Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@04:19:06 GMT

جدیدترین تفنگ کلاشنیکف رونمایی شد+عکس

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۵۸۹۷

جدیدترین تفنگ کلاشنیکف رونمایی شد+عکس

در آستانه نمایشگاه بین المللی تولیدات دفاعی ARMY-2020 در مسکو، کمپانی اسلحه سازی کلاشنیکف (Kalashnikov Group) از یک نسخه جدید از اسلحه انفرادی معروف کلاشنیکف خود با نام AK-19 رونمایی کرده که در واقع از خانواده AK-12 است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ این اسلحه انفرادی جدید دارای گلوله های ۵٫۵۶×۴۵ میلیمتری استاندارد ناتو بوده در حالی که نسخه AK-12 از گلوله های ۵٫۴۵×۳۹ میلیمتری سود می برد که گلوله و خشاب استاندارد مورد استفاده ارتش روسیه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفنگ AK-19 که هنوز در مراحل توسعه قرار دارد دارای تفاوت های قابل توجهی با تفنگ AK-12 است که از آن میان می توان به بدنه پلمیری با طراحی جدید اشاره کرد.

سرپوش جدید تفنگ مذکور دارای سرکوب کننده های جرقه است و توانایی پشتیبانی از خفه کننده صدای قابل نصب سریع را نیز داراست. همچنین AK-19 از خشاب های پلیمری اختصاصی خود است که عناصر طراحی خشاب تفنگ انفرادی AK-12 را حفظ کرده است . اگر چه هنوز جزییات زیادی در مورد این تفنگ سبک جدید منتشر نشده اما می توان از ظاهر آن نیز تفاوت های متعددی را با نسخه قبلی کلاشنیکف دید. به گفته سخنگوی گروه اسلحه سازی کلاشنیکف ، AK-19 برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی تولیدات دفاعی ARMY-2020 در مسکو معرفی می شود.

خاصیت ارگونومیک بهتر، دوربین عقبی جدید و بدنه تلسکوپی از ویژگی های تفنگ جدید هستند. شکل بدنه و ساختار کلی تفنگ AK-19 شباهت زیادی به تفنگ های M-4 ارتش ایالات متحده دارد. بسیاری از کارشناسان سلاح بر این باورند که کارتریج ۵٫۵۶×۴۵ میلیمتری ویژگی های بالستیک بهترین نسبت به نوع قبلی مورد استفاده در تفنگ های کلاشنیکف دارد. گفته می شود که به دلیل شکل شکل کارتریج، دریفات گلوله از خشاب بسیار راحت تر و ایمن تر صورت گرفته و نقص در این زمینه کمتر رخ می دهد.نمایشگاه بین المللی تولیدات دفاعی ARMY-2020 از ۲۳ تا ۲۹ آگوست در پاتریوت پارک مسکو برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رونمایی تفنگ اسلحه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر شمشیرباز اسلحه اپه ایران از کسب سهمیه بازماند

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های شمشیربازی انتخابی زون آسیا امروز یکشنبه با برگزاری رقابت های روز دوم در فجیره امارات پیگیری شد.

در این روز از مسابقات، ریحانه رضایی در اسلحه اپه بانوان به مصاف حریفان خود رفت. وی در مرحله گروهی صاحب ۴ برد شد و نتیجه دو دیدار را هم واگذار کرد اما موفق به صعود شد.

او در جدول ۱۶ نفره مسابقات مقابل «هانیل آبلا» از فیلیپین با نتیجه ۱۵ به ۶ باخت و از صعود بازماند. بدین ترتیب رضایی بدون کسب سهمیه به کار خود پایان داد.

رقابت های شمشیربازی انتخابی زون آسیا به منظور توزیع آخرین سهمیه های باقی مانده در قاره آسیا برگزار می شود. قهرمان هر اسلحه صاحب سهمیه می شود.

در چارچوب این مسابقات، روز گذشته محمد اسماعیلی در اسلحه اپه تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت اما در نهایت موفق به کسب سهمیه نشد. زهرا کارگر هم در اسلحه فلوره موفق به صعود از دور گروهی نشد.

شمشیربازی ایران تا به امروز توسط تیم ملی اسلحه سابر مردان تنها سهمیه تیمی ورزش برای المپیک پاریس را کسب کرده است.

کد خبر 6090774

دیگر خبرها

  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • رونمایی از رولزرویس گوست اکستند در نمایشگاه خودروی پکن
  • رونمایی از سامانه ساربانیار در غرفه استان یزد نمایشگاه ایران اکسپو
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • قتل برادر با شلیک گلوله/ کشف میلیاردها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول
  • شهادت جوان فلسطینی در الخلیل به ضرب گلوله صهیونیست‌ها
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • رونمایی از مزدا EZ-۶ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴
  • دختر شمشیرباز اسلحه اپه ایران از کسب سهمیه بازماند