Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ایران به یک معضل جدی برای ورزش ایران تبدیل شده است. تاریخ انتشار: 07:45 - 12 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۲۱۴۵

خبرگزاری میزان - سال ۷۳ بود که به پیشنهاد سازمان تربیت بدنی و با تصویب هیئت وزیران، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تاسیس شد. هدف از تشکیل این شرکت، مدیریت ورزشگاه‌های کشور، تعمیر، نگهداری و بازسازی اماکن ورزشی تحت پوشش توسعه و احداث ورزشگاه‌های جدید بود؛ اما در طول سال‌های گذشته شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به یکی از معضلات جدی ورزش کشور تبدیل شده و عملا کارایی مثبتی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر بسیاری از فدراسیون‌ها به جهت اجاره اماکن ورزشی که در اختیار آنها قرار گرفته به این شرکت بدهکار هستند؛ ضمن اینکه شرکت توسعه به دلیل اینکه شرکت درآمد و هزینه است بودجه‌ای از وزارت ورزش دریافت نمی‌کند و در حال حاضر هم به خاطز شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی نتوانسته درآمدی از محل جااره این اماکن داشته باشد و عملا به یک شرکت زیان ده تبدیل شده است.

اینکه وجود این شرکت تا چه حد به سود ورزش کشور است به یک چالش مهم و قابل بحث تبدیل شده است. فدراسیون‌ها بودجه خود را از وزارت ورزش دریافت می‌کنند، اما مجبور هستند بخش قابل توجهی از این بودجه را به شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی که متعلق به وزارت ورزش است پرداخت کنند و عملا این شرکت باعث ایجاد یک چرخه معیوب در ساختار ورزش کشور شده است.

شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی حدود ۸۶۰ پرسنل دارد و حتی این تعداد پرسنل از تعداد کارمندان وزارت ورزش هم بیشتر است. نکته مهمتر اینکه فدراسیون‌های ورزشی متولی رشته‌های تحت پوشش خود هستند و باید اماکن ورزشی که به این رشته‌ها اختصاص دارد در اختیار خودشان باشد؛ اما نه تنها باید برای در اختیار داشتن اماکن ورزشی اجاره پرداخت کنند، بلکه باید با بخش خصوصی هم رقابت کنند تا بتوانند این اماکن را در اختیار بگیرند.

همه این مسائل باعث شده بسیاری از ملی پوشان رشته‌های مختلف ورزشی در استان‌های محل سکونت خود نتوانند در سالن‌ها تمرین کنند؛ چرا که این سالن‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است. قطعا اگر این شرکت تغییر ماهیت دهد و تنها در بخش ساخت و ساز اماکن ورزشی فعالیت کند بیشتر می‌تواند به ورزش کشور کمک کند؛ در غیر این صورت ورزش قهرمانی کشور و همین طور هیئت‌های استانی بیشتر از گذشته آسیب پذیر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: مزایده پیست اسکی دیزین و هزینه ۸ میلیاردی برای اصلاح خطوط پیست انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت ورزش شرکت توسعه اماکن ورزشی وزارت ورزش شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی وزارت ورزش تبدیل شده ورزش کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی وشکست استکبارجهانی در برابر اراده ملت ایران بسیار مهم است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار اصغر عباسقلیزاده در مراسم تجلیل از قهرمانان، مربیان، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش بسیج آذربایجان‌شرقی، گفت: نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی در مسابقات کشوری و جهانی، گوشه‌ای از افتخارات بسیج است.

وی افزود: ناتوانی و شکست استکبار جهانی در برابر اراده ملت ایران، بسیار مهم بوده و این روحیه شکست‌ناپذیری مردم، ناشی از روحیه ورزش قهرمانی و پهلوانی این ملت محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که شجاعت رزمندگان و روحیه ورزشکاری رزمندگان در جبهه‌های دفاع مقدس و فتنه داعش، ناشی از روحیه ورزشی رزمندگان دلاور ایران اسلامی است، گفت: تعبیر مقام معظم رهبری از آذربایجان که این خطه را سر ایران می‌دانند، امروز با سربلندی و غرورآفرینی ورزشکاران و قهرمانان بسیجی معنا پیدا می‌کند.

معاون تربیت بدنی سپاه عاشورا نیز در ادامه با تشریح فعالیت هیأت‌های ورزشی مختلف در سپاه عاشورا گفت: تعداد ۳۲ هیأت ورزشی و منتخبی از قهرمانان و نخبگان ورزشی در این مراسم حضور دارند و ۸۰ نفر از خواهران و برادران قهرمان ورزشی، رؤسای هیأت‌ها و فعالان کمیته ورزش و جوانان کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

سرهنگ پاسدار علی حیدرپناه افزود: کمیته ورزش و جوانان کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی، نقش مهمی در انتقال فرهنگ جوانمردی در ورزش استان داشته است.

وی افزود: نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی استان در مسابقات کشوری و به‌دست‌آوردن مقام‌های ورزشی امروز بیش از پیش مایه مباهات جامعه ورزشی و ولایی استان است.

کد خبر 6093959

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • ناتوانی وشکست استکبارجهانی در برابر اراده ملت ایران بسیار مهم است
  • موافقت با خواهرخواندگی بندرعباس با پنج شهر آسیایی
  • مسعود اسکویی گوینده ورزشی درگذشت
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • بازسازی ورزشگاه آزادی به کجا رسید؟