Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@15:24:27 GMT

بورس چه زمانی رشد خود را از سر می‌گیرد؟

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۶۷۴۵

به گزارش خبرآنلاین، بورس روزهای سختی را می‌گذراند، یک روز مثبت، یک روز منفی و روزی دیگر متعادل و من عمق؛ اما سئوال اینجاست؛ آیا اتفاقی عجیب در بورس رخ داده است؟ آیا منفی بودن شاخص پیامی منفی برای سهامداران داشت؟ مصطفی صفاری، تحلیلگر بازار سرمایه در توضیح این مطلب در گفتگو با خبرآنلاین گفت :بورس در این ماه‌ها از سال عموما باید منفی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خرداد و تیر موعد تقسیم سود شرکت‌هاست و در مرداد وشهریور بازار در حالت استندبای قرار می‌گیرد. یعنی سودها تقسیم شده و رفته و حالا بازیگران دچار خلا اطلاعاتی هستند. با گذشت زمان و انتشار گزارش‌ها کم کم سهامداران می‌فهمند کدام شرکت‌های وضعشان بهتر است و کدام  شرکت‌ها بدتر.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: متاسفانه زمان دبیرکلی اقای محمدی قانونی تصویب کردند و ای‌پی‌اس پیش بینی را حذف کردند؛ این بدان معناست که شما یک باغ را بر اساس محصولات سال قبل ارزیابی کنید.

وی ادامه داد: در صورتی که بورس فقط به گذشته نگاه نمی‌کند بلکه به آینده نگاه میکند.بر پایه همین مساله و نبود اطلاعات برخی سهامداران بلاتکلیف هستند.

وی با تاکید بر اینکه بهتر است کاش شرکت‌های بزرگ بورسی مکلف به اعلام ای‌پی‌اس پیشبینی شوند، ادامه داد: به در شرایط کنونی تغییر فاز بورس از مثبت به منفی و از منفی به مثبت طبیعی است.

صفاری گفت: من معتقدم از 15 مهر به بعد احساس بازار برگردد و کسانی که امروز میفروشند متضرر شوند.

مساله‌ای به نام بازیگران جدید 
وی با اشاره به ورود بازیگران جدید گفت: بسیاری از این تازه‌واردان حرفه‌ای نیستند و در نتیجه هیجانی وارد بازار شدند و هیجانی نیز سهم میفروشند. 

وی با پیش‌بینی اینکه بورس روزی مثبت است و روزی منفی گفت: با همین فرمان احتمال مثبت بودن بورس وجود دارد.
بازاری با ۴۹ میلیون سهامدار 

این تحلیلگر درباره وضعیت بازار نیز گفت: به نظر من دو تا اتفاق بزرگ در بورس افتاده است؛ یکی آمدن پول‌های جدید و دیگری افزایش تعداد سهامداران به تقریبا 49 میلیون نفر. این بدان معنی است که بخش مهمی از جامعه درگیر بورس شده است.

وی ادامه داد:این کار یعنی افزایش سهامداران به ۴۹ میلیون نفر بک اشتباه بزرگ بود چرا کت در کشورهای توسعه یافتن معمولا سهام داران خرد را از طریق صندوق های سرمایه گزاری و سبدگردان وارد بازار می‌کنند اما متاسفانه در ایران هر فردی که کد میگیرد فردا وارد بازار میشود و بدون اطلاع می‌خرد و می‌فروشد. 

وی در خصوص تاثیر یک شایعه مبنی بر 10 درصد شدن دامنه نوسان بر بازار گفت:به جای اینکه بیایم قواعد را دستکاری کنیم ، بهتر است اطلاعات مردم را ببریم بالا. یکی از این کارهایی که اطلاعات مردم را بالا میبرد اعلام پیش بینی ای‌پی‌اس شرکتها در سال 99 توسط هیئت مدیران و تایید آن توسط حسابرسی شرکتهاست. این به نظر من بهترین کاری است که از فروش هیجانی پیشگیری می‌کند. 

بیشتر بخوانید: 
۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1427951

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بورس تهران سازمان بورس و اوراق بهادار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات

به گزارش قدس آنلاین، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات امروز ۸.۰۳۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۶۸,۶۰۳ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۵,۲۹۴.۸۳۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

امروز فملی به تنهایی ۲ هزار و ۹۳۵ واحد شاخص را بالا کشید. رشد فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس است. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

به نظر می‌رسد که با توجه به معاملات امروز، در بازار فردا نیز شاهد تابلوی قرمز در ابتدای آغاز معاملات بازار سرمایه باشیم. انتظار می‌رود در ادامه بازار، تقاضا افزایش یافته، و در انتها بازار متعادلی را شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • بورس در سکوت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود /تا زمانی که شایعات دراینباره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • جدی: حق تولید و سهامداران در اصلاح قیمت پژوپارس رعایت شود
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲