قطر و مصر برای آزادی اسرای اسرائیلی در دست حماس ارائه شده است، «بسیار سخاوتمند» بوده است.

نیویورک تایمز روز دوشنبه گزارش داد که اسرائیل آماده پذیرش آزادی ۳۳ اسیر است که از حداقل ۴۰ اسیر در مرحله اول آتش بس جدید کمتر است. حماس گفته است که نمی‌تواند ۴۰ زن، سالخورده یا اسیر بیمار را در ازای آتش‌بس شش هفته‌ای آزاد کند، زیرا اسرای کافی در این شرایط ندارد.

در همین حال متحدان گروه هفت اسرائیل را تحت فشار قرار داده‌اند تا تهاجم به رفح را که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، متوقف کند. یکی از منابع گفت که توافق می‌تواند به پایان دادن به جنگ در غزه کمک کند و حمله به این شهر را متوقف کند.

ایالات متحده و سایر کشور‌های گروه ۷ بار‌ها نتانیاهو را تحت فشار قرار داده‌اند تا برای محافظت از غیرنظامیان در غزه بیشتر تلاش کند و در عین حال متحدان سرسخت او و تامین کنندگان تسلیحات اسرائیل باقی مانده‌اند.

ایالات متحده هرگز یکی از طرفین دیوان کیفری بین‌المللی نبوده است -نهادی که کار خود را در سال ۲۰۰۲ به عنوان «آخرین دادگاه» برای قربانیان نسل کشی، جنایات جنگی و سایر جنایات آغاز کرد. با این حال، جو بایدن تحریم‌های اعمال شده علیه دیوان کیفری بین المللی در دوران دولت ترامپ را لغو کرد و در برخی موارد به ویژه در مورد اتهامات جنایات جنگی روسیه در اوکراین با آن همکاری کرده است.

کریم خان، دادستان ارشد دادگاه، در ماه فوریه گفت که به شدت نگران رفتار نیرو‌های اسرائیلی و همچنین شرایط اسرای اسرائیلی توسط نیرو‌های حماس است. او در آن زمان گفت: «کسانی که از قانون پیروی نمی‌کنند، نباید بعداً وقتی دفتر من طبق دستور خود اقدام می‌کند، شکایت کنند.»

دیوان بین‌المللی کیفری جدا از دیوان بین‌المللی دادگستری، نهاد اصلی قضایی سازمان ملل که نمی‌تواند افراد را محاکمه یا مجازات کند، کار می‌کند. این دادگاه در ژانویه حکم داد که اسرائیل باید برای جلوگیری از کشته شدن یا زخمی شدن فلسطینی‌ها اقدام کند.

یسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه، روز یکشنبه به تمامی هیات‌های اعزامی اسرائیل در سراسر جهان دستور داد تا برای موجی علیه اسرائیل، پس از گزارش‌هایی مبنی بر احکام احتمالی، آماده شوند. او گفت صدور این حکم به نیرو‌های اسرائیل آسیب می‌رساند و «باعث تقویت روحیه سازمان حماس و محور اسلام رادیکال می‌شود که ما علیه آن می‌جنگیم.»

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • آپشن جدید خودروهای آمریکا
  • (تصاویر) A-۱۰ Thunderbolt II؛ «گراز» ترسناک نیروی هوایی آمریکا
  • نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد