Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@17:17:16 GMT

ترامپ اعتراضات ویسکانسین را «تروریسم داخلی» دانست

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۵۷۶۰۸

ترامپ اعتراضات ویسکانسین را «تروریسم داخلی» دانست

به گزارش خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا که روز سه‌شنبه به وقت محلی (بامداد چهارشنبه) به کانون اعتراضات خشونت‌آمیز در شهر کنوشا ایالت ویسکانسین سفر کرده بود، ناآرامی‌های چند روزه در این شهر را «تروریسم داخلی» توصیف کرد.

ترامپ که به رغم مخالفت مقام‌ها و رهبران ایالت ویسکانسین و شهر کنوشا به آنجا سفر کرده بود، در منطقه‌ای که چندین ساختمان در آنجا سوخته بود با صاحبان آن‌ها صحبت کرد و همچنان دموکرات‌ها را متهم این خشونت‌ها دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری آمریکا با بیان اینکه «این‌ها کار اعتراض مسالمت‌آمیز نیست، بلکه واقعا تروریسم داخلی است»، مقام‌های دموکرات ایالت ویسکانسین را به خاطر رد پیشنهاد او برای ارسال نیروهای فدرال برای سرکوب اعتراض‌ها مورد انتقاد قرار داد.

ترامپ در عین حمایت از رفتار خشونت‌آمیز طرفداران خود در این اعتراض‌ها، نامی از «جیک بلیک» سیاهپوستی که هدف قرار گرفتنش از سوی پلیس باعث ایجاد موج جدیدی از اعتراض‌ها شده، نبرده است.

او در کنوشا گفت که خواسته با خانواده «بلیک» تلفنی صحبت کند، اما وقتی آن‌ها درخواست کرده‌اند که یک وکیل هم به صحبت‌ها آن‌ها گوش کند، از این کار منصرف شده است.

ترامپ جمهوریخواه با متهم کردن دموکرات‌ها گفت که اگر «جو بایدن» نامزد این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری آینده پیروز شود، شورش همه شهرهای آمریکا را فرا خواهد گرفت.

«جیک بلیک» هفته گذشته از سوی پلیس ایالت ویسکانسین هدف هفت گلوله قرار گرفته و فلج شد و این اتفاق باعث بروز موج جدیدی از اعتراض‌ها در برخی شهرهای آمریکا شده است.

اعتراض‌ها به نژادپرستی ساختاریافته در آمریکا و رفتار خشونت‌آمیز پلیس علیه سیاهپوستان در سال جاری زمانی آغاز شد که «جورج فلوید» سیاهپوست در حالی که دستبند به دست داشت توسط یک پلیس سفیدپوست به قتل رسید.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ اعترضات تروریسم داخلی ایالت ویسکانسین ایالت ویسکانسین اعتراض ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۵۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!

ترامپ به اعتراضات حمایت از فلسطین در تجمعات دانشجویی اخیر در آمریکا واکنش نشان داد و خواستار توقف آن شد.   به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.   به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»   این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.   همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه واکنش عباس عبدی به اعتراضات دانشجویان در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان پخته نمی‌شود نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)

دیگر خبرها

  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • تداوم اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا/ پلیس ۱۰۰ نفر را در بوستون دستگیر کرد