Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های استقلال تهران و تراکتور تبریز پس از پشت سر گذاشتن طولانی‌ترین مرحله زمانی ممکن، جواز حضور در فینال جام حذفی را به دست آوردند. این ۲ تیم که در لیگ برتر قافیه را به پرسپولیس باخته و به ترتیب به رتبه‌های دوم و چهارم قناعت کردند، در شرایطی در فینال جام حذفی به مصاف هم می‌روند که سرمربیانشان اعتبار و بقای خود را در گرو پیروزی در این جدال می بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرینی برد بزرگ با چاشنی تلخ!

استقلالی‌ها یکی از حساس‌ترین دربی‌های چند سال اخیر را چند روز پیش به سود خود به پایان برده و به فینال جام حذفی راه یافتند. آن‌ها پس از تساوی ۲ بر ۲ در وقت‌های قانونی و اضافه، در ضربات پنالتی از سد رقیب دیرینه خود گذشته و فینالیست شدند. آبی ها فرصت زیادی برای شادی نداشتند و اتفاقاتی برایشان رخ داد که آن‌ها را به شدت سراسیمه کرد. سفر غیرمنتظره احمد سعادتمند به ایتالیا اقدامی بود که بسیاری معتقدند در بدترین برهه ممکن صورت گرفته و استقلال را در حساس‌ترین مقطع از فصل وارد یک حاشیه خودساخته کرد. مدیرعامل استقلال در توجیه سفر به ایتالیا اعلام کرد که قصدش مذاکره با استراماچونی برای جلوگیری از یک فاجعه بزرگ بود.

فرهاد مجیدی، در واکنش به این اقدام و البته اختلافات سریالی که با سعادتمند داشت، بعد از پیروزی در دربی به صورت اینستاگرامی از سمت خود استعفا داد. این استعفا، استقلال را در شرایط بدی قرار داد، شرایطی که شیرینی دربی را تلخ کرد. البته استعفای مجیدی که بیشتر جنبه روانی داشت، رنگ واقعیت به خود نگرفت، اما استقلال را در شرایطی دشوار در آستانه فینال جام حذفی قرار داد.

پیروزی در دربی با اهداف شخصی

تیم استقلال برای کسب عنوان قهرمانی جام حذفی از انگیزه‌های کافی برخوردار است. این تیم مدت زیادی است که برای هوادارانش جام به ارمغان نیاورده است. در شرایطی که رقیب دیرینه‌ این تیم یعنی پرسپولیس، امسال چهارمین قهرمانی پیاپی خود در لیگ برتر را جشن گرفت، قهرمانی در جام حذفی می‌تواند مرهمی ناچیز برای تسکین دل هواداران استقلال باشد که در طی این سال‌ها به شدت در عذاب بوده اند. در کنار این موضوع، اما فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال انگیزه‌های دیگری برای پیروزی در این دیدار دارد. فرهاد برای پیروزی در دوئل با مدیرعامل باشگاه، به کسب عنوان قهرمانی جام حذفی نیاز مبرمی دارد.

در حالی که خیلی‌ها فرهاد را ناجی استقلال پس از استراماچونی می‌دانند، اظهارات اخیر سعادتمند نشان می‌دهد که مدیرعامل آبی‌ها چنین نظری در مورد مجیدی ندارد. او در بخشی از صحبت‌های خود در یکی از برنامه‌های تلویزیونی هفته گذشته گفته بود: "تیم ما ۳، ۴ هفته مربی نداشت و امتیاز زیادی از دست دادیم. بعد از حضور مجیدی در استقلال هم با یک بازی کمتر ۵ اختلاف امتیاز با صدر داشتیم و اگر فولاد را می‌بردیم اختلافمان ۲ امتیاز می‌شد. این اختلاف با صدر جدول در شان باشگاه استقلال نیست. توقع من این است و شاید من زیاد از بالا نگاه می‌کنم! ما با این بازیکنانی که داریم اکنون باید قهرمان آسیا شویم. باید با همین کادر و بازیکنان قهرمان آسیا شویم و این انتظار من است. اگر انتظارات برآورده نشود باید با خود مجیدی صحبت کنیم که مشکل کار کجا است." این اظهارات به خوبی نشان می‌دهند که مجیدی در برهه سختی از دوران حرفه‌ای خود قرار دارد و تنها راه خروج از آن، کسب عنوان قهرمانی جام حذفی با غلبه بر تراکتور است.

دومین فصل از جیب عالی و پز خالی!

تراکتور برای دومین فصل متوالی جزو ولخرج‌ترین تیم‌ها در بازار نقل و انتقالات بود. این تیم برای خرید‌های خارجی که هیچ کدام تا پایان فصل در تبریز دوام نیاوردند، مبالغ هنگفتی هزینه کرد و در نهایت نیز چند پرونده حقوقی و میلیارد‌ها تومان جریمه روی دست این تیم ماند. تراکتوری‌ها بازیکنان داخلی گرانقیمت هم کم نداشتند. با وجود این، اما سرخ پوشان تبریزی نتوانستند به هدفی که در سر داشتند دست پیدا کنند. آن‌ها خیلی زود از کورس قهرمانی کنار گذاشته شدند. در هفته‌های پایانی، تراکتور برای کسب سهمیه می‌جنگید، اما جایگاهی که در پایان فصل به دست آورد برای رسیدن به این مهم کافی نبود؛ تراکتوری ها خوش شانس بودند که در جام حذفی شرایط به گونه‌ای رقم خورد که با شکست دادن نفت مسجد سلیمان و صعود به فینال جام حذفی، خیال شان از بابت آسیایی شدن راحت شود.

تبدیل قرارداد شفاهی به کتبی در گرو یک برد

ساکت الهامی در شرایطی هدایت تراکتور را بر عهده گرفت که این تیم در بحران بزرگی قرار گرفته بود. الهامی به خوبی تراکتور را از بحران یاد شده خارج کرده و بار دیگر این تیم را به جمع مدعیان باز گرداند. او از نظر آماری توانست عملکرد خوبی در تراکتور داشته باشد. تراکتور تحت هدایت الهامی در مجموع ۲۰ مسابقه، ۳۸ امتیاز را کسب کرد. به این ترتیب الهامی موفق شد میانگین امتیازی ۱.۹ را در پایان فصل بر جای بگذارد که بهترین عملکرد در میان سرمربیان تراکتور در سال‌های اخیر به شمار می‌رود. تیم ساکت اگرچه با قهرمان لیگ نوزدهم ۱۷ امتیاز فاصله گرفته و فصل را با رتبه چهارم به پایان رساند، اما با صعود به فینال جام حذفی، توانست رضایت نسبی هوادارانش را جلب کند. الهامی که در آغاز راه سرمربیگری قرار دارد، چند ماه پیش با تصمیم باشگاه تراکتور، قراردادش یک فصل دیگر تمدید شد.

 این در حالی بود که طی هفته‌های اخیر اخباری به گوش رسید مبنی بر آن که مسئولان باشگاه تراکتور مذاکراتی با مربیان دیگر برای فصل آینده داشته اند. این موضوع نشان می‌دهد که تمدید قرارداد شفاهی ساکت هنوز قطعی نشده است و مدیران تراکتور برای ادامه همکاری با او مردد هستند. در چنین شرایطی، پیروزی مقابل استقلال و کسب عنوان قهرمانی جام حذفی که اولین جام تراکتور تحت مالکیت محمدرضا زنوزی خواهد بود، می‌تواند منجر به تبدیل قرارداد شفاهی ساکت الهامی به کتبی شده و این مربی را سال آینده نیز در تراکتور ماندگار کند.

بیشتر بخوانید

زنوزی: همه تلاش خود را برای قهرمانی در جام حذفی می‌کنیم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم فوتبال تراکتور تیم فوتبال استقلال فینال جام حذفی فوتبال فینال جام حذفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۷۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود النصر به فینال جام حذفی عربستان با دبل رونالدو

زردپوشان شهر ریاض با گلزنی ستاره پرتغالی‌شان به دیدار پایانی جام حذفی عربستان صعود کردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرونده دیدارهای مرحله نیمه نهایی جام حذفی عربستان با نبرد تیم‌های النصر و الخلیج بسته شد که این بازی با برتری 3 بر یک النصر همراه بود.

کریستیانو رونالدو دو بار در دقایق 17 و 57 و سادیو مانو در دقیقه 37 از روی نقطه پنالتی گل‌های النصر را به ثمر رساندند و التاریس هم تنها گل حریف را در دقیقه 82 زد. رونالدو در دو بازی قبلی النصر موفق به گلزنی نشده بود.

النصر در فینال جام حذفی عربستان به مصاف الهلال می‌رود که شب گذشته (سه‌شنبه) با نتیجه 2 بر یک در خانه الاتحاد به پیروزی رسید.

بازی فینال 11 خرداد در ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده میان النصر و الهلال برگزار خواهد شد. این دو تیم بیستم فروردین در نیمه نهایی سوپرجام عربستان به مصاف هم رفته بودند که در آن مسابقه که رونالدو از کوره در رفت و اخراج شد. النصر آن بازی را با نتیجه 2 بر یک واگذار کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با انگیزه‌ترین بازیکن علیه رویاهای تراکتور
  • انگیزه ستاره بایرن: بازی با رئال فینال است!
  • سرمربی النصر: تاریخ فینال جام حذفی مهم نیست، ما برای قهرمانی آماده‌ایم
  • خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
  • دیدار تیم های فوتبال تراکتور و استقلال
  • واکنش رونالدو به حضور النصر در فینال جام حذفی عربستان
  • بازی تراکتور و استقلال فوتبال نبود
  • رونالدو النصر را به فینال جام حذفی عربستان رساند
  • صعود النصر به فینال جام حذفی عربستان با دبل رونالدو
  • خلاصه بازی استقلال و تراکتور + فیلم