Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@11:44:56 GMT

اپل ۷۵ میلیون گوشی آیفون ۵G تولید می کند

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۶۶۵۳

اپل ۷۵ میلیون گوشی آیفون ۵G تولید می کند

اپل قصد دارد ماه آینده چهار مدل جدید آیفون که مجهز به فناوری اتصال بی سیم ۵G بوده و طراحی متفاوت دارند و صفحه نمایش آنها در اندازه های متنوع است را عرضه کند. انتظار می رود مدلهای ارزانتر زودتر از مدلهای گرانتر به بازار عرضه شود.

به گزارش پول نیوز، شرکت اپل از تامین کنندگان خود درخواست کرده حداقل ۷۵ میلیون گوشی آیفون ۵G به همراه مدلهای جدید اپل واچ، آی پد ایر جدید و هوم پد برای اواخر امسال تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد اپل انتظار دارد فروش نسل جدید گوشیهای آیفون در سال ۲۰۲۰ به ۸۰ میلیون دستگاه برسد که نشان می دهد تقاضا برای مهمترین محصول این شرکت در بحبوحه شیوع پاندمی ویروس کرونا و رکود اقتصادی قوی خواهد ماند.

اپل قصد دارد ماه آینده چهار مدل جدید آیفون که مجهز به فناوری اتصال بی سیم ۵G بوده و طراحی متفاوت دارند و صفحه نمایش آنها در اندازه های متنوع است را عرضه کند. انتظار می رود مدلهای ارزانتر زودتر از مدلهای گرانتر به بازار عرضه شود.

این شرکت فناوری همچنین در حال آماده سازی آی پد ایر جدیدی با صفحه نمایشی مشابهی آی پد پرو، دو مدل اپل واچ و نخستین هدفون خارج از برند بیتس است.

اپل همچنین در حال طراحی اپل تی وی باکس جدیدی با پردازشگر سریعتر برای بهبود تجربه بازی و کنترل از راه دور ارتقا یافته است اما این محصول ممکن است تا سال آینده عرضه نشود.

اپل و شرکای تولیدکننده محصولاتش همواره تولید را در آستانه عرضه مدلهای جدید آیفون در پاییز هر سال افزایش داده اند. در تابستان سال ۲۰۱۹ تولیدکنندگان محصولات اپل در حال آماده کردن قطعات برای ۷۵ میلیون گوشی بودند. هدف تولید در سال ۲۰۱۸ هم مشابه بود و هدف امسال اپل برای تولید ۷۵ تا ۸۰ میلیون دستگاه گوشی، نشانه مثبتی محسوب می شود. شرکت فاکسکان که یکی از شرکای تولیدکننده کلیدی اپل به شمار می رود، طی ماه گذشته اطلاعیه های متعددی را در وی چت برای استخدام کارگر در کارخانه اصلی تولید آیفون در ژنگ ژو منتشر کرده است.

در حالی که شیوع بیماری کووید ۱۹ باعث مختل شدن اقتصاد جهانی و زنجیره تولید شده است اما اپل شاهد تقاضای بالا برای محصولاتش از سوی افرادی بوده که به تحصیل از راه دور و دورکاری پرداخته اند. درآمد حاصل از آیفون در سه ماهه اخیر فراتر از پیش بینی وال استریت بود و تقریبا نیمی از فروش اپل را تشکیل داد. ارزش سهام اپل امسال ۷۶ درصد صعود کرده و نخستین شرکت آمریکایی بوده که ارزش بازارش از مرز دو تریلیون دلار عبور کرده است.

چهار مدل جدید آیفون همگی نمایشگرهای OLED با رنگ و وضوح بهبود یافته دارند. دو مدل از آنها در سایز ۵.۴ اینچ، یک مدل در سایز ۶.۱ اینچ و مدل پرو در دو سایز ۶.۱ اینچ و ۶.۷ اینچ عرضه می شود که بزرگترین گوشی آیفون تاکنون خواهد بود.

مدل بزرگتر گوشی پرو دوربین LIDAR خواهد داشت که در جدیدترین مدل آی پد پرو عرضه شده و اجازه می دهد اپلیکیشنهای واقعیت افزوده درک بهتری از محیط پیرامون داشته باشند. یکی از مهمترین بهبودهای گوشیهای جدید، پردازنده A۱۴، سرعت ارتقا و مصرف بهینه نیرو خواهد بود.

به گفته منابع آگاه، برخی از کارمندان اپل که گوشیهای جدید را امتحان کرده اند معتقدند مدل ۶.۷ اینچی یکی قابل توجه ترین بهبودهای امسال در محصولات این شرکت است. همچنین برخی دیگر دریافته اند که برخی از شبکه های ۵G سرعت اتصال را چندان بهبود نداده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طراحی امسال آیفون و بسیاری از قابلیتهای آن پیش از شیوع کووید ۱۹ به اتمام رسید اما پاندمی مشکلاتی را برای تست نهایی ایجاد کرد و آغاز تولید را چندین هفته به تاخیر انداخت. در حالی که آیفونهای جدید با تاخیر عرضه می شوند اما نرم افزار iOS۱۴ در سپتامبر عرضه خواهد شد.

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: موبایل گوشی تلفن همراه اپل آیفون جدید آیفون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۶۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، براساس اطلاعیه مدیریت پذیرش بورس کالای ایران، پذیرش کالاها و محصولات یاد شده پس از بررسی مدارک و مستندات در چهارصد و دوازدهمین جلسه کمیته عرضه در ۵ اردیبهشت به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی بورس در سال ۱۴۰۳ / حرکت بازار سرمایه به کدام سمت خواهد بود؟

کالاهای پذیرش شده در بازار اصلی

به این ترتیب پلی اتیلن ترفتالات بطری، شمش فولادی، ورق گرم فولادی، شمش روی، نبشی فولادی، عایق رطوبتی و قیر ۱۱ شرکت به شرح زیر در بازار اصلی پذیرش شد:

. یک هزار و ۱۲ تن پلی اتیلن ترفتالات بطری (شرکت Reliance Industeries LTD کشور هند که عرضه کننده آن شرکت تولیدی پتپاور آریا است)

. ۳ هزار و ۳۶ تن پلی اتیلن ترفتالات بطری (شرکت Wankai New Materials Co کشور چین که عرضه کننده آن شرکت طیلسان جامه حجاب است)

. ۱۳۲ تن پلی اتیلن ترفتالات بطری (شرکت Wankai New Materials Co چین که عرضه کننده آن شرکت طیلسان جامه حجاب است)

. ۱۰ هزار تن شمش فولادی (فولاد کاوه جنوب کیش، عرضه کننده شرکت استیل سورین) و ۶ هزار و ۵۰۰ تن شمش فولادی (شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، عرضه کننده شرکت فولاد آدان)

. ۵ هزار تن ورق گرم فولادی (شرکت نورد و لوله اهواز، عرضه کننده شرکت صنایع فولاد مبین سام) و ۳ هزار تن ورق گرم فولادی (شرکت نورد و لوله اهواز، عرضه کننده شرکت مبین بازرگان فولاد سپاهان)

. ۳ هزار و ۶۰۰ تن شمش روی (شرکت سپنتا روی، عرضه کننده شرکت کانه آرایی آریا)

. نبشی فولادی (شرکت نورد فولاد سنگانه توس)

. عایق رطوبتی (شرکت کیهان عایق تبریز)

. قیر (شرکت های فرابند مهراد شرق، عایق روان مهرداد، پالایش نفت مهر پارسیان و پترو قیر آژند کیاسر)

کالاهای پذیرش شده در بازار فرعی

همچنین محصولات متعلق به ۷ شرکت به شرح زیر در بازار فرعی پذیرش شد:

. ۵۰۰ تن ضایعات برنجی و ۱۰ هزار تن ضایعات فولادی (شرکت پالایش نفت آبادان)

. ۱۲ هزار تن ضایعات فولادی (شرکت فولاد کاوه اروند)

. ۱۵ هزار عدد صندوق چوبی، ۱۰۰ هزار عدد اقلام الکترونیکی خودرو، ۱۰۰ تن اقلام پلیمری خودرو، ۱۰ میلیون عدد اقلام تکمیلی خودرو، ۵۰ هزار عدد اقلام چرخ خودرو، ۲۰۰ تن اقلام فلزی خودرو، ۶۵ هزار عدد ضایعات باطری، ۱۵۰ تن ضایعات پلاستیکی، ۲ هزار تن ضایعات چوبی، ۱۲۰ تن ضایعات شیشه، ۴ هزار تن ضایعات کارتن، ۲ میلیون عدد ضایعات مونتاژی خودرو، ۳۰ هزار حلقه لاستیک ضایعاتی (شرکت ایران خودرو)

. ۶ هزار تن ضایعات فولادی، یک هزار تن ضایعات آلومینیومی، ۴۰۰ تن ضایعات پلیمری، ۸۰ تن لاستیک ضایعاتی، ۳ میلیون عدد ضایعات مونتاژی خودرو (شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو)

. ۵۰ هزار عدد اقلام الکترونیکی خودرو، ۷۵۰ هزار عدد اقلام تکمیلی خودرو و ۱۰۰ هزار عدد اقلام پلیمری خودرو (شرکت ایران خودرو خراسان)

. ۲۳ هزار تن ضایعات نرمه گندله به (شرکت مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق)

. ۴ هزار تن تسمه و نوار برنجی و ۴ هزار تن ورق برنجی (شرکت صنایع مس شهید باهنر)

انتهای پیام/

کد خبر: 1228949 برچسب‌ها بورس

دیگر خبرها

  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • گوشی شیائومی 14 SE ماه آینده عرضه می‌شود
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • همراه پرخرج
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)