Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی از اعلام آمادگی فائو برای کمک به کشورهای عضو به منظور مدیریت آثار سوء شیوع بیماری کرونا (کووید_۱۹) بر کسب و کارهای کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «علی کیانی‌راد» در حاشیه اولین روز از سی و پنجمین کنفرانس منطقه‌ای فائو برای آسیا و اقیانوسیه، افزود: فائو، علاوه بر کنفرانس‌هایی که به طور مداوم برای کل کشورهای عضو F.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

A.O برگزار می‌کند، کنفرانس‌های منطقه‌ای را هم با موضوع مسائل مختلف حوزه کشاورزی دارد.

وی اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا (کووید_۱۹)، این کنفرانس منطقه‌ای در این دوره که به میزبانی کشور بوتان برگزار شده، از اهمیت خاصی برخوردار است.

رییس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی تصریح کرد: مهمترین مساله‌ای که در روز اول این کنفرانس مطرح شد، بحث و تبادل نظر درباره سیاست‌ها و تجربیات کشورهایی بود که در رابطه با مسئله  امنیت غذایی و کسب و کارهای کشاورزی تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا (کووید_۱۹) قرار گرفته اند. همچنین فائو اعلام آمادگی کرد که به کشورهای عضو برای مدیریت آثار سوء این بیماری کمک کند.

وی افزود: در جلسه‌ای که فردا برگزار می‌شود، مسائلی از جمله مدیریت مصرف آب در کشاورزی و مدیریت نحوه آبیاری محصولات کشاورزی، بنگاه‌های خرد در حوزه شیلات و آبزیان و توسعه پلتفورم‌های دیجیتالی در کشاورزی مطرح خواهد شد که ایران هم تجربیات خوبی در این زمینه دارد.

کیانی‌راد اظهار امیدواری کرد: در این کنفرانس منطقه‌ای که در دو روز اول مربوط به کارشناسان ارشد فائو و روز سوم و چهارم مربوط به وزرای کشاورزی منطقه آسیا و اقیانوسیه است، بتوانیم تجربیات ایران را به نحو احسن ارائه دهیم و از تجربیات فائو و دیگر کشورها استفاده کنیم.

همچنین « علیمراد سرافرازی »سرپرست مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی، در حاشیه سی و پنجمین کنفرانس آسیا و پاسیفیک فائو که به صورت مجازی در حال برگزاری است، افزود: سی و پنجمین کنفرانس منطقه‌ای فائو برای آسیا و اقیانوسیه از امروز کار خود را شروع کرده است و طی ۴ روز برگزار خواهد شد.

وی اظهارداشت: دو روز اول این کنفرانس بر محور مسائل کارشناسی در حوزه کشاورزی بحث خواهد شد و روز سوم با حضور وزرای کشورهای عضو در رابطه با موضوعات مختلف تبادل نظر می‌شود.

وی تصریح کرد: جلسه امروز بر موضوع شیوع ویروس کرونا (کووید_۱۹)، تاثیر آن بر بخش کشاورزی و همچنین راهکارهای فائو برای کشورهایی که متاثر از این بیماری بوده‌اند، بحث و بررسی انجام شد و فردا هم بر وضعیت غذا و کشاورزی در آسیا و اقیانوسیه، موضوع صیادان و تاب آوری صیادان خرد، آب، شیلات و فن‌آوری‌های جدید و دیجیتال در بخش کشاورزی بحث و تبادل نظر انجام خواهد گرفت./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سازمان فائو فائو کشاورزی آسیا و اقیانوسیه کنفرانس منطقه ای کشورهای عضو کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۴۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان برگزاری دومین اجلاس همکاری‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی، کمیته همکاری‌های کشاورزی با حضور نمایندگان معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سالن اجتماعات سازمان مدیریت صنعتی برپا شد.

با توجه به درخواست وزرای تجارت دو کشور نیجر و آفریقای مرکزی از ایران جهت حمایت از بخش کشاورزی، نمایندگان و مدیران بخش‌های مختلف ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور را ارائه کرده و فریبرز عباسی، مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری نیز توضیحاتی در رابطه با تجارب بخش دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی مرتبط در حوزه آب و آبیاری ارائه کرد.

همچنین توانایی‌های ایران در زمینه‌های گوناگون مدیریت پایدار خاک و به ویژه مطالعات خاک‌شناسی و تهیه نقشه‌های مدیریت‌پذیر و تولید و صادرات کودها و اصلاح کننده‌های زیستی خاک نیز معرفی شد.

در پایان آمادگی ایران برای حضور در کشورهای آفریقایی و همکاری در اجرای پروژه‌های آب و خاک اعلام شد.

کد خبر 6092123

دیگر خبرها

  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • مدیریت مصرف با روش‌های هوشمند امکان‌پذیر است
  • پنجمی جوانان هاکی روی یخ ایران در قهرمانی آسیا
  • صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه
  • پنجمی تیم هاکی روی یخ جوانان ایران در مسابقات آسیا-اقیانوسیه
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • وحید شمسایی: کار سخت، آدم‌های بزرگ، مدیریت و پشتیبانی می‌طلبد
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد