Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@17:24:38 GMT

۴ میلیون نفر بهره بردار بخش کشاورزی در کشور هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۵۱۲۸

۴ میلیون نفر بهره بردار بخش کشاورزی در کشور هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سعادت بعد از ظهر سه شنبه در مراسم معارفه رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بخش کشاورزی در کشور ۴.۳ میلیون نفر بهره بردار دارد که خانواده بسیار بزرگی است.

وی گفت: در سال گذشته بیش از ۱۸ درصد سهم اشتغال و ۳۲.۵ درصد سهم ارزش افزوده افزوده اقتصاد را بخش کشاورزی داشته است که این آمار نشان می‌دهد بخش کشاورزی نقش بسیار بزرگی در اقتصاد کشور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: آنچه رشد اقتصادی کشور رو باعث شده بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد نیاز انرژی مواد غذایی برای مردم است و همه از طریق کارها و پروژه‌هایی که منجر به تولید شده، بوده است.

وی عنوان کرد: ایران در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و یکی از ویژگی‌های این مناطق محدودیت منابع آبی است که رسیدن به خودکفایی در اکثریت محصولات کشاورزی ناشی از افزایش عملکرد است.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخش کشاورزی بهره‌وری را ارتقا داده است، عنوان کرد: کشور متأسفانه در بخش فرسایش خاک وضعیت خوبی ندارد اما مجموعه فعالیت‌های جهاد به سمت کاهش فرسایش خاک است که یکی از این اقدامات توسعه آبخیزداری است و وزارت جهاد این برنامه مهم را در دست اجرا دارد.

وی تاکید کرد: در مورد گران شدن برخی نهادها مانند کود، گفت: چند روزی است در فضای مجازی موضوعی مبنی بر افزایش قیمت ناگهانی چهار تا پنج برابری کود مطرح است که تغییر نرخ ارز برخی نهادها از قبل مطرح بوده و وقتی ارز به ارز نیمایی تغییر پیدا کند طبیعتاً افزایش نرخ کود را دارد که درشش ماه تلاش کردیم تا جلوگیری کنیم از افزایش قیمت یا تبعات ناشی از افزایش قیمت را کاهش دهیم.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کود اوره بهترین کودی است که در کشاورزی استفاده می‌شود، ادامه داد: بخش کشاورزی وظیفه دارد تولید را به اندازه کافی و همچنین کیفیت را به بالاترین وضعیت ممکن برساند.

وی بیا کرد: برنامه وزارت جهاد کشاورزی، تولید محصولات گواهی شده است و از رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری می‌خواهیم این مهم را در استان پیگیری کند.

وی گفت: یکی از مباحث مهم اجرای الگوی کشت است که دولت مکلف شده این الگو را به وزارت جهاد ارائه دهد که تغییر الگوی کشت نیازمند صرف زمان است و فاز اول الگوی کشت در مهر امسال اجرا خواهد شد.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت جهادکشاورزی گفت: بخش مهمی از توسعه باغات در اراضی شیب دار چهارمحال و بختیاری است و توسعه گلخانه‌ها یکی از برنامه‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است که تلاش می‌کنیم افزایش یابد.

کد خبر 5013445

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد وزارت جهاد کشاورزی محرم 99 هفته دولت ویروس کرونا مراسم عزاداری ماه محرم شیراز بوشهر عاشورا آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین گرگان شیوع کرونا مجلس شورای اسلامی وزارت جهاد کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۵۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در بازدید از یک واحد پرورش مرغ گوشتی در دست ساخت گفت: در شورای معاونان وزارت جهاد کشاورزی به ریاست، وزیر جهاد عملکرد استان‌ها در شاخص مهم جوجه‌ریزی به صورت رسمی اعلام شد که استان کهگیلویه و بویراحمد، در این شاخص مهم، عملکردی درخشان داشته است. رضا بهنام‌پور افزود: از مردادماه سال قبل تاکنون وزارت جهاد کشاورزی برای همه استان‌ها، سهمیه‌ای برای جوجه‌ریزی تحت عنوان برش استانی مشخص کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها به صد درصد تعهد خود عمل کرده بلکه ۱۱ درصد نیز بیشتر جوجه‌ریزی داشته و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب کرد. بهنام‌پور ادامه داد: در سال‌های قبل، کمبود و حتی نبود مرغ در بازار یکی از دغدغه‌های مردم بود، اما در این دولت با احیای واحد‌های راکد، احداث چندین واحد تولیدی جدید و اجرای دقیق برنامه های جوجه‌ریزی و همچنین مجاهدت کشاورزان فعال در این زمینه، تولید گوشت مرغ، پایدار شده به طوری که در یک سال اخیر به ویژه در ۶ ماه اخیر به ندرت نیاز به تزریق مرغ منجمد در بازار شده است. وی با قدردانی از همه تولیدکنندگان و فعالان صنعت مرغ تاکید کرد: همواره مدافع حقوق تولیدکنندگان بوده و برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از آنان و تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، تلاش بیشتری خواهیم کرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیون و ۳۱۸ هزار قطعه در مرغداری‌های این استان جوجه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد