Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به افتتاح اواخر هفته تعاونی بندرخشک پیشگامان در استان به صورت ویدئوکنفرانسی توسط ریاست جمهوری، از تجلیل تعاونی‎های برتر استان همزمان با این مراسم خبر داد.


«عماد تشکری» امروز سه شنبه به مناسبت هفته تعاون در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران در سمت سرپرستی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ابراز امیدواری کرد که بتواند مدیریت این اداره کل را با مشارکت خبرنگاران و رسانه‌ها به صورت تعاونی دنبال کند و رسانه‌ها این دستگاه را از روزمرگی‌های معمول برحذر بدارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از وسیع‌ترین و بزرگترین دستگاه‌های اجرایی با وجود ۱۱ اداره کل و شش مدیریت مستقل یاد کرد و افزود: یکی از حوزه‌های کاری این اداره کل بخش روابط کار است که در آن افزایش تعداد تشکل‌های کارگری و تقویت آنها و کاهش زمان رسیدگی در شوراهای حل اختلاف و شوراهای بدوی را دنبال می‌کنیم.

وی یکی دیگر از حوزه‌های کاری این اداره کل را امور اجتماعی عنوان و تصریح کرد: هر چند یزد به دلیل برخورداری از جمعیت نسبتاً کم با موانعی در برنامه ریزی‎های توسعه‌ای مواجه است ولی از این حسن نیز برخوردار است که راحت‌تر می‌توان وضعیت زندگی مردم را برای انجام حمایت‌های لازم و مورد نیاز، رصد کنیم.

به گفته وی، عمده فعالیت کنونی این اداره کل در حوزه امور اجتماعی مروبط به بخش‌های سلامت و ورزش کارگری است که البته در این رابطه رایزنی‌های برای ایجاد کمپ ملی کارگران در استان جهت میزبانی از تیم‌های بزرگ کشور نیز با سهامداری تمام کارگران استان به استانداری پیشنهاد داده‌ایم.

تشکری با اشاره به ادارات تابعه این اداره کل از جمله بهزیستی، فنی و حرفه‌ای و بیمه روستائیان، از برگزاری هفتگی شورای سیاست‌گذاری استان با توجه به گستردگی این حوزه برای هماهنگی بیشتر و بررسی و رفع مشکلات مربوطه خبر داد.

وی یکی دیگر حوزه‌های مهم این اداره کل را بخش تعاون ذکر کرد و گفت: تعاون یک اصل در قانون اساسی کشورمان با هدف درآمدزایی طبقه متوسط جامعه که عمدتاً شامل کارگران هستند و صلح‌آمیزترین روش برای کاهش اختلافات طبقاتی است.

وی با اشاره تاکیدات مکرر دین مبین اسلام در خصوص تعاون، اظهار کرد: تعاونی‌ها عمدتاً در بخش‌هایی که دولت و بخش خصوصی ورود نمی‌کنند، وارد می‌شوند.

این مسئول اذعان کرد: بنا به برخی آمارها در حال حاضر نیمی از جمعیت دنیا به نوعی وابسته به یخش تعان هستند و تعاونی‌های دنیا بیش از ۸۰۰ میلیون عضو دارند ولی با وجود نقش خوب و موفقی که تعاونی‌های کشورمان در دوران جنگ تحمیلی به ویژه در بخش توزیع ایفا کردند ولی کمتر دیده شده‌اند.

وی با بیان این که بخش تعاون نیز متناسب با بخش‌های دولتی و خصوصی با نارسایی‌ها و مشکلاتی مواجه می‌شوند، افزود: البته با تمام مشکلات موجود بازهم تعاونی‌ها در مجموع برای اعضای خود منجر به سود شده‌اند.

وی با اشاره به سبقه تقریباً یکصد ساله تعاونی‌ها در کشورمان، اظهار کرد: هر کجا تعاونی‌ها مورد حمایت قرار گرفته‌اند، عملکرد خوبی از آنها مشاهده شده است و امیدواریم در فرصت باقیمانده تا پایان سال شاهد موفقیت بیشتر تعاونی‌های استان نیز باشیم.

تشکری با گرامیداشت هفته دولت، از تشکیل جلسه کمیته ارزیابی تعاونی‌های برتر استان خبر داد و گفت: همزمان با افتتاح تعاونی بندرخشک پیشگامان که روز پنجشنبه همین هفته به صورت ویدئوکنفرانسی با ریاست محترم جمهوری و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزاز خواهد شد، از تعاونی‌های برتر استان تجلیل خواهد شد.

وی افزود: امسال برای اولین بار در استان، تعاونی برتر استان در حوزه تحقق تحقق شعار سال یعنی جهش تولید نیز انتخاب و در مراسم روز پنجشنبه معرفی  و تجلیل خواهد شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه به تعاونی بندر خشک به عنوان یکی از مجموعه‌های گروه تعاونی پیشگامان یزد اشاره و تصریح کرد: این بندر خشک در زمین به وسعت ۷۰۰ هکتار با سرمایه‌گذاری ۲۳۶ میلیارد تومان راه اندازی شده که در فاز نخست آن ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم صاحب شغل می‌شوند.

وی افزود: این مجموعه طیف گسترده‌ای از خدمات بندری، لجستیکی و تولید ارزش افزوده را شامل می‌شود و با راه اندازی آن شاهد تحولات خوبی برای استان و شهرستان مهریز خواهیم بود.

«میثم لطفی» سرپرست مدیریت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در ادامه این نشست خبری با بیان این یزد به عنوان قطب تعاونی‌ها در کشور شناخته می‌شود، گفت: تعاونی در یزد قدمتی به طول تاریخ دارد و نمونه بارز و مشهود آن در ایجاد قنوات استان قابل مطالعه و مشاهده است.

وی با بیان این که همواره مباحث اجتماعی تعاونی‌ها بر موضوع اقتصاد آنها در کشورمان به اشتباه می‌چربیده است، ایجاد تعاونی‌ها را در راستای عدالت محوری و عمدتاً در کشورهای توسعه یافته قابل مشاهده دانست.

لطفی با بیان این که جایگاه اقتصاد تعاونی‌ها در کشورمان باید ۲۵ درصد کل افتصاد را شامل شود، عنوان کرد: وقتی اساس افتصاد در کشورمان به ترتیب بخش دولتی، تعاونی‌ها و بخش خصوصی تعیین می‌شود باید به جایگاه دومی بخش تعاون ایمان داشته باشیم والا نمی‌توان به سهم اقتصادی این بخش دست یابیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به مخاطبان گسترده تعاونی‌ها قائدتاً خروجی عملکرد این بخش به مراتب از سایر بخش‌ها به چشم می‌آید والاً تعاونی‌های موفق زیادی در کشور و استان فعالیت دارند.

به اعتقاد وی، اقتصاد تعاونی در کشورمان دچار نوعی آپاردایت است چرا که در حالی برحسب قانون ورود تعاونی‌ها در حوزه‌های مختلف کاری در اولویت است که عملاً این اولویت به بخش خصوصی داده می‌شود.

لطفی با اشاره به شکل‌گیری تاکنون ۶۱۲۰ تعاونی در استان یزد، گفت: ۳۱۰۰ مورد از این تعاونی‌ها با اشتغالزایی ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر هم اکنون فعال و قریب ۲۵۷۰ مورد نیز متاسفانه هنوز غیرفعال هستند که در این رابطه کمیته‌ای برای عارضه یابی آنها تشکیل شده و تلاش می‌شود با رفع مشکلات آنها مجدداً فعالیت آنها از سر گرفته شود یا در صورت عدم امکان احیای آنها، برحسب قانون نسبت به انحلالشان اقدام شود.

 سرپرست مدیریت تعاون استان در پایان با بیان این که اقتصاد تعاونی به دلیل شفافیت زیباترین نوع اقتصاد محسوب می‌شود، عمده عامل موفق نبودن برخی تعاونی‌ها را قوانین دست و پاگیر، عدم فرهنگسازی در مورد تعاونی‎ها و در وهبه بعد مشکلات مدیریتی و اقتصادی تعاونی‌ها برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تعاون كار و رفاه اجتماعي يزد بندر خشک جشنواره تعاونی های برتر يزد کار و رفاه اجتماعی استان تعاونی های برتر اداره کل تعاون اداره کل تعاونی ها برتر استان بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۵۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ برتر انگلیس/ منچستر متوقف شد؛ شفیلد سقوط کرد

به گزارش قدس آنلاین، هفته سی‌وپنجم لیگ برتر فوتبال انگلیس با برگزاری چهار دیدار همزمان از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه پیگیری شد.

در رقابت‌های امروز، منچستریونایتد برابر برنلی با تساوی یک - یک متوقف شد. آنتونی در دقیقه ۷۹ منچستر را پیش انداخت اما زکی آمدونی در دقیقه ۸۷ و از روی نقطه پنالتی گل مساوی برنلی را به ثمر رساند. منچستر با این تساوی ۵۴ امتیازی شد و در رده ششم قرار گرفت. برنلی هم با ۲۴ امتیاز در رده نوزدهم و یکی مانده به آخر جدول قرار دارد.

در دیگر بازی، نیوکاسل ۵ بر یک شفیلدیونایتد را شکست داد. شفیلد با این شکست ۱۶ امتیازی ماند و در فاصله ۳ هفته تا پایان لیگ جزیره به دسته اول سقوط کرد.

در دیگر بازی‌های همزمان، ولورهمپتون ۲ بر یک لوتون را شکست داد و فولام برابر کریستال پالاس به تساوی یک - یک رسید.

در سایر بازی‌های امشب، اورتون از ساعت ۲۰ به مصاف برنتفورد رفته است و از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه هم آستون‌ویلا با چلسی روبه‌رو می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • قهرمان لیگ برتر ایران همزمان فدراسیون و AFC را تهدید کرد
  • لیگ برتر انگلیس/ منچستر متوقف شد؛ شفیلد سقوط کرد
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان