Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@16:22:52 GMT

ماکرون: حزب الله بخشی از ملت لبنان است

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۵۰۸۴

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، رئیس جمهور فرانسه که در لبنان به سر می برد، گفت: حزب الله بخشی از ملت لبنان است. 

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که در لبنان به سر می‌برد، گفت: حزب الله نماینده بخشی از ملت لبنان و از جانب مردم لبنان انتخاب شده است. مشارکت امروز میان حزب الله و دیگر احزاب در لبنان وجود دارد و حزب الله از سوی ملت انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر نمی‌خواهیم لبنان همانند برخی کشورها به تروریسم دچار شود، باید حزب‌الله و دیگر احزاب را آگاه کنیم که به مسئولیت خود عمل کنند.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه گفت: میشل عون رئیس جمهور لبنان از سوی پارلمان لبنان انتخاب شده است و نمایندگان پارلمان منتخب مردم هستند.

وی افزود: مردی که به دنبال رایزنی‌های الزام آور پارلمانی مأمور تشکیل کابینه شده است را نمی‌شناسم و امیدواریم که با کفایت عمل کند. کابینه باید به سرعت تشکیل شود و باید در بخش برق و نظام بانکی اصلاح شود.

ماکرون در ادامه گفت: من سازوکار پیگیری برای ماه‌های آتی پیشنهاد دادم. ما پولهای «کنفرانس سیدر» را تا زمانی که اصلاحات انجام نشود آزاد نمی کنیم. من با این طبقه سیاسی در لبنان مسامحه نخواهم کرد.

ماکرون تأکید کرد که نمی‌تواند به جای جریان سیاسی حاکم حرفی بزند و بگوید که تمامی جریان سیاسی باید تغییر یابند؛ چرا که در لبنان انتخابات برقرار است و این مردم هستند که اگر بخواهند می‌توانند فضای سیاسی جدیدی را ایجاد کنند.

وی بیان کرد: پارلمان منتخب مردم است و نمی توانم بگویم که کل طبقه سیاسی باید عوض شود. انتخابات پارلمانی هست و مردم هستند که واقعیت سیاسی نو اگر اراده آن وجود داشته باشد، ایجاد می کنند.

ماکرون اعلام کرد: رابطه برادری میان فرانسه و لبنان وجود دارد و از این حیث فرانسه در قبال جوانان لبنانی برای تحقق رویاهایشان وظیفه دارد. لبنان الگوی همزیستی و تسامح و تنوع است.

رئیس جمهور فرانسه گفت: روند مامور شدن برای تشکیل کابینه بر خلاف معمول که ماهها زمان می برد، طی دو هفته حاصل شد و هم اکنون منتظر تشکیل کابینه هستیم و امیدواریم که به منافع ملت لبنان توجه شود. ما خواهان اطلاع از ارقام حقیقی درباره نظام بانکی لبنان هستیم و خواستار حسابرسی دقیق هستیم.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: امانوئل ماکرون حزب الله لبنان رئیس جمهور فرانسه ملت لبنان حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۵۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونین وزیران امورخارجه و نمایندگان ویژه کشورهای بریکس در امورخاورمیانه به مسکو سفر کرده است، با «میخائیل باگدانف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه و معاون وزیر امورخارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.
 



در این دیدار طرفین در کنار تأکید بر ظرفیت‌های بریکس به عنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دو جانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند