Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یک سیاه‌پوست دیگر، این بار در لس‌آنجلس، به دست پلیس آمریکا با چندین گلوله به قتل رسید.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، به دنبال اقدام شب گذشته افسران پلیس آمریکا در به قتل رساندن یک شهروند سیاهپوست در «لس‌آنجلس»، صدها معترض با تجمع در محل حادثه شعارهای ضدنژادپرستی سر دادند.
اقدام روز گذشته (دوشنبه) معاونان اداره کلانتری منطقه «لس‌آنجلس» در چندین بار تیراندازی به یک فرد سیاهپوست و کشتن وی، بار دیگر خشم معترضان آمریکایی را برانگیخت و حامیان جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد»، با حضور در محل وقوع این حادثه غم‌انگیز در جنوب لس‌آنجلس خواستار توقف خشونت پلیس علیه سیاهپوستان و اقلیت‌ها شدند و شعارهایی علیه پلیس آمریکا سردادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه روسی راشاتودی در خصوص این حادثه گزارش کرد، آنطور که رسانه‌های محلی گزارش کرده‌اند، حادثه تیراندازی فوق اواسط روز دوشنبه به وقت محلی در حومه خیابان «بودلانگ» واقع در جنوب لس آنجلس به وقوع پیوست.
اداره کلانتری لس‌ آنجلس مدعی شده است که معاونان این کلانتری در حال گشت‌زنی بودند که مرد سیاهپوستی را در حال دوچرخه سواری مشاهده می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که این فرد دوچرخه‌سوار را به دلیل تخطی از قوانین ترافیکی و رانندگی، متوقف کنند که ناگهان این فرد، دوچرخه خود را رها کرده و شروع به فرار کردن می‌کند.
پلیس مدعی شده است که زمانیکه این فرد سیاهپوست را دستگیر می‌کنند، وی با مشت به صورت آنها حمله می‌کند و اینکه این فرد سیاهپوست با خود سلاحی داشته که در حین درگیری با نیروهای پلیس ناگهان این اسلحه به روی زمین افتاده است.
کلیپ‌های ویدئویی مربوط به این صحنه، یک مرد سیاهپوست حدود سی سال را در حال دویدن در خیابان نشان می‌دهد که البته لحظه تیراندازی در آن مشخص نیست و تنها دو افسر پلیس را نشان می‌دهد که اسلحه خود را به سمت این مرد سیاهپوست که بی جان بر روی زمین افتاده، نشانه گرفته‌اند.
در این کلیپ ویدئویی صدای شاهدان ماجرا شنیده می‌شود و فردی که فیلمبرداری می‌کند، فریاد می‌زند: «حدود 20 بار به او شلیک کردند».

بایدن ترامپ را متهم کرد
جو بایدن رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ تاکید کرد ریاست جمهوری ترامپ، سمی برای کشور است.
به گزارش  خبرگزاری فرانسه،‌ جوبایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه در سخنرانی خود در ایالت پنسیلوانیا، دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را به دامن زدن به خشونت‌ها پس از یک هفته ناآرامی‌های مرگبار در کشور متهم کرد.
بایدن 77 ساله و رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ همچنین در بخشی از سخنرانی خود در شهر پیتسبرگ گفت: ریاست جمهوری ترامپ، سمی برای کشور است.

ترامپ عمدا آتش خشونت را شعله ور می کند
رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان گفت، ترامپ باور دارد که خشونت علیه معترضان به او در انتخابات کمک می‌کند این واقعیتی غم انگیز و فاجعه بار درباره ریاست جمهوری اوست.
به گزارش تلویزیون سی ان ان، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت دونالد ترامپ عمداً آتش خشونت را شعله ور می‌کند.
آدام شیف در گفتگو با سی ان ان گفت: در خصوص اعتراضات می‌خواهم تاکید کنم رئیس جمهور عمداً به آتش این خشونت دامن می‌زند. کلییِن کانوی، مشاور خود او هفته پیش گفت معتقد است که خشونت به آن‌ها کمک می‌کند. رئیس جمهور فقط به این فکر می‌کند که این وضعیت چه نفعی برای او دارد. او این خشونت و توانایی خود برای دامن زدن به این خشونت‌ها را برای مبارزه انتخابات 2020 آمریکا سودمند می‌داند. او اهمیتی نمی‌دهد که این خشونت‌ها چه بلایی سر کشور می‌آورد و موجب مرگ افراد می‌شود. فقط به خاطر بی کفایتی و خودشیفتگی شرورانه او، 180 هزار نفر در کشور بر اثر بیماری همه گیر کووید 19 جان خود را از دست داده اند. با این حال، او نه تنها نمی‌خواهد برای توقف خشونت در خیابان‌ها وارد عمل شود، بلکه تلاش می‌کند نیرو‌های گارد ملی فدرال یا نیرو‌های فدرال دیگر را برای تشدید این خشونت‌ها اعزام کند، و اگر بتواند در رسانه‌های اجتماعی به خشونت‌ها دامن می‌زند، چون باور دارد که خشونت به او کمک می‌کند. این واقعیتی غم انگیز و فاجعه آمیز در این خصوص و درباره ریاست جمهوری ترامپ است.

ترامپ: اگر من رئیس‌جمهور نبودم، در آمریکا شورش شده بود
رئیس‌جمهور آمریکا با تمجید از سیاست‌های خود در سرکوب اعتراضات ضدنژادپرستی آمریکا مدعی شد که اگر او رئیس‌جمهور نبود، ایالات متحده درگیر شورش‌های بی‌سابقه می‌شد.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته (دوشنبه شب) به وقت محلی در جدیدترین اظهارنظرات خود در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز»، ضمن تمجید از سیاست خود در سرکوب اعتراضات، تظاهرات چهارشنبه هفته گذشته در مقابل کاخ سفید را سازماندهی شده توصیف کرد.
وی مدعی شد که اعتراضات هفته گذشته در مقابل کاخ سفید در شب پایانی مجمع ملی جمهوری‌خواهان در اعتراض به نژادپرستی و سیاست‌های دولت واشنگتن تحت حمایت «برخی افراد ثروتمند احمق» برگزار شده است.
ترامپ بدون آنکه توضیحی بدهد گفت که یکی از شرکت‌کنندگان در مجمع ملی جمهوری‌خواهان (RNC) از شهر خاصی با هواپیما به واشنگتن سفر کرد و آن هواپیما کاملاً مملو از اراذل و اوباشی بود که لباس‌های سیاه به تن داشتند و ابزارهایی را با خود به واشنگتن می‌آوردند.
وی سپس با مطرح کردن این ادعا که یکسری افراد احمق ثروتمند قصد تخریب وجهه او را داشتند، گفت: «این فرد به مجمع ملی جمهوری خواهان آمد و هفت نفر همچون وی در هواپیما بودند و سپس تعداد زیادی در این هواپیما حضور داشتند تا خساراتی به بار آورند. این تمام چیزی بود که رخ داد».
رئیس‌جمهور آمریکا بدون آنکه سند و مدرکی برای ادعاهای خود مطرح کند، ادامه داد که به زودی در این خصوص مطالبی را مطرح خواهد کرد و تنها به این جمله بسنده کرد: «افرادی که هرگز درباره آنها نشنیده بودید، افرادی از پشت صحنه» بودجه اکثر این خشونت‌ را تأمین کرده‌اند.
رئیس‌جمهور آمریکا که در چندماه گذشته به دنبال اعتراضات سراسری در کشورش در پی قتل شهروند 46 ساله سیاهپوست توسط افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است، ادامه داد: «این پول (برای برگزاری تظاهرات مقابل کاخ سفید) از سوی یکسری افراد بسیار احمق آمده است که نمی‌دانند که اگر آنطور که می‌خواهند کارها پیش برود که البته اینطور نخواهد شد، خودشان به دست گرگانی خواهند افتاد که هرگز قبل از آن ندیده‌اند».
وی همچنین جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» را یک «سازمان مارکسیستی» خواند و گفت: «اولین باری که چیزهایی درباره "جنبش جان سیاهپوستان اهمیت دارد"، چیزهایی شنیدم، گفتم که "نام وحشتناکی است، بسیار تبعیض آمیز است. برای سیاهپوستان و برای همه بد است" و به ناگاه اینطور هم شد و این قضایا پیش آمد».
ترامپ در ادامه از عملکرد خود در سرکوب اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا تقدیر کرد و گفت: «اگر "آمریکای تحت ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ" نبود، ....با شورش‌هایی مواجه بودید که تاکنون هرگز ندیده بودید.کنترل چپگرایان افراطی از دست دموکرات‌ها خارج شده است».
وی در پاسخ به انتقادات روز گذشته سپس بار دیگر به انتقاد از «جو بایدن» رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا اشاره کرد و گفت: «فراموش نکنید که بایدن تا این انتخابات (ریاست‌جمهوری 2020)، از زیرزمین خود بیرون نیامده بود».

سخنگوی کاخ سفید: دموکرات‌ها مدیریت شهر‌های آشوبگر را برعهده دارند
سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود، مدیریت آشوب‌های اخیر آمریکا را به دموکرات‌ها نسبت داد.
کایلی مک انانی سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت: رئیس جمهور ترامپ نشان داده است که زمانی که دولت وی، وارد یک شهر دچار هرج و مرج می‌شود، آرامش و قانون برقرار گردد. واشنگتن دی سی، سیاتل، پورتلند و مینیاپولیس و کنوشا از جمله این شهر‌ها هستند. تمامی این شهر‌ها تحت مدیریت دموکرات‌ها هستند. همه این شهر‌ها هرج و مرج و شورش و ویرانی را تجربه کرده اند. این برخلاف یک تظاهرات مسالمت آمیز است. این واقعیتی است که شهر‌های بزرگ و کوچک آمریکا امروز با آن‌ها روبرو هستند.
وی افزود:این یک واقعیت است. این موضوع زندگی عادی مردم را تحت تاثیر خود قرار داده است. تد ویلر شهردار پورتلند در یک نامه شدید الحن با حضور نیرو‌های فدرال مخالفت کرده است. او این اقدام را ناعاقلانه خوانده است. او منافع سیاسی خود را بر همه چیز ترجیح داده است. این موضوع سبب شد که یک تظاهرکننده دیگر در این شهر جان خود راازدست بدهد. پیش از آنکه ترامپ در کنوشا وارد عمل شود شاهد آسیب دیدن به ساختمان‌ها بودیم و هرج و مرج در همه جا شایع بود. آنگاه شاهد ورود هزار نیروی گارد ملی و 200 نیروی وزارت دادگستری به درخواست مقامات محلی بودیم. رئیس جمهور ترامپ نشان داد که قانون و نظم برقرار شده است. بر اساس دستور وزارت دادگستری 300 نفر بازداشت شدند.

ترامپ: اگر دموکراتها به قدرت برسند، همه شهرها پورتلند می‌شود!
رئیس جمهوری آمریکا با متهم کردن دموکرات‌ها به ایجاد هرج‌ومرج در کشور گفت: یک جنگ علیه ماموران اجرای قانون در این کشور وجود دارد. اگر دموکرات‌ها به قدرت برسند، هر شهر این کشور پورتلند دیگری خواهد شد.
دونالد ترامپ عصر دوشنبه در نشست خبری روزانه که به منظور اطلاع رسانی درباره کرونا در آمریکا برگزار شد، افزود: ما نزدیک به 200 نفر از کسانی که شورشیان را دستگیر کردیم، آنها در شهرهای مختلفی از آمریکا دستگیر شده‌اند.
وی با بیان اینکه در همه این شهرها، دموکرات‌ها قدرت را در دست دارند، با اشاره به وقایع پورتلند، ادامه داد: ما می‌توانیم در مدت تقریبا یک ساعت آنها را حل کنیم اما شهردار به دلایل سیاسی آن را نمی‌پذیرد. نمی‌دانم چرا داشتن شهری تحت محاصره برای او خوب است. آیا می‌دانید که پورتلند برای سالها تحت محاصره بوده است.
رئیس جمهوری آمریکا افزود: ما به شهردار گفتیم اگر آماده باشید می‌توانیم مشکل خشونت پورتلند را حل کنیم تا یک عصر خوبی داشته باشید. وزارت امنیت داخلی و وزارت دادگستری در حال تحقیق بر روی خشونت‌های جناح چپ در ناآرامی‌هایی هستند که از پورتلند شروع شد.
ترامپ ادامه داد: موج خشونت و تخریبی که ما در هفته‌های اخیر دیده‌ایم با تسلط حزب جو بایدن انجام شده‌اند. تقریبا هر 10 شهر به وسیله دموکرات‌ها اداره می‌شوند. این شرم‌آور است در حالیکه می‌تواند بسیار خوب حل شود. ما باید به پلیس اجازه دهیم کاری که به خوبی انجام می‌دهند را به کار گیرند.
وی با اشاره به اعتراض‌های انجام شده علیه کنوانسیون ملی جمهوریخواهان و سناتور راند پال و همسرش اضافه کرد: خوشبختانه مردم می‌بینند و خردمند هستند. اینها سیاستمداران دموکرات هستند. نمی‌دانم آنها حمایت می‌کنند یا می‌ترسند که آن را متوقف کنند.آنچه که آنها شامگاه پنج‌شنبه در خارج از کاخ سفید انجام دادند، زننده بود.
رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: شهردار دموکرات باید وظیفه‌اش را به بهترین شکل انجام دهد. ما پلیسی داریم که خیلی شجاعند. اگر باور داشته باشید می‌توانند آنها را شکست دهند.
ترامپ با انتقاد از بایدن که در سخنرانی امروز خود از جناح چپ نام نبرده است، اضافه کرد: باور نمی‌کنم که او به کلمه آنتیفا توجه داده باشد، آنتیفا یک سازمان جنایی است. او از اوباش آنتیفا نام نبرد. در حالیکه پلیس و ماموران اجرای قانون را سرزنش کرد.
وی ادامه داد: بایدن حتی درباره راستگرایان صحبت کرد اما درباره چپگرایان حرفی نزد. چپگرایان و آنتیفا مشکل هستند. برای ماه‌ها بایدن این دروغ بزرگ را تکرار کرده است که این اعتراض‌ها مسالمت‌آمیز است. این طور نیست، این هرج‌ومرج است.
رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: این آتش‌افروزی، غارتگری و شورش است نه اعتراض مسالمت‌آمیز. 13 نفر از اهداکنندگان کارزار انتخاباتی بایدن، شورشیان را از زندان آزاد کرده‌اند. کامالا هریس همتای انتخاباتی بایدن از آنها خواسته است اقدام مشابه انجام دهند.
ترامپ اظهار کرد: یک جنگ علیه ماموران اجرای قانون در این کشور وجود دارد. بدون ماموران اجرای قانون، کشور هرج و مرج خواهد بود. اگر دموکرات‌ها به قدرت برسند، هر شهر این کشور پورتلند دیگری خواهد شد. ما باید قانون‌شکنان را به زندان بیندازیم و ایدئولوژی نفرت‌انگیزشان را نسبت به این کشور شکست دهیم.
وی تاکید کرد: آنها می‌خواهند حومه شهرهای ما را ویران سازند. حومه‌ها از تغییر مقررات محافظت می‌شوند. من آنها را از دست دولت اوباما خارج می‌کنم.
رئیس جمهوری آمریکا، بایدن و حزب دموکرات را به دروغ‌گویی درباره نژادپرستی در آمریکا متهم کرد و گفت: آنها در کنوانسیون ملی وقت خود را صرف نفرت‌پراکنی و پیام مخرب کردند در حالیکه از گفتن یک کلمه درباره خشونت امتناع ورزیدند.
ترامپ به واژه نظم و قانون که شعار کنوانسیون ملی جمهوریخواهان بود، افزود: دموکرات‌ها به این دو واژه اشاره نکردند، دو کلمه‌ای که از سوی خدا آمده است. ما هرگز این کلمه بزرگ خدا را از هیچ چیز جدا نمی‌سازیم.
وی با تاکید بر اینکه چپگراها می‌خواهد این کشور را از هم جدا کنند، ادامه داد: آنها قادر به کنترل این حرکت رادیکالی و دیوانه وار چپ نیستند. ما می‌توانیم آن را خیلی سریع کنترل کنیم. ما باید قانون خود را به طور کامل اجرا کنیم و هرج و مرج تحمل نمی‌شود، تحمل برای خشونت صفر است.
رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: دستور کار بایدن سیاست چپگرایان است. اگر این اتفاق بیفتد، ما دیگر هیچ کشوری نداریم. اگر به افراط گرایان خشونت‌آمیز آنچه را که می‌خواهند بدهید، خشونت از بین نمی‌رود. آنها قدرت جدیدی را برای گسترش ترور در سراسر کشور به دست می‌آورند.

انتقاد شدید شهردار پورتلند از مواضع ترامپ
تد ویلر، ترامپ را به تشدید تنفر و دو دستگی در پورتلند متهم کرد و گفت ما چهار سال مجبور بودیم با شما و حملات نژادپرستانه تان زندگی کنیم.
به گزارش تلویزیون رویترز، شهردار پورتلند از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به سبب ایجاد شکاف در جامعه آمریکا انتقاد کرد.
بر اساس این گزارش، تد ویلر شهردار پورتلند روز یکشنبه یک سری حملات تند به دونالد ترامپ کرد، زیرا به عقیده او، ترامپ در حال تحریک خشونت‌ها در شهرش است. ترامپ هم در توئیت هایش به حملات شهردار پورتلند پاسخ داد.
ترامپ آخر هفته با ارسال چندین توییت از تد ویلر شهردار دموکرات پورتلند انتقاد کرد و بار دیگر از او خواست از نیرو‌های انتظامی فدرال درخواست کمک کند.
ویلر، ترامپ را به تشدید تنفر و دو دستگی در پورتلند یک روز پس از کشته شدن یک فرد بر اثر اصابت گلوله در اعتراضات این شهر متهم کرد.
ویلر گفت: "من همراه رئیس پلیس و دادستان منطقه‌ای در اینجا ایستاده ام تا خشونت را محکوم کنم. فاجعه‌ای که شب گذشته رخ داد را نمی‌توان تکرار کرد. همه ما باید علیه خشونت موضع بگیریم و مهم نیست که شما چه کسی هستید و رویکرد‌های سیاسی شما چیست. همه ما باید خشونت را متوقف کنیم. رئیس جمهور ترامپ! ما چهار سال مجبور بودیم با شما و حملات نژادپرستانه تان علیه مردم سیاهپوست زندگی کنیم. ما خیلی زود متوجه رویکرد‌های جنسیت گرایانه شما علیه زنان شدیم. ما مجبور بودیم کلیپی از شما ببینیم که در آن یک مرد معلول را مسخره می‌کنید. ما مجبور شده ایم به حملات ضد دموکراتیک شما به روزنامه نگاران گوش دهیم. ما توئیت‌های شما را خوانده ایم که طی آن شهروندان خصوصی را تا حد دریافت تهدید به مرگ مورد انتقاد قرار داده اید. ما شاهد حملات شما به مهاجران بوده ایم. ما شاهد بوده ایم که شما به مکزیکی‌ها برچسب متجاوز زدید. ما شنیدیم که شما گفتید جان مک کین یک قهرمان نبود، زیرا او اسیر جنگی بود و اکنون شما در حال حمله به شهرداران دموکرات و نهاد‌های دموکراتیکی هستید که آن‌ها از زمان تأسیس این کشور به آن خدمت کرده اند.
آقای رئیس جمهور، آیا به طور جدی تعجب می‌کنید چرا آمریکا برای نخستین بار طی چند دهه شاهد این مقدار خشونت است؟ این شما هستید که نفرت و تفرقه ایجاد کرده اید. این شما هستید که به نام افراد سیاهپوستی که به دست مأموران پلیس کشته شده اند، اشاره نکردید. این شما هستید که ادعا می‌کنید برتری طلبان سفیدپوست افراد خوبی هستند. کارزار شما بسیار ضد دموکراتیک است، زیرا شما همه نوع اقدامی برای ایجاد نفرت در کشور زیبای ما انجام داده اید. شما سعی کرده اید بیش از هر چهره دیگری در تاریخ معاصر ما، سبب ایجاد تفرقه شوید و اکنون شما از من می‌خواهید خشونتی را که شما به ایجاد آن کمک کرده اید، متوقف کنم؟ آنچه آمریکا به آن نیاز دارد این است که جلوی شما گرفته شود تا ما بتوانیم به عنوان شهروندان آمریکایی دور هم جمع شویم و این را به رسمیت بشناسیم که ما افراد سیاه، قهوه ای، سفید و از هر رنگ و رویکرد سیاسی داریم و در کنار یکدیگر بار دیگر می‌خواهیم تحت یک رهبری جدید باشیم که صلح را برقرار کند. ما مردم این کشور بزرگ هستیم.
رئیس جمهور ترامپ، شما صلح و آرامش را برای ما به ارمغان نیاورده اید. شما برای دموکراسی احترام قائل نیستید. شما باید وظیفه خود را به عنوان رئیس جمهور این کشور انجام دهید و من نیز وظیفه خود را به عنوان شهردار این شهر انجام می‌دهم و ما هر دو باید درباره اقداماتی که انجام می‌دهیم، پاسخگو باشیم. "
او افزود: "واکنش من به رئیس جمهور آمریکا و کسی که چهار سال است سبب ایجاد تفرقه و استفاده از زبان تنفر شده این است که اینجا بایستم و بگویم این اقدامی غیرقابل قبول است. ما باید خشونت را محکوم کنیم. ما باید با یکدیگر همکاری کنیم و با نابرابری نهادینه شده در جامعه مان در پورتلند مقابله کنیم، اما رئیس جمهور هم باید در این میان نقش ایفا و به وجود این نابرابری‌های نهادینه شده اعتراف کند و این موضوع را درک کند، اما او طی 48 ساعت گذشته در توئیت هایش به شهرداران دموکرات حمله کرده است. او به کسانی می‌تازد که در تلاش برای یافتن راه حلی برای این خشونت‌ها در جوامع محلی خود هستند. او فرصت جمع کردن ما دور یکدیگر را دارد و می‌تواند در این شرایط دشوار در تاریخ کشورمان به ما کمک کند، اما او در عوض در حال تفرقه افکنی بین ماست. این واکنش من است. برای همین، من قصد دارم کاری را انجام دهم که باید در جامعه محلی خودم با مقامات محلی خودم انجام دهم تا سبب پاسخگویی در ارتباط با اتفاقات روی داده در خیابان‌ها شوم و ممنون می‌شوم که رئیس جمهور به ما کمک کند یا از سر راه ما کنار رود. "
شهردار پورتلند تصریح کرد: "بله، این سنتِ ترامپ است. آقای رئیس جمهور، شما چگونه می‌توانید فکر کنید که اظهار نظر‌های شما کمک کننده است؟ این یک موضع تهاجمی است. این مبتنی بر همکاری نیست. من یقیناً به همکاری باور دارم و قبلا هم گفته ام که شما باید سهم خود را انجام دهید و من هم باید سهم خود را انجام دهم. ما باید پاسخگو باشیم. من فکر می‌کنم این سازنده نیست که به شما بگویم چه کار کنید و جالب نیست که شما به من بگویید چه کار کنم. اما اکنون زمان خوبی است که همه ما در کنار یکدیگر قرار گیریم، دست در دست یکدیگر دهیم و خشونت را محکوم کنیم. ما باید به ایجاد تغییرات و اصلاحاتی متعهد شویم که مردم این کشور خواستار آنند. ما باید با یکدیگر همکاری کنیم. آیا این یک پیام نیست؟ آیا این سازنده نیست که دونالد ترامپ و تد ویلر برای حرکت رو به جلوِ این کشور همکاری کنند؟ چرا ما برای ایجاد تغییر تلاش نمی‌کنیم؟ "
از زمان کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست یک افسر پلیس در مینیاپولیس، پورتلند شاهد برگزاری اعتراضات سه ماهه شبانه بوده است.
تیراندازی روز یکشنبه پس از آن روی داد که بر اساس ویدیو‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، یک کاروان از حامیان دونالد ترامپ به سوی مرکز شهر حرکت کردند و در آنجا با معترضان مواجه شدند. پلیس از مردم خواست اجازه دهند کارآگاهان کار خود را انجام دهند و در این باره نتیجه گیری نکنند.
ترامپ روز یکشنبه در توییتر نوشت: "مردم پورتلند، مانند همه شهر‌ها و دیگر مناطق کشور بزرگ ما، خواهان برقراری قانون و نظم هستند. تنها راه متوقف کردن خشونت در شهر‌های مملو از جرم که توسط دموکرات‌ها اداره می‌شوند، استفاده از قدرت است! "

هرج و مرج و آشوب، سیاستِ ترامپ برای انتخاب مجدد است
کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس 24 انگلیسی گفت:هرج و مرج و آشوب و تفرقه افکنی سیاست ترامپ برای انتخاب مجدد است.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24 انگلیسی، در ابتدا مجری این شبکه تلویزیونی گفت: شهردار شهر پورتلند در آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به اظهارات غیرسازنده درباره مردی که در این شهر کشته شد، متهم کرده است. این حادثه روز شنبه روی داد. این حادثه زمانی روی داد که طرفداران ترامپ با تظاهرکنندگان ضد نژادپرستی درگیر شدند. تظاهرکنندگان روز یکشنبه بار دیگر راهی خیابان‌ها شدند. چندین نفر بازداشت شدند. او شهردار دموکرات پورتلند را یک احمق خواند. در این حال جوبایدن خشونت از تمامی طرف‌ها را محکوم کرده است.
در ادامه داگ هربر کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:چرا دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا شاهد خشونت‌ها در این کشور هستیم، گفت:این یک راهبرد حساب شده است. این راهبردی است که دونالد ترامپ و حزب جمهوری خواه در پیش گرفته اند.
کلین کانوی مشاور ارشد پیشین ترامپ اخیرا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اعلام کرده است که هرج و مرج و بی نظمی و شورش و غارتگری برای انتخاب مجدد دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا اقدامات خوبی هستند. او اعلام کرد که این موضوع سبب می‌شود که دونالد ترامپ به عنوان یک حامی نظم و امنیت نشان داده شود. این همان چیزی بود که در کنگره حزب جمهوری خواه شاهد آن بودیم. تمامی سخنرانان تلاش کردند که موضوع نظم و امنیت را مطرح کنند. این یک راهبرد حساب شده برای منحرف کردن اذهان عمومی از موفق نبودن ترامپ در مبارزه با کرونا و تاثیرات بد آن بر اقتصاد آمریکا است. شما شاهد آن بودید که شهردار دموکرات کنوشا دونالد ترامپ را متهم کرد که تفرقه انگیز‌ترین رئیس جمهور در تاریخ معاصر آمریکا است. او از دونالد ترامپ خواسته است که از کنوشا دیدار نکند. در این حال دونالد ترامپ قصد دارد که در روز سه شنبه از کنوشا دیدار کند. او اعلام کرد که حضور دونالد ترامپ تنها تلاش‌های ما را برای مقابله با وضعیت کنونی دچار مشکل می‌کند.
فرماندار ایالت ویسکانسین از دونالد ترامپ خواسته است که در این زمان نامناسب به این ایالت سفر نکند. آن‌ها معتقدند که ترامپ به هرکجا که می‌رود سبب تنش، خشونت و تفرقه بیشتر می‌شود و وضعیت را بدتر می‌کند.

دونالد ترامپ آتش فتنه‏، دودستگی و اختلاف را شعله ورتر می‌کند
نماینده دموکرات میشیگان در مجلس سنای آمریکا‏، رئیس جمهور این کشور را فردی خشونت طلب توصیف کرد که دارد آتش فتنه‏، دودستگی و اختلاف را شعله ورتر می‌کند.
سناتور دبی استَبِناو (Debbie Stabenow) در گفتگو با شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی و در پاسخ به پرسشی درباره‌ی اوضاع در ایالت میشیگان اظهارداشت: «برای من خیلی هولناک است که درباره‌ی رئیس جمهور آمریکا چنین سخن بگویم، اما واقعیت امر این است که او خشونت طلب است.»
سناتور استبناو با اشاره به سفر مایک پنس‏، معاون رئیس جمهور به میشیگان نیز گفت: «ما در کشور برترین تولید کننده گیلاس هستیم و این دولت هیچ اقدامی برای کمک به تولیدکنندگان گیلاس نکرده و این در حالی است که آن‌ها دوران بسیار دشواری را پشت سر می‌گذارند. در ضمن معاون رئیس جمهور از جمله افرادی بود که در جایگاه نماینده کنگره به ورشکسته شدن صنایع خودروسازی رای داد؛ و درباره‌ی وضعیت حاکم بر کشور باید بگویم من در درجه‌ی نخست به جو بایدن و کامالا هریس اعتماد دارم و می‌دانم کاری را که درست است انجام خواهند داد.»
وی افزود: «اطمینان دارم هنگامی که دونالد ترامپ از برنامه‌ی خود برای سفر به شهر کنوشا (ایالت ویسکانسین) خبر داده حتی یکبار هم با خانواده‌ی جیکوب بلیک (سیاهپوست قربانی خشونت پلیس) و دیگر خانواده‌های قربانیان درباره‌ی ترس و وحشتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند گفتگو نکرده و به نظر می‌رسد با رفتن به شهر کنوشا، بیش از پیش به اختلاف و ناآرامی در آنجا دامن خواهد زد، زیرا او خواهان خشونت است. این خیلی دردآور است که من دارم چنین چیزی را به رئیس جمهور آمریکا نسبت می‌دهم، اما واقعیت ماجرا این است که او خشونت طلب است؛ درگیری و ناآرامی را به سود خود می‌داند. در ضمن، این رویداد‌ها دارد در شرایطی اتفاق می‌افتد که او (ترامپ) خودش زمام امور را در دست دارد و رئیس جمهور است؛ اوباما یا جو بایدن رئیس جمهور نیستند‎؛ جورج دبلیو بوش یا بیل کلینتون در راس امور قرار ندارند. هم اکنون این رویداد‌ها دارد در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ اتفاق می‌افتد.»

سردبیر نشریه گاردین:ترامپ از خشونت در آمریکا نفع می‌برد
دیوید اسمیت سردبیر نشریه گاردین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس 24 انگلیسی گفت: ترامپ از خشونت در آمریکا نفع می‌برد.
در ابتدا مجری شبکه پرسید: ما درباره دو شهر یعنی پورتلند در اورگون و کنوشا در ویسکانسین صحبت می‌کنیم. به نظر شما اوضاع در این دو شهر چگونه است؟
اسمیت: ­یکشنبه شب هم تظاهرات ادامه داشت. در شهر کنوشا هم به دنبال تیراندازی پلیس از پشت سر به یک مرد سیاه پوست و شلیک­7 گلوله به سوی او که­ جیکوب بلیک نام داشت، سبب ایجاد موجی از خشونت شده است. ما شاهد این وضعیت در هفته گذشته بودیم. ما شاهد حضور نیرو‌های گارد ملی آمریکا در شهر بودیم. وضعیت موجود همچنان پرتنش است. ترامپ اقدام نژادپرستانه را محکوم نکرده است. او همچنین از حضور نیرو‌های نظامی در پورتلند دفاع کرده است. ما شاهد موج قابل توجهی از خشونت به طور مداوم هستیم.
مجری: رئیس جمهور دونالد ترامپ قرار است که روز سه شنبه از کنوشا بازدید کند. آیا از وی در آنجا استقبال می‌شود؟ هدف وی از دیدار از آنجا چیست؟
اسمیت: فرماندار دموکرات ویسکانسین و شهردار کنوشا گفته اند از ترامپ می‌خواهند که به آنجا نرود. آن‌ها از این بیم دارند که حضور ترامپ در آنجا سبب شود که آتش خشونت‌ها گسترده‌تر شود. انتظار می‌رود که شاهد برگزاری تظاهرات ضد ترامپ در دیگر شهر‌های آمریکا باشیم. ممکن است که برخی از طرفداران ترامپ هم از خانه‌های خود خارج شوند. به نظرم ترامپ قصد دارد که از موضوع نظم و حمایت از قانون به عنوان­ حربه‌ای برای پیروزی در انتخابات ماه نوامبر استفاده کند. او در بیشتر سخنرانی‌های خود بر روی این موضوع تمرکز کرده است و توجهی به موضوع شیوع کرونا ندارد. بیش از 6 میلیون نفر مبتلا شده اند و بیش از 190 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. در کنفرانس حزب جمهوری خواه در هفته گذشته هم سخن کمی درباره موضوع ویروس کرونا زده شد. او دیشب در سخنرانی خود در برابر 500 نفر که بسیاری از آن‌ها ماسک نزده بودند اعلام کرد که اولویت وی نظم و قانون است. او می‌خواهد نشان دهد که دموکرات‌ها در رسیدگی به این موضوع با بی کفایتی و بی مدیریتی رفتار می‌کنند. او می‌خواهد نشان دهد که حزب جمهوری خواه طرفدار پلیس است.
مجری: به نظر شما جو بایدن با این حربه ترامپ چگونه مقابله می‌کند؟
اسمیت: بایدن می‌خواهد نشان دهد که خشونت و غارتگری در کشوری روی می‌دهد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آن است. ما شاهد آن بوده ایم که بایدن خشونت طرفداران ترامپ را محکوم کرده است. در شنبه شب طرفداران ترامپ سوار بر خودرو‌های خود به میان جمعیت در پورتلند هجوم بردند و با شلیک گلوله یک نفر را کشتند. ترامپ در این رابطه پیامی ویدئویی منتشر کرد به گونه‌ای که نشان می‌داد آن را تایید می‌کند. این موضوع سبب خشونت بسیاری شده است. به نظرم بایدن می‌خواهد با این پیام ترامپ که می‌گوید "شما در آمریکا تحت کنترل بایدن در امنیت نخواهید بود" مقابله کند. بایدن اقدامات تفرقه افکنانه ترامپ را محکوم می‌کند. ترامپ هم در برابر تنها به موضوع نظم و قانون اهمیت می‌دهد و اشاره‌ای به کرونا و تاثیر بد آن بر اقتصاد آمریکا نمی‌کند. به نظرم ترامپ از وجود بی نظمی در برخی از ایالت‌ها خوشحال است. او تلاش دارد که با رفتن به کنوشا بر سیاست خود تاکید کند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خشونت آمریکا ترامپ دونالد ترامپ رئیس جمهور ماموران اجرای قانون رئیس جمهوری آمریکا رئیس جمهور آمریکا شبکه تلویزیونی رئیس جمهور ترامپ دونالد ترامپ حزب جمهوری خواه طرفداران ترامپ شهردار پورتلند شهردار دموکرات دموکرات ها ریاست جمهوری خشونت ها هفته گذشته روز یکشنبه ملی جمهوری هرج و مرج سبب ایجاد آتش خشونت ترامپ هم جو بایدن کاخ سفید مرد سیاه لس آنجلس بار دیگر درباره ی مدعی شد کشته شد ما شاهد شده اند شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان گفت: نهضت هنر انقلاب در استان خوزستان شعله ورتر از گذشته، موثر و جریان ساز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمد شهباز گهروئی در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان و معرفی چهره و هسته برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان که امروز هشتم اردیبهشت ماه در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، با اشاره به فرمایش معمار کبیر انقلاب اسلامی درباره هنر مورد قبول قرآن اظهار داشت: درود می فرستم بر روان پاک مُجاهدان و شهدای راه حقیقت، از آدم علیه السلام تا به امروز؛ آنانی که هنرمندانِ واقعی عالم هستند همان گونه که آن پیر روشن ضمیر انقلاب اسلامی فرمود: "تنها هنری مورد قبول قرآن است که کوبنده ی اسلامِ رفاه و تجمل، اسلامِ التقاط، اسلامِ سازش و فرومایگی، اسلامِ مُرفهینِ بی درد و در یک کلام، اسلام آمریکایی باشد."

وی افزود:  امام خمینی رحمت الله علیه، درباره هنر معتقد بودند که هنر در عرفان اسلامی ترسیمِ روشنی عدالت، شرافت و انصاف و تجسم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین معتقدند بودند که "هنرمندان ما در جبهه‌های دفاع مقدسمان این‌گونه بودند، تا به ملأ اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی‌درد را رسوا کردند." 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان گفت: قطعا این هنر و این هنرمند محدود به جغرافیا نیست که حقیقت و انسانیت مرز نمی شناسد و چقدر اقل و ادل سرود: مرزِ ما عشق است هرجا اوست آنجا خاکِ ماست، سامرا، غزه، حلب، تهران، چه فرقی می‌کند؟ 

شهبازگهروئی با تاکید بر اینکه نهضت هنر انقلاب در استان خوزستان شعله ورتر از گذشته، موثر و جریان ساز شده است، اظهار کرد: روایت تولیدات و رویدادهای شاخصِ نهضت هنر انقلاب اسلامی در خوزستان در زمان محدود یک ساعت و دوساعت بی شک غیرقابل انجام است اما چه شد که به این نقطه مطلوب رسیدیم و قدردان چه چیز یا چه کسانی باید باشیم تا این مسیر همچنان رو به رُشد و تعالی باشد و آن چه مطلوب و ایده آل امام انقلاب اسلامی است، محقق گردد. 

به گفته‌ی شهبازگهروئی مزیت خوزستان در امر هنر انقلاب، وجود و بروز هنرمندان، هسته ها و حلقه های مردمی انقلابی هنر، ادبیات و رسانه است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان همچنین گفت: اگر وظیفه ای بر عهده مسئولین نهادهای دولتی است، بی شک تسهیل گری، بستر سازی و زمینه سازی رشد و کنشگری این سلول های بنیادین فرهنگ و هنر است؛ دغدغه مندانی که نظام مسائل انقلاب اسلامی را فهم کردند و برای حل و کاهش این مسائل با همه وجود وارد میدان شده اند و عتاب های دوست و دشمن باعث عقب نشینی آنها از این آرمان بزرگ نشده است.

وی افزود: این هسته‌ها مخاطب هدفشان را انتخاب کرده اند و با قالب ها مختلف هنری، ادبی و رسانه ای سعی در تعمیق و گسترش حقیقت در آحاد جامعه بشری دارند، باشد که بتوانیم خدمتگزاری شایسته برای مجاهدان جنگ نرم، ترکیبی و هیبریدی بینظیر این روزها باشیم.

شهبازگهروئی همچنین با اشاره به انتخاب چهره و هسته برتر هنر انقلاب گفت: انتخاب چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان در بین این همه ستاره درخشان، کار دشواری است قطعا عزیزانی که ‌به این عنوان برتر دست می‌یابند نماینده این خانواده بزرگ هستند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان درباره وضع موجود هنر استان خوزستان گفت: موج جریان و رودخانه خروشان نهضت هنر انقلاب رو به جلو در حال حرکت مؤثر است.

وی افزود: قدردان همه ارکان و اجزاء این نهضت هستیم به امید آنروز که راویان آزادی قدس شریف این پاره تن اسلام عزیز باشیم. 

انتهای پیام/735/.

دیگر خبرها

  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • توپ گوستاو، سلاح معجزه‌آسا نازی‌ها/ عکس
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • پلیس برای دستگیری این دو نفر مجبور به شلیک گلوله شد
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل