Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:18:09 GMT

عقاب بازیگوش در یکی از منازل مسکونی مهاباد به دام افتاد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۵۰۸۰

عقاب بازیگوش در یکی از منازل مسکونی مهاباد به دام افتاد

رحمان احمدی روز سه‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرنده شکاری در منزل یکی از شهروندان واقع در محله "باغ‌شایگان" توسط ماموران آتش‌نشانی زنده‌گیری شده و پس از تیمار شدن در یکی از زیست‌گاه‌های اطراف این شهرستان رهاسازی شد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ پرنده و حیوان وحشی در مناطق مسکونی این شهر پس زنده‌گیری به دامان طبیعت بازگردانده شده‌اند که از این تعداد سه مورد عقاب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مهاباد اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه حیوانات موذی و وحشی در مناطق شهری و یا منازل مسکونی خود مراتب را بلافاصله به سامانه ۱۲۵ اطلاع دهند.

عقاب از پرندگان شکاری با بال‌های بزرگ، منقار بزرگ و چنگال‌های قوی و جزو گونه‌های حفاظت شده‌ای است که نقش مهمی در حفظ و پایداری زیست‌سازگان و هرم غذایی دارند.

پارسال ۷۶۰ مورد عملیات امداد و نجات توسط آتش‌نشانی در مهاباد انجام شده که ۶۳۶ مورد در حوزه شهری و مابقی نیز در روستاها بوده‌است.

هم‌اکنون این سازمان در مهاباد در با سه ایستگاه، ۴۲ نفر پرسنل عملیاتی و برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

برچسب‌ها آتش سوزی مهاباد آذربایجان غربی حقوق حیوانات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی مهاباد آذربایجان غربی حقوق حیوانات آتش سوزی مهاباد آذربایجان غربی حقوق حیوانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۵۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شعبانی صبح امروز سه شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: این حادثه در کیلومتر ١٥ محور اندیمشک به شوش، پل کرخه - سه راهی دهلران رخ داد که با وقوع این حادثه یک تیم امداد و نجات در جاده به همراه یک خودرو نجات از پایگاه دانیال نبی (ع) شوش به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: پس از ارزیابی و اقدامات اولیه و ایمن‌سازی خودروها، سه نفر از جان باختگان این حادثه که در خودروها محبوس شده بودند رهاسازی و برای ادامه روند قانونی تحویل عوامل انتظامی شدند.

شعبانی اظهار کرد امداد رسانی به این حادثه ۲ ساعت به طول انجامید، افزود: رانندگان برای جلوگیری از این حوادث ناگوار ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در هنگام مواجهه با حوادث جاده‌ای با شماره ندای امداد ١١٢ تماس و یا به نزدیکترین پایگاه جاده‌ای جمعیت هلال احمر اطلاع دهند.

کد خبر 6092747

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ خودرو در ابگرفتگی معابر دزفول گرفتار شدند
  • رفع خطر از منازل مسکونی فرسوده منطقه ۴ یزد
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور
  • نجات نصاب آسانسور با سقوط از ارتفاع ۱۵متری
  • شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت
  • پایان آوار برداری انفجار منزل مسکونی در قوچان 
  • (ویدیو) نجات زنی گرفتار میان دیوار بعد از چهار روز
  • یک خانم بعد از ۴ روز گیر کردن بین ۲ دیوار در بم نجات یافت
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده