Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسی دوانی، با بیان اینکه آبادان و خرمشهر نباید تاوان کل کشور را بدهند، گفت: حتما باید مالیاتی از سایر شهرها و استان های کشور گرفته شود تا حداقل بتوانیم ظاهر این دو شهر را به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برگردانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «فریدون عباسی دوانی» امروز (سه شنبه 11 شهریورماه) در نشست بررسی مسائل شهری آبادان که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: به عنوان رئیس کمیسیون انرژی مواردی را در خصوص اینکه خوزستان قطب انرژی و آب کشور است به آقای قالیباف منتقل کردم و البته فعالیت خوب نمایندگان خوزستان در این باره سبب شد تا ایشان نخستین سفرشان را از این استان آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: بنده به عنوان رئیس کمیسیون انرژی و آقای رضایی به عنوان رئیس کمیسیون عمرانی از سوی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی مامور شدیم تا مسائل مربوط به آبادان را به صورت ریزتر بررسی و پس از جمع بندی نهایی آن ها را در مجلس به وی ارائه دهیم. البته در ادامه سفر ایشان به خوزستان همچنان همراه وی هستیم.

 

وی با بیان اینکه باید به کسری بودجه دولت توجه جدی داشته باشیم، یادآور شد: این کسری بودجه به سادگی قابل جبران نیست یعنی اگر فرض کنیم که ما از منابع دیگری بخواهیم مانند نفت سلف و یا اوراق بفروشیم و یا سهام واگذار کنیم باید منابعی را تامین کند تا در چارچوب بودجه 99 آن را کار کرد. البته اگر بشود که اصلاحیه هایی را نیز به بودجه وارد کرد تا از این طریق به شهرهای آبادان و خرمشهر و خوزستان توجه کرد و این جای خوشبختی دارد.

 

عباسی دوانی، گفت: امید می رود که بتوان این کار را انجام داد اما در این باره زیاد امیدوار نیستم که امسال بتوانیم کار خاصی را به انجام برسانیم و اگر نگاهی به دیگر شهرها نیز بیندازیم مشکلات مشابه غیر از مباحث رودخانه ها و لایروبی آن ها، بندر و غیره که خاص این گونه مناطق است همه مشکل آب، فاضلاب و اشتغال دارند.

 

وی تصریح کرد: تا زمانی که کشور دچار رکود اقتصادی است و دستگاه اجرایی کشور روش اداره کشور را عوض نکند نمی توانیم شاهد یک تحول اساسی باشیم و اقدامات تنها یک مسکن خواهد بود.

 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه نباید آبادان خرمشهر تاوان کل کشور را بدهند، ابراز داشت: در مورد آبادان و خرمشهر به عنوان یک شهروند اعتراض دارم، هیچ دلیلی وجود ندارد که این دو شهر که در معرض تیر مستقیم کلاش دشمن از آن سوی رودخانه بودند اینک نیز بخواهند تاوان کل کشور را بدهند.

 

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه حتما باید یک مالیاتی از سایر شهرها و استان های کشور گرفته شود تا حداقل ظاهر این دو شهر را به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برگردانیم. زیبایی و ظاهری که پیش از جنگ این شهرها داشتند سبب جذب گردشگر شده بود اما اکنون آن زیبایی و ظاهر و امنیتی که از گذشته داشتند از این دو شهر سلب شده است و حتی حضور کاروان های راهیان نور در اینجا به شکلی که حتی غذایشان را هم با خودشان می آورند و خریدی هم از بازارهای اینجا نمی کنند نمی تواند به عنوان گردشگر تلقی شود.

 

عباسی دوانی تاکید کرد: کاروان های راهیان نور تنها یکی دو روز در منطقه هستند و از یادمان های دفاع مقدس بازدید می کنند اما ثمره اقتصادی آنچنانی برای کشور و منطقه ندارند و حتی خریدهایشان را هم از بازارهای مناطق خودشان انجام می دهند و تمام نیازهای سفرشان را با خودشان به همراه می آورند.

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشکلات آبادان و خرمشهر قطب آب قطب انرژی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی آبادان و خرمشهر منطقه آزاد اروند کسری بودجه رکود اقتصادی استان خوزستان مالیات رئیس کمیسیون انرژی آبادان و خرمشهر عباسی دوانی دو شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۵۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی ابتدا با اشاره به وضعیت نیروی انسانی سازمان دامپزشکی کشور، گفت: تعداد نیروی انسانی سازمان دامپزشکی کشور کم است که مقرر شده تا پس از درخواست کتبی سازمان از طریق کمیسیون کشاورزی مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه و مکاتبات با رئیس جمهور پیگیری شود.

  نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی کشور در زمینه منابع مالی نیز با کمبود‌هایی مواجه است، ادامه داد: آزمایشگاه‌های مرجع سازمان دامپزشکی نیز کم است که از سوی کمیسیون کشاورزی مجلس درخواست شده تا این آزمایشگاه‌ها در کل کشور توسعه پیدا کند.   اعظمی با تاکید بر اینکه حدود ۱۰ میلیارد دز واکسن دامی وارد کشور می‌شود که مغایر اهداف دولت و برنامه هفتم توسعه است که بر اساس آن باید در این زمینه به خودکفایی ۷۰ درصدی دست پیدا کنیم، عنوان کرد: باید شرکت‌های دانش بنیان به حوزه تولید واکسن‌های دامی ورود کنند.   وی با بیان اینکه رئیس سازمان دامپزشکی در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس پذیرفت تا از واردات واکسن‌هایی که مشابه تولید داخل آن بتواند تمامی آزمایشات را با موفقیت پشت سر بگذارد جلوگیری کند، تصریح کرد: برخی شرکت‌ها مجوز واردات دام زنده را دریافت کرده‌اند که باید سازمان دامپزشکی محموله‌های وارداتی آنها را تحت نظر داشته باشد، زیرا ممکن است با خود برخی بیماری‌ها را وارد کشور کنند.   اعظمی با اشاره به اینکه باید غرامت دام‌های آلوده و بیماری که بر اساس نظر سازمان دامپزشکی معدوم می‌شوند پرداخت شود، ادامه داد: در جنوب استان کرمان بیش از ۱۱ هزار نفر شتر، بیش از ۲ هزار راس دام سنگین و همچنین دام سبک وجود دارد و با توجه به محرومیت منطقه، مطالبه اینجانب از رئیس سازمان دامپزشکی این بوده که بخشی از واکسن مورد نیاز این منطقه همچنان به صورت رایگان توزیع شود که مقرر شد این روند ادامه داشته باشد.   عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: این احتمال وجود دارد که به دلیلی بالا بودن قیمت واکسن، برخی از دامداران اقدام به واکسیناسیون نکنند و این مسئله موجب فراگیری برخی بیماری‌های دامی با خسارت بالا شود که رئیس سازمان دامپزشکی موافقت کرده در این زمینه مساعدت کند.

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی هفدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • یادواره شهدای فردو با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • حاجی‌پور: فوتبال ‌خوزستان‌ تاوان بی‌تدبیری را می‌دهد
  • اوقات شرعی شانزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • شیرازی‌ها به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کنند/ تیم مهمان نباید تاوان برگزار نشدن بازی را بدهد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • اوقات شرعی پانزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • بازگشت آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر