Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@12:10:21 GMT

مرگ طنزپرداز معروف بر اثر کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۵۶۶۰

مرگ طنزپرداز معروف بر اثر کرونا

حسن انصاری معروف به «امرو هیچستانی»، نویسنده و طنزپرداز در پی ابتلا به کرونا درگذشت.

محسن موسوی‌ میرکلایی، شاعر، با اعلام این خبر گفت: «آقای حسن انصاری مشهور به «امرو هیچستانی»، طنزپرداز، نویسنده و شاعر از اهالی دشتستان بوشهر و البته معلم بودند که متاسفانه بعد از چند هفته درگیری با ویروس کرونا امروز (یازدهم شهریورماه) از دنیا رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او پیش از این‌که کتاب چاپ کند در مطبوعات بوشهر مثل «آیینه جنوب»، «اتحاد جنوب»، «دانوش» و ... طنزهایش را منتشر می‌کرد. وقتی در هفته‌نامه «آینه جنوب» مطالبش را منتشر می‌کرد، زنده‌یاد آتشی به ایشان لقب «امرو هیچستانی» را داد و این روی ایشان باقی ماند و همیشه از این در مجله‌ها و کتاب‌ها استفاده می‌کرد.»

او همچنین اظهار کرد: «فکر نمی‌کنم که ایشان بیماری زمینه‌ای داشتند یا حداقل من نمی‌دانستم.»

حسن انصاری، شاعر و طنزپرداز دشتستانی متخلص به «امرو هیچستانی» و معلم ادبیات در چهارم دی‌ماه ۱۳۴۳ در شهر جم متولد شد. او تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در شهر خورموج (شهرستان دشتی) گذراند. در سال ۱۳۶۲ و پس از پذیرفته شدن در رشته ادبیات فارسی برای ادامه تحصیل به شهرکرد رفت و سپس به عنوان دبیر ادبیات، در مدرسه‌های شهرستان دیّر به تدریس مشغول شد. انصاری در سال ۱۳۷۰ به دانشگاه شیراز راه یافت و با دانشنامه زبان و ادبیات فارسی، از این دانشگاه دانش‌آموخته شد و سپس در شهرهای بوشهر و برازجان به تدریس پرداخت. او تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد ادبیات فارسی ادامه داد. هیچستانی موضوع پایان‌نامه خود را در این مقطع تحصیلی «طنزپردازی در استان بوشهر» انتخاب کرد و به کند و کاو این گونه ادبی در آثار شاعران و نویسندگان جنوبی پرداخت.

هیچستانی در دوران حیات خود دو اثر به نام‌های «‌مطبوعاتی‌های نامطبوع من» و «تلقند» راهی بازار نشر کرد. افزون بر این، او در ستون‌ طنز نشریات استان بوشهر نظیر «آینه جنوب»، «اتحاد جنوب» و... مطالب طنزش را منتشر می‌کرد. همچنین از اعضای فعال انجمن شعر و ادب برازجان بود و در سال ۸۸ در جشنواره «طنزوک» که توسط حوزه هنری استان بوشهر برگزار شد، به‌عنوان چهره ممتاز استان برگزیده شد. 

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • (عکس) استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید!
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • چهره بسیار متفاوت و بدون آرایش بازیگر زن معروف در جنوب را ببینید | تصویر