Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@04:32:19 GMT

گروسی: همکاری‌های ایران و آژانس باید ادامه پیدا کند

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۶۰۷۶

گروسی: همکاری‌های ایران و آژانس باید ادامه پیدا کند

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این دیدار در جریان سفر سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران به وین برای شرکت در شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام صورت گرفت.

عراقچی پیشتر گفته بود که در راستای توافق هفته گذشته ایران و آژانس با گروسی ملاقات خواهد کرد.

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، چهارشنبه گذشته در پایان سفر مدیرکل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقامات ایران، توافق کردند تا همکاری‌های خود را بیش از پیش تقویت کنند و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن، که از ١۶ ژانویه ٢٠١۶ به صورت موقت توسط ایران در حال اجراست، ارتقا بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه آمده است؛ بعد از مشورت‌های فشرده دوجانبه، ایران و آژانس در خصوص حل و فصلِ توأم با حسن نیت موضوعات مشخص شده توسط آژانس در ارتباط با اجرای پادمان به توافق رسیدند. در این ارتباط، ایران به طور داوطلبانه به دو مکان مشخص شده توسط آژانس دسترسی داده و فعالیت‌های راستی‌آزمایی آژانس را برای حل و فصل این موضوعات تسهیل خواهد کرد.

طرف‌های اروپایی عضو برجام ضمن استقبال از تصمیم ایران و آژانس، آن را گامی مثبت در راستای حفظ و تداوم این توافق ارزیابی کرده‌اند.

در همین پیوند اعضای باقی‌مانده در برجام صبح امروز در چارچوب نشست کمیسیون مشترک این توافق در وین گردهم آمده تا گام دیگری را برای حفظ این توافق در برابر یکجانبه‌گری‌های آمریکا بردارند. این نشست ساعاتی پیش به پایان رسید و اعضا بر لزوم حفظ برجام تاکید کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دارا دوم روستای ابوالفضل مصطفی ادیب مهدی تاج مهدی ترابی نوید افکاری عراقچی مدیرکل آژانس آژانس بین المللی انرژی اتمی رافائل گروسی دارا دوم روستای ابوالفضل مصطفی ادیب مهدی تاج مهدی ترابی نوید افکاری ایران و آژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۶۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رافائل گروسی» به ایران سفر می کند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای، به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش مهر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای شرکت در «کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته ای» به ایران سفر خواهد کرد.

قرار است، این کنفرانس از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت در اصفهان برگزار شود.

گروسی قبل از رفتن به این کنفرانس، در تهران با مقامات ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ادعای گروسی: ایران به سختی با آژانس اتمی همکاری می کند/ وضعیت بسیار ناامید کننده است مدیرکل آژانس : باید اظهارات مقامات ایران درباره پیشرفت هسته‌ ای را بسیار جدی بگیریم سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران

دیگر خبرها

  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • بازرسان آژانس در ایران؛ از «البرادعی» تا «گروسی»
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند