Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@11:22:40 GMT

نمایش فیلم بلبل مزرعه در شوروی

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۶۹۹۱

نمایش فیلم بلبل مزرعه در شوروی

رادیو مسکو- از امروز فیلم ایرانی «بلبل مزرعه» [نویسنده، کارگردان و تهیه کننده مجید محسنی مهر، ساخته سال ۱۳۳۶] برای نخستین بار در مسکو و سپس در شهر‌های باکو و تاشکند به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

 پس از تهیه نسخه‌های زیاد از این فیلم ایرانی آن را در تمام شهرهای اتحاد شوروی نمایش خواهند داد.۲5 سال است که همکاری فرهنگی بین شوروی و ایران برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
طی این مدت دوستداران سینما در ایران بسیاری از فیلم‌های هنری و مستند شوروی را تماشا کرده‌اند. هم اکنون اهالی تهران فیلم «لک لک‌ها پرواز می‌کنند» که به زبان فارسی دوبله شده را تماشا می‌کنند. نمایش فیلم ایرانی بلبل مزرعه در شوروی به نوبه خود آغاز آشنا شدن تماشاگران شوروی با هنر سینما توگرافی ایران است. این فیلم که به زبان روسی دوبله شده در نتیجه هنرعالی و رژیسوری و هنرمندی آقای مجید محسنی که توام با زبده و ظرافت طبع است و همچنین بازی خوب مینا مغازه‌ای و بانو شهین و هنرمندان فیلم [سیروس جراح زاده، اکبر خواجوی، نیکتاج صبری، معزدیوان فکری، حمید قنبری و تقی ظهوری]، علاقه فراوان تماشاچیان شوروی را به خود جلب خواهد کرد. روزنامه کوشش- شنبه 7 بهمن 1337  

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۶۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد

علی جورابلو مدیر جهاد کشاورزی گرمسار گفت: در بیشتر از ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان گرمسار اکنون عملیات کشاورزی حفاظتی شامل کم‌خاک‌ورزی و بی خاک‌ورزی اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: طبق برنامه پیش بینی می‌شود سطح خاک‌ورزی حفاظتی در این شهرستان در سال‌های آتی افزایش پیدا کند و به بیش از یکهزار هکتار برسد.

وی گفت: افزایش رطوبت ذخیره شده در خاک مهم‌ترین عامل تولید درمناطق خشک وکم‌بارش است و باقی ماندن بقایای گیاهی بر روی سطح خاک و همچنین افزایش مواد آلی خاک، کاهش نیروی کار و انرژی و هزینه‌های سرمایه‌گذاری از مهمترین مزایای خاک ورزی حفاظتی است.

این مسئول بیان کرد که کاهش تردد ادوات خاک ورزی در مزرعه و صدمه کمتر ساختمان خاک از مزایای اجرای خاک ورزی حفاظتی است. در خاک ورزی مرسوم ۶ تا هفت بار تردد در مزرعه برای کشت، علاوه بر تخریب ساختمان خاک هزینه بسیاری دارد و این در حالی است که در خاک‌ورزی حفاظتی رایج در گرمسار فقط ۲ یا حداکثر سه بار ادوات خاک ورزی به سطح مزرعه می‌روند.

مدیر جهاد کشاورزی گرمسار افزود: کشت محصول در بقایای گیاهی سال قبل با دستگاه‌های مستقیم کار، حذف شخم عمیق در خاک و جایگزینی شخم سبک و استفاده از ادوات کم‌خاکورزی از روش‌های متداول خاک‌ورزی حفاظتی توصیه شده به کشاورزان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد
  • همایش نمایش اسب‌های اصیل ایرانی در دستگرد برخوار
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی
  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها
  • رابطه این فیلم ایرانی با ماجرای قتل بابک خرمدین
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی