Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-02@22:46:35 GMT

طرح "حسینیه در خانه" در لاهیجان اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۵۷۳۸

طرح 'حسینیه در خانه' در لاهیجان اجرا می شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، نگار نادری روز سه شنبه در گفت و گویی عنوان کرد: برگزاری جلسات دینی، عزاداری، سوگواری و مناسبت های مذهبی که هدف غایی آن تقرب هرچه بیشتر به درگاه خداوند متعال است، ظرافت زیادی داشته و باید دقت شود در نحوه برگزاری و ترویج آن همه حقوق الهی، مردم و حتی فرد از جمله در دوره همه گیری بیماری های واگیر مراعات شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در برهه های مختلف جلسات عزاداری و سوگواری به ویژه در ایام محرم و صفر بدایع و نوآوری های زیادی صورت گرفته که تطبیق آن با مبانی اسلامی و سیره معصومین (ع)  به دور از هر شائبه ای بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان گفت: با توجه به همه گیری بیماری کرونا امسال محرمی متفاوت از  سال های گذشته و شکلی جدید دارد، محرمی که آیین‌های آن به رسم هر ساله برگزار نشد و چنانچه مراسمی هم بود بر اساس پیمان نامه های بهداشتی وزارت بهداشت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بوده و هست.

نادری اذعان داشت: یکی از این موارد که امکان برگزاری آن برای حفظ سلامتی عمومی در دوره همه گیری کرونا امکان پذیرتر بوده سوگواری های خانوادگی و یا به تعبیری حسینیه خانگی است،  مراسمی که علاوه بر مرثیه سرایی، محفلی برای خوانش آثاری در تبیین و تفسیر حماسه حسینی و واقعه عاشورا است.

وی ادامه داد: به همین منظور اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان با انتشار فراخوان "حسینیه در خانه" به بهترین ایده ها و مراسم خانگی که برگزار کرده است، هدیه ای نقدی اهدا می کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان افزود: ارائه طرح ایده های نو و خلاقانه چگونگی برگزاری مراسم، ارسال فیلم و عکس مراسم؛ خوانش آثار مذهبی در خصوص محرم، کتابخوانی و معرفی کتاب های عاشورای حسینی موارد مورد نظر این فراخوان است.

نادری خاطر نشان کرد: مهلت ارسال عکس و فیلم تا پایان ماه صفر و ۲۶ مهرماه از طریق شماره ۰۹۰۳۲۰۴۷۵۸۵ در شبکه های اجتماعی است و علاقه مندان فرصت کافی برای ارائه فیلم و عکس های خود را دارند.

شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۵۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم گرامیداشت روز معلم در روستای مشهدکاوه + فیلم

همزمان با روز معلم مراسم گرامیداشت در آموزشگاه ارشاد روستای مشهدکاوه از توابع شهرستان چادگان با حضور امام جمعه و جمعی از مسئولان برگزار شد. در این مراسم باشکوه خدام حرم امام رضا (ع) با در دست داشتن پرچم حرم مطهر رضوی باعث خوشحالی دانش آموزان و معلمان شدند. 

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

به صدا درآمدن زنگ روز معلم در مدرسه دخترانه شهید امام بخش + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی خانه کارگر است
  • برگزاری مراسم گرامیداشت روز معلم در روستای مشهدکاوه + فیلم
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • برگزاری گرامیداشت روز معلم در بخش شمیل بندرعباس
  • برگزاری یادواره شهدای کارگر در سمنان
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • ۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود