Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:33:56 GMT

۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب میبد نیاز به اصلاح دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۷۴۲۶

۱۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب میبد نیاز به اصلاح دارد

احمد بنا روز چهارشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به بودجه مورد نیاز برای اصلاح شبکه توزیع و مجموع طول شبکه توزیع آب شهر افزود: انشعاب‌های قدیم با استفاده از لوله‌های پلیکا اجرا و به مرور زمان به دلیل شکست و فرسودگی نفوذ آب سبب نشست زمین شده ‌است.

وی ادامه داد: به دلیل ترکیدگی لوله و نفوذ آب سبب فرورفتگی بیشتر زمین و خرابی ساختمان ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس آب و فاضلاب میبد در ادامه علت فرورفتگی زمین در بافت تاریخی مسیر راسته بازار واقع در کوچه مسجد جامع را ترکیدگی لوله آب عنوان کرد و گفت : در منطقه « بیده » هم نشست زمین باعث سقوط یک دستگاه خودرو به حفره ای ایجاد شده، گردید.

چندی قبل در خیابان امام میبد به علت ترکیدگی لوله آب سبب ایجاد چاله و خسارت به برخی ساختمان‌ها شد.

یک سوم مساحت شهر میبد بافت‌های تاریخی دارد.

همچنین ۲۸ تیرماه سال ۹۹ فرماندار میبد گفته بود: باید مدیریت و صرفه‌جویی منابع آب با همکاری همه دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

حسین فلاح در نشست رویداد آبی شهرستان افزود: در این ارتباط بازگشایی مسیر رودخانه‌ها ، احداث دیوار ساحلی ، فراهم سازی ذخیره آب و هوشمند سازی رودخانه‌ها و چاه‌ها  باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در ادامه ملزم کردن واحدهای صنعتی به صرفه جویی آب را مورد تاکید قرار داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد هم گفت : با وجود اینکه نمی‌توان با وجود مشکلات اقتصادی مردم را در ارتباط با بحران کمبود آب نگران کرد ،با توجه به شیب کامل بحران آب در شهرستان میبد و نیز مشکلاتی که کشاورزان با آن روبرو هستند لازم است با هدف انجام اقدامات جبران منابع آبی به این موضوع پرداخته‌ شود.

محمد مهدی جوادیان زاده افزود: بیشترین فرونشست زمین در استان یزد در مکانی نزدیک صدرآباد به میزان سالی ۱۲ سانتیمتر داریم و با توجه به میزان معمولی نشست حدود سالی نیم تا یک سانتیمتر در سال این فرونشست بسیار وحشتناک است.

 وی تصریح کرد : به دنبال این فرونشست ما کارکرد آبخوان را هم از دست می‌دهیم و آب دیگر جذب زمین نخواهد شد و باران را به شکل سیلاب خواهیم داشت.

رییس منابع آب منطقه شمالی یزد هم به کمترین بارندگی در منطقه شمالی استان از جمله میبد و اردکان اشاره کرد و گفت: در سال آبی ۹۶-۹۷ ، ۳۱۵ میلیون متر مکعب کسری مخازن آب زیرزمینی داشتیم و در سال ۹۷-۹۸ این میزان به علت افزایش ۷۲ درصدی بارندگی به ۲۶۷ متر مکعب رسیده‌است .

مصطفی وطنخواه ، مهمترین منبع آبی میبد در دشت یزد اردکان با وسعت ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع است که ۲۰ درصد آن در محدوده شهر میبد قرار دارد و با توجه به این محدوده، میبد  ۱۴ درصد آبخوان موجود در این دشت را  دراختیار دارد.

منابع دشت یزد - اردکان که میبد در این حوزه جغرافیایی قرار دارد، شامل ۸۸ حلقه چاه کشاورزی ، ۳۰ حلقه آب شرب و ۷۱ حلقه صنعت و خدمات است که توزیع آن در این دشت ۸۵ حلقه چاه کشاورزی و ۷۰ حلقه صنعت است.

د راین نشست عنوان شد که افت سطح آب زیر زمینی فرو نشست زمین را هم به دنبال دارد که تهدیدی برای زیر ساخت منطقه به حساب می‌آید.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد واقع شده‌است.

برچسب‌ها میبد یزد آب و فاضلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد یزد آب و فاضلاب میبد یزد آب و فاضلاب نشست زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرمنطقه بافت تاریخی شهرداری یزد با بیان این که بررسی‌های اولیه از فرونشست میدان امام حسین (ع) نشان از یک مسیر متروکه فاضلاب بود، گفت: مرمت و اصلاح فرونشست از ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت آغاز شد.

علیرضا نقوی افزود: زیرگذر امام حسین (ع) ورودی شهید باهنر به بلوار دانشجو که شب گذشته بر اثر بارندگی دچار فرونشست شده بود، با همکاری شرکت آب و فاضلاب و پلیس راهور و تلاش نیرو‌های منطقه مرمت و اصلاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • ۸۰۰۰ میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)
  • اولین نشست حلقه «بچه‌های ایران آینده» در فرهنگسرای نهج‌البلاغه
  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته