Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: براساس برنامه قبلی تعیین شده برای معین های اقتصادی، بنیاد مستضعفان سه سال در شهرستان قلعه‌گنج برنامه دارد که جای سوال است آیا این سیاست توسط رییس جدید بنیاد مستضعفان دنبال می‌شود؟ زیرا از ۳ سال تعیین شده هنوز ۲ سال باقیمانده است.

دکتر "محمدجواد فدایی" عصر امروز دهم شهریور ماه در هشتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان در سال جاری با اشاره به اخرین بازدید خود از شهرستان قلعه گنج در هفته دولت امسال عنوان کرد: بازدیدهای متعددی از پروژه های در حال اجرای این منطقه داشتیم که به نظر می رسید با تمام ظرفیت برخی پروژه ها کار نمی کردند به طور مثال کارخانه شیر پاک قلعه‌گنج با ظرفیت ۲۵ درصدی در حال کار کردن بود و تنها سه نیروی در این کارخانه در حال انجام کار بودند و یا نیروگاه خورشیدی ۴ مگاواتی آن منطقه فقط با یک مگاوات در حال فعالیت بود و امیدواریم که با تغییر مدیریت در بنیاد مستضعفان انگیزه در این شهرستان کم نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان گفت: براساس برنامه قبلی تعیین شده برای معین های اقتصادی، بنیاد مستضعفان سه سال در شهرستان قلعه‌گنج برنامه دارد که جای سوال است آیا این سیاست توسط رییس جدید بنیاد مستضعفان دنبال می‌شود؟ زیرا از ۳ سال تعیین شده هنوز ۲ سال باقیمانده است.

به گزارش ایسنا، "حیدروند"  نماینده معین اقتصادی قلعه‌گنج و بخش جازموریان نیز در این جلس ه در تشریح اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مستضعفان در این منطقه گفت: بنیاد مستضعفان اولین پایلوت آبادانی پیشرفت کشور در شهرستان قلعه گنج را در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان کلید زد و از ابتدای فعالیت در این منطقه به دنبال آن بودیم که روی نقاط قوت منطقه کار کرده و از تهدیدها جلوگیری کرده و آنها را به فرصت تبدیل کنیم ضمن آنکه به دنبال شناسایی نقاط ضعف و تلاش در جهت رفع آنها بودیم لذا در قلعه گنج کار برای مردم و با مردم را شروع کردیم.

وی اقدامات صورت گرفته در قلعه‌گنج را در گروی همکاری دستگاه‌های دولتی و بنیاد مستضعفان دانست و بیان کرد: کارهای زیرساختی و زیربنایی خوبی با همکاری دستگاه‌های دولتی در شهرستان قلعه گنج انجام شده و انصافا در این مدت دستگاه‌ها کارشان در این منطقه چند برابر شده بود.

نماینده معین اقتصادی قلعه‌گنج و بخش جازموریان با اشاره به برکات بسیج جامعه محلی در شهرستاخ قلعه‌گنج عنوان کرد: هم اکنون ۱۰۰۰ بافنده در قلعه گنج در حال فعالیت هستند که بازار کار آنها در داخل و خارج از کشور است.

وی با بیان این مطلب که قلعه گنج در گذشته نماد فقر بود اما اکنون به نماد پیشرفت تبدیل شده است، تصریح کرد: در دو یا سه ماه اول امسال در حال تبیین اقدامات مدنظر برای شهرستان قلعه‌گنج بودیم تا کاستی‌ها در منطقه را با همکاری مردم احصاء کرده و بتوانیم برنامه‌ها و تجربیات سال های اخیر را برای نشر به سایر نقاط این منطقه ارایه دهیم.

حیدروند ادامه داد: تسهیلات بلاعوض همچنان در اختیار مردم این منطقه قرار داده می‌شود و تاکنون ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در شهرستان قلعه گنج پرداخت کرده و برای امسال نیز ۴۵ میلیارد تومان پروژه احصاء شده که برخی از آنها تفاهمنامه‌شان منعقد شده و برخی نیز در حال عقد تفاهمنامه هستیم و اعتبارات در نظر گرفته شده از طرف بنیاد مستضعفان در قلعه‌گنج  ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: بنیاد مستضعفان امسال اعتبارات مربوط به شهرستان قلعه‌گنج را ۲.۵ برابر نسبت به سال گذشته افزایش داده است.

نماینده معین‌های اقتصادی قلعه‌گنج و بخش جازموریان انسجام سازمانی را یکی از آیتم‌های موفقیت‌های قلعه‌گنج دانست و بیان کرد: به دنبال این هستیم که گره‌های موجود در این شهرستان را یکی بعد از دیگری در حد توان بنیاد مستضعفان باز کنیم.

وی از صندوق‌های خرد روستایی سخن به میان آورد و اظهار کرد: صندوق‌های خرد روستایی تشکیل شده در این منطقه ۲۴ هزار عضو دارد که ۳۳ میلیارد تومان گردش مالی آنهاست  و همچنین ۳۰ سفیر و تسهیل‌گر در منطقه در حال فعالیت هستند ضمن آنکه تاکنون ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات از این صندوق ها با کمک بنیاد مستضعفان پرداخت شده است.

حیدروند درباره زمان بندی تفاهمنامه بنیاد مستضعفان با استان کرمان گفت: تفاهمنامه برنامه شهرستان قلعه‌گنج ۵ ساله بود اما تا ۱۴۰۰ دیده شده است و امروز هیچ کدام از پروژه‌های ما ناقص نیست و همه آنها در حال انجام است.

وی افزود: برنامه‌ها به همان شکل که تبیین شده است، اجرا می‌شوند و ۴۵۰۰ نفر از ابتدای حضور بنیاد مستضعفان تا کنون از قلعه‌گنج بازدید کرده‌اند و تاکید بر تکمیل مدل قلعه‌گنج داریم و اکنون بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی پیگیر این مهم هستند و هیچ کس بنایی بر کاهش کارهای قلعه‌گنج ندارد.

نماینده معین اقتصادی قلعه‌گنج و بخش جازموریان در خصوص کاهش ظرفیت تولید کارخانه شیر پاک قلعه‌گنج اظهار کرد: شهرک صنعتی قلعه‌گنج کمبودهای دارد و تولید کارخانه شیر پاک قلعه‌گنج با عرضه‌اش در این منطقه همخوانی ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنياد مستضعفان قلعه گنج اخبار اقتصادی کرمان استانی اقتصادی معین اقتصادی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اقتصادی قلعه گنج و بخش شهرستان قلعه گنج بنیاد مستضعفان میلیارد تومان نماینده معین قلعه گنج قلعه گنج تعیین شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه روستا‌های شهرستان با حضور فرماندار پیرانشهر، "علیرضا مقدم"مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، بخشداران مرکزی و لاجان و کارشناسان و مسؤلان مربوطه در محل فرمانداری برگزارشد.   در این جلسه مسائل متعدد حوزه روستایی از جمله: تشویق مردم به استفاده از تسهیلات مسکن روستایی و آسان کاری در این خصوص، افزایش سهمیه قیر رایگان جهت آسفالت معابر روستاها، صدور سند ساختمان مسکونی روستایی و توجه ویژه به این حوزه، احداث دیوار حفاظتی و ساحلی در روستا‌های دارای شرایط حاد، مشکلات تجهیز و احداث ساختمان بنیاد مسکن شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی هم در این خصوص اتخاذ گردید.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • تصادف وانت نیسان و پژو ۴۰۵، جان چهار نفر را گرفت
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند