Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در حاشیه مراسم افتتاحیه اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، با بیان اینکه نباید در موضوع بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در مراکز آموزشی تقابلی بین مسئولان و مردم ایجاد شود، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم شرایط لازم را مهیا کنیم تا از سلامتی دانش‌آموزان محافظت شود و در کنار آن تربیت و آموزش نیز شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اگر در جایی احساس کردیم که امکان به خطر افتادن سلامت دانش‌آموزان وجود دارد بی‌درنگ باید اقدام به تعطیل کردن مراکز آموزشی کنیم.

رحیمی با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس کشور هستیم، اضافه کرد: سال تحصیلی جدید با وجود همه گیری کرونا در شرایطی متفاوت از هر سال آغاز می‌شود و امید داریم که شور و شعف همیشگی چه در فضای واقعی و چه در فضای مجازی برای بازگشایی مدارس به وجود بیاید که طبیعتاً هر یک از ما در ایجاد این امید و نشاط سهمی داریم و باید ادای تکلیف کنیم.

استاندار فارس، اولویت اول در سال تحصیلی جدید را حفاظت از سلامت و جان فرزندان این مرز و بوم دانست و تصریح کرد: تربیت و آموزش در مرحله‌ای پس از سلامت قرار دارد و بر آن مترتب است.

او بیان کرد: برای رعایت این سلامتی و حفظ آن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی که متخصصان امر، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و مربیان بهداشت در مدارس اعلام می‌کنند الزامی است.

رحیمی، شرایط کنونی را غیر قابل پیش بینی توصیف کرد و با بیان اینکه تصمیم گیری در این شرایط به شدت سخت است، افزود: باید بر مبنای مقتضیات زمان و اتفاقاتی که پیش رو است تصمیم‌گیری کرد.

او ادامه داد: ممکن است تصمیم امروز با آنچه فردا پیش روی ما قرار می‌گیرد متفاوت باشد.

استاندار فارس با بیان اینکه باید زمینه مناسب برای اتخاذ و اجرای تصمیماتی که حافظ سلامت مردم است را فراهم کنیم، اضافه کرد: زیرساخت‌های ارتباطی لازم در استان فارس فراهم شده، از این رو می‌توانیم تاکید بیشتر را بر فضای مجازی بگذاریم که احتمال آسیب‌های جسمی و ابتلا به ویروس کرونا در آن نسبت به حضور فیزیکی وجود ندارد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه فضای مجازی از سوی دیگر آسیب‌هایی در پی دارد، گفت: بر مبنای بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه باید از راه شناسایی آسیب‌ها، به کنترل آن‌ها بپردازیم.

او همچنین بر لزوم برگزاری کلاس‌های رفع اشکال به صورت حضوری تاکید کرد و گفت: این جلسات حضوری امکان برقراری ارتباط میان دانش آموز مربی، مدرس و معلم را فراهم می‌کند.

رحیمی ضمن اشاره به رهنمود‌های راهگشا، اثرگذار و عمیق مقام معظم رهبری در این مراسم ابراز امیدواری کرد: بتوانیم بر مبنای بیانات و فرمایشات ایشان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را محقق کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازگشایی مدارس سلامت دانش آموزان فضای مجازی بازگشایی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۶۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی ها در مدارس به کودکان مهارت ورزی آموزش می دهند (فیلم)



منبع:پیج sokhanranihaa

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چند ترفند رانندگی از این خانم یاد بگیرید (فیلم) آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم) نحوه ساخت یک جعبه ابزار کاربردی با لوله پلیکا به روشی ساده (فیلم)

دیگر خبرها

  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • چینی ها در مدارس به کودکان مهارت ورزی آموزش می دهند (فیلم)
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • نقش مهم آموزش و پرورش در هویت بخشی به نسل نوجوان و جوان
  • مسئولان قانون را در اولویت امور خود قرار دهند
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان