Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@22:04:42 GMT

حساب اهالی روستای ابوالفضل از متصرفان جدا شود

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۴۶۹۶

حساب اهالی روستای ابوالفضل از متصرفان جدا شود

ایسنا/خوزستان رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به درگیری میان نیروهای اجراییات و اهالی روستای ابوالفضل گفت: نباید نیروهای اجراییات به صورت غیراصولی وارد شوند و به مردم توهین کنند؛ هیچ شک و شبهه‌ای در بحث اینکه حکم قضایی قانونی صادر شده است، نداریم اما باید حساب اهالی روستا از متصرفان جدا باشد.

عبدالزهرا سنواتی در یکصد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۱۱ شهریورماه) برگزار شد، با اشاره به اتفاقات رخ‌داده در پی حضور نیروهای اجراییات شهرداری به منظور برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در روستای موسم به ابوالفضل(ع)، اظهار کرد: در خصوص حضور اجراییات در منطقه برای اجرای حکم قضایی اعتراضی نداریم اما به نحوه برخورد نیروهای اجراییات با مردم معترض هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: نباید نیروهای اجراییات به صورت غیراصولی وارد شوند و به مردم توهین کنند؛ هیچ شک و شبهه‌ای در بحث اینکه حکم قضایی قانونی صادر شده است، نداریم اما باید حساب اهالی روستا از متصرفان جدا باشد.

سنواتی ادامه داد: بعضی از اهالی روستا ۳۰ سال است که در این منطقه سکونت دارند بنابراین باید حساب‌شان از متصرفان جدا باشد. نوع برخورد نیروهای اجراییات با مردم خوب نبود. در جاهایی که تصرفات غیرقانونی انجام می‌شود، باید نیروهای اجراییات کارشان را انجام دهند اما نباید شاهد مسائل غیراخلاقی باشیم.

رئیس شورای شهر اهواز تصریح کرد: مصوبات شورای تامین در حوزه کاری ما نیست اما نیروهای اجراییات تحت مدیریت ما هستند که تخلف کرده‌اند. هیچ ترس، واهمه و ابایی نداریم و باید تخلف انجام‌شده را بگوییم. همان طور که اگر نیروهای اجراییات زمانی کار خوبی را انجام می‌دهند، از آن‌ها تشکر می‌کنیم باید ایرادات‌شان را نیز به آن‌ها بگوییم. نیروهای اجراییات تخلف کرده‌اند و باید مجازات شوند.

وی بیان کرد: از این به بعد نمی‌خواهیم چنین حادثه‌ای رخ دهد؛ تا زمانی که مجاری قانونی وجود دارد، جایی برای اقدامات غیرقانونی نیست.

درگیری روستای ابوالفضل از پیش تدارک دیده شده بود

اسکندر لطفعلی‌زاده عضو شورای شهر اهواز نیز در این جلسه اظهار کرد: اکثر صحبت‌های مطرح شده از یک زاویه بوده است. شاید به موضوع از یک زاویه نگاه کرده‌ایم؛ به نظر می‌رسد قاعده این جریان بیشتر تبلیغاتی و احساسی است و از منظر منطقی خارج شده است بنابراین در روزهای آینده باید این جریان روال منطقی پیدا کند و همه کنش‌های ایجاد شده مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر در خصوص وضعیت روستا و تعداد ساکنان این منطقه جای بحث وجود دارد اما آنچه اهمیت دارد این است که اولین باری نیست که چنین اتفاقی رخ داده است. چنین کارهایی روال قانونی و منطقی داشته است و در سال‌های گذشته نیز انجام می‌شد.

لطفعلی‌زاده با اشاره به درگیری میان کارگران اجراییات شهرداری و اهالی روستای ابوالفضل، گفت: از طرفی ما بیان می‌کنیم کارگران ضعیف و مظلوم هستند ولی ما به عنوان نمایندگان این قشر حتی حاضر نیستیم حرف‌شان را بشنویم و یک طرفه صحبت می‌کنیم.

وی عنوان کرد: ما در حال ورود به یک فضای احساسی هستیم. حتی زمانی که به کلیپ‌ها نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که شروع کننده اهانت کارگران نبودند. با توجه به معلوماتی که داریم، این موضوع از پیش ساخته بود و از قبل برای این وضعیت تدارک دیده شده بود.

عضو شورای شهر اهواز گفت: ما موافق ضرب و شتم نیستیم اما این موضوع از پیش ساخته بود. آیا ما پرسیده‌ایم اجراییات برای تخریب کدام مکان رفته است و آیا قرار بوده خانه‌هایی که مردم در آنها سکونت دارند را تخریب کند؟ این موضوع باید هر چه سریع‌تر مشخص و حل شود. باید کارگروهی با حضور دادستان یا معاون دادستان، فرماندار و دیگر مسئولان ذیربط تشکیل و این موضوع بررسی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر اهواز شهرداری اهواز روستای ابوالفضل اهواز نیروهای اجراییات روستای ابوالفضل شورای شهر اهواز اهالی روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۴۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه اسرائیل

ارتش یمن آغاز مرحله چهارم عملیات خود را در پاسخ به ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ما با یاری خدا آغاز اجرای مرحله چهارم عملیاتمان را در راستای انجام دستورات عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن و حمایت از مظلومیت ملت فلسطین اعلام می‌کنیم.

به نقل از المسیره، این بیانیه همزمان با تظاهرات میلیونی مردم صنعا با شعار «وفاداری حامیان یمنی به آزادگان غزه» صادر شد.

به نقل از ایسنا در بیانیه نیروهای مسلح یمن آمده است: ما تحولات نبرد نوار غزه و ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی و آمریکا و مقدمه چینی آن‌ها برای انجام عملیات نظامی در رفح و همچنین پیشنهادات ارائه شده به مقاومت را که دشمن می‌خواهد از طریق آن پرونده اسرا را از دست مقاومت بدون توقف دائم جنگ بگیرد، پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: در راستای اجرای دستورات عبدالملک الحوثی و حمایت از مظلومیت مردم فلسطین و اجابت درخواست‌های مقاومت و در سایه لجاجت دشمن اسرائیلی و آمریکایی مرحله چهارم عملیات خود را به شرح زیر آغاز می‌کنیم:

- اول: هدف قرار دادن تمام کشتی‌هایی که ممنوعیت کشتیرانی اسرائیل را نقض کنند و به سمت بنادر اراضی اشغالی در دریای مدیترانه بروند.

- دوم: از ساعت اعلام این بیانیه این مسئله اجرایی می‌شود.

- سوم: در صورتی که دشمن صهیونیستی بخواهد عملیاتی علیه رفح انجام دهد نیروهای مسلح یمن تحریم‌های جامعی را علیه تمام کشتی‌هایی که هرگونه ارتباطی با ارسال تجهیزات برای اسرائیل یا ورود به بنادرش داشته باشند از هر تابعیتی که باشند اعمال می‌کنیم و تمام کشتی‌های این شرکت‌ها از عبور از منطقه عملیات نیروهای مسلح یمن صرف نظر از اینکه مقصدشان کجا باشد، منع خواهند شد.
نیروهای مسلح یمن با یاری خدا و پشتیبانی ملت بزرگ یمن و تمام آزادگان در آمادگی برای مراحل عملیاتی بزرگتر و قوی‌تر تا زمان توقف تجاوز و محاصره مردم مظلوم غزه تردید نخواهند کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • این کار را انجام ندهید، یارانه تان قطع می شود!
  • بهسازی نهرهای کشاورزی روستای آق قلعه به همت اهالی
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • خبر جدید برای یارانه‌بگیران/ این کار را انجام ندهید، یارانه‌تان قطع می‌شود؟
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • فارسیان، پلکانی به بلندای تاریخ
  • سیل روستای «تختان» در دهلران خسارت جانی نداشت
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه اسرائیل