Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مؤسسه اندیشه‌های اسلامی صحیفه سجادیه با ذکر این نکته که پس از افتتاح هر شب ساعت ۲۱ میزبان یکی از اندیشمندان داخلی و خارجی خواهیم بود، گفت: در این ایام دعاهای صحیفه سجادیه ترجمه و تفسیر خواهد شد.

«حجت‌الاسلام‌ محمدعلی لبخندان» مدیر مؤسسه اندیشه‌های اسلامی صحیفه سجادیه و عضو شورای سیاست‌گذاری کنگره امام سجاد(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس با ذکر این نکته که دهمین سال متوالی آئین افتتاح کنگره امام سجاد (ع) برگزار می‌شود اظهار کرد: با توجه به شرایطی که به واسطه شیوع ویروس کرونا در استان هرمزگان به وجود آمده است مراسم افتتاح این کنگره ساعت ۲۰:۳۰ امشب، ۱۱ شهریورماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو شورای سیاست‌گذاری کنگره امام سجاد(ع) با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند آیین افتتاحیه را از طریق سایت کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) به نشانی cisadjad.ir و صداوسیمای مرکز خلیج‌فارس به‌صورت زنده مشاهده کنند، تصریح کرد: در ابتدای این مراسم  پیام یکی مراجع تقلید قرائت خواهد شد و در ادامه اندیشمندان داخلی و خارجی از کشورهای عراق و انگلستان به سخنرانی خواهند پرداخت.

 

لبخندان با ذکر این نکته که مراسم اختتامیه کنگره امام سجاد (ع) در تهران برگزار می‌شود، عنوان کرد: این مراسم در روز شهادت امام سجاد(ع) به روایت دوم، در ۲۵ محرم با پیام یکی از مراجع بزرگ تقلید برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از فعالیت کنگره مربوط به نذر امام سجاد (ع)، آزادی زندانیان و فعالیت‌هایی در راستای تبلیغ فرهنگ اهل بیت (ع) خواهد بود.

 

مدیر مؤسسه اندیشه‌های اسلامی صحیفه سجادیه با ذکر این نکته که پس از افتتاح هر شب ساعت 21 میزبان یکی از اندیشمندان داخلی و خارجی خواهیم بود، عنوان کرد: در این ایام دعاهای صحیفه سجادیه ترجمه و تفسیر خواهد شد.

 

لبخندان ابراز داشت: بیش از ۵۰ سخنرانی از شخصیت‌های بزرگ شیعه و سنی جهان اسلام و همچنین مسیحیت را در راستای تحقق آرمان‌های علمی این کنگره در فاصله ۱۲ تا ۲۵ محرم به سمع و نظر عاشقان اهل‌بیت(ع) خواهیم رساند.

 

 

هنر انسان‌های مومن، بندگی خداوند در شرایط سخت است

 

لبخندان با اشاره به شرایط سخت معیشتی و شیوع ویروس کرونا که در آن قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: امام سجاد(ع) تنها امامی بودند که امامتشان در شرایطی بسیار سخت و از غروب روز عاشورا با شهادت آقا اباعبدالله الحسین(ع) آغاز شد. از آموزه‌ها، احادیث و روایات امام زین‌العابدین (ع) در مدت ۳۵ سال امامتشان، درس می‌گیریم که هنر انسان‌های مؤمن این است که بتوانند در شرایط سخت بندگی خداوند را به‌جای آورند.

 

وی افزود: در فرازهایی از دعاهای امام سجاد(ع) می‌آموزیم که نباید فراموش کنیم همه‌چیز در دست خداست و تمامی قدرت‌ها به خدا ختم می‌شوند و در این شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی که به‌واسطه شیوع ویروس کرونا به وجود آمده و شاید امتحانی الهی باشد، نباید امید خود را از دست بدهیم.

 

عضو شورای سیاست‌گذاری کنگره امام سجاد(ع) گفت: امام سجاد(ع) به ما می‌آموزد که در سخت‌ترین شرایط چه ازنظر بیماری، معیشتی و ... امید و اتصال خود را با خداوند قطع کنیم و باید با این باور زندگی کنیم که همه‌چیز در دست قدرت الهی است. آموزه‌های آن حضرت برای انسان نشاط و امید می‌آورد تا بتوانیم به فضل الهی از این شرایط عبور کنیم و به تعبیر قرآن بعد از تمام سختی‌ها، ان‌شاءالله نوبت به‌آسانی خواهد رسید.

 

 

محور برنامه‌های کنگره امام سجاد (ع)، مقاومت است

لبخندان همچنین با اشاره به هجمه‌های دشمن و لزوم ترویج فرهنگ مقاومت، شعار دهمین کنگره امام سجاد(ع) را «امام سجاد(ع)، اسوه عقلانیت، معنویت و مقاومت» عنوان کرد و گفت: با توجه به نزدیکی چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بیشترین برنامه‌های کنگره را بر محور مقاومت تنظیم کرده‌ایم و سعی داریم این مطلب را برسانیم که امام سجاد(ع) بهترین الگوی مقاومت است، ایشان هرگز تسلیم ظالم نشدند و این بزرگ‌ترین درس است.

 

وی ادامه داد: به فضل الهی در مراسم افتتاحیه کنگره رونمایی از کتابی در رابطه با زندگی شهید «خلیل تختی نژاد» شهید مدافع حرم استان هرمزگان را داریم تا مراسم را با آموزه‌های مقاومتی که از سخنان امام سجاد(ع) به دست می‌آید آغاز کنیم و این پیام را به مردم برسانیم که امام سجاد(ع) بهترین الگوی مقاومت در راستای حفظ ارزش‌های نهضت امام حسین(ع) است و ما اگر رهروی واقعی ایشان هستیم باید از ارزش‌ها و دستاوردهای شهیدان دفاع مقدس و مدافعین حرم محافظت کنیم.

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: دعای صحیفه سجادیه اندیشمندان داخلی و خارجی ذکر این نکته کنگره امام سجاد ع برگزار می شود صحیفه سجادیه شرایط سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی بعد از ظهر یکشنبه در نشست هماهنگی مراسم سوم خرداد، سالروز آزادی سازی خرمشهر عنوان داشت: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر نقطه عطفی بر پیروزی‌های ایران در هشت سال دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ رزمنده از بخش مرکزی تنگستان در عملیات بیت المقدس آزاد سازی خرمشهر حضور داشتند تصریح کرد: حضور مردم در عرصه‌های مختلف در دفاع از دستاوردهای انقلاب سبب خنثی شدن بسیاری ازتوطئه‌های دشمنان شد و عملیات بیت‌المقدس آزادسازی خرمشهر یکی از مهمترین عملیات‌های دفاع مقدس و برگ زرینی در ثبت شجاعت رزمندگان اسلام است.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: حماسه فتح خرمشهر مرهون مقاومت مردم، ایستادگی و از خودگذشتگی رزمندگان است و آنان بازیگران اصلی این رویداد تاریخی در برابر ارتش متجاوز رژیم بعث عراق است.

وی آزادسازی خرمشهر را حاصل تدبیر امام راحل و توکل رزمندگان اسلام به خدا و امدادهای غیبی عنوان و یادآور شد: رزمندگان اسلام تنها با پشتوانه معنوی، اتحاد، یکدلی، مقاومت و ایستادگی توانستند در برابر دشمن پیروز شوند و خرمشهر را با عملیات ۲۰ روزه به آغوش میهن باز گردانند.

لطفی اضافه کرد: پیام برگزاری سالروز فتح خرمشهر باید با ۲ هدف صورت گیرد که یک برنامه تجلیل از کسانی است که در عملیات بیت المقدس آزاد سازی خرمشهر و پیام دیگر انتقال دفاع، مقاومت و ایثار گری رزمندگان هشت دفاع مقدس به نسل جوان باید باشد که با همراهی، همکاری و تعامل مناسب در حوزه مرکز شهرستان و پشتیبانی رزمندگان و بسیجیان برنامه محتوایی خوبی برگزار شود.

فرماندار تنگستان از دستگاه‌های اجرایی در شهرستان خواست تا با همکاری و همراهی بیشتر با سپاه زمینه برگزاری هرچه بهتر مراسم سوم خرداد آزاد سازی خرمشهر را با حضور گسترده مردم در شهرستان فراهم آوردند.

کد خبر 6097483

دیگر خبرها

  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (لیست کامل سایت‌های زودبازده داخلی و خارجی)
  • مصحف شریف «قرآن مبارک» رونمایی می‌شود
  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • دانشجویان خارجی حاضر در تظاهرات از آمریکا اخراج می شوند!
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • سجادیه بر سکوی نخست جوانان ایستاد